Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Причини порушень слухової функції

Існують різні погляди на причини виникнення порушень слуху На теперішній час найчастіше виділяють три групи причин і факто­рів,які викликають патологію слуху або сприяють її розвитку.

До першої групивідносяться причини і фактори спад­кового характеру, що призводять до змін у структурі слухо вого апарату і розвитку спадкового зниження слуху Спадкові


І та осо&гшвостт роботи з ними в умовах корещтноі та гнюоояшнсп освіти

эри відіграють значну роль у виникненні порушень слуху у і. На думку Р. Д. Горлі, Б. В. Конигсмарка, на долю сиад-обумовлених факторів припадає 30-50% дитячої глухоти. цьому автори підкреслюють, що в двох третинах випадків эво обумовленої туговухості відмічають наявність синд-іьної туговухості у поєднанні із захворюваннями майже : органів і систем організму (з аномаліями зовнішнього вуха, эрюваннями очей, кістково-м'язової системи, з патологією звої, ендокринної систем тощо). Спадковий фактор набуває значення, якщо слух відсутній або і у когось з батьків. Можливість народження глухої дитини ситуації є надзвичайно високою. Захворювання слуху мо-, успадковуватись як за домінантними, так і рецесивними озна-ї. Рецесивні ознаки проявляються не у кожному поколінні.

>:Другу групускладають фактори ендо- або екзогенно-

ниву на орган слуху плоду (при відсутності спадково обу-яого фону), що обумовлює прояв вродженої туговухості, причин, які викликають вроджену туговухість, перш за ([виділяють інфекційні захворювання матері в першій половині пості. Із інфекційних захворювань найбільш небезпечною є інка (краснуха); також негативно впливають на розвиток слу-аналізатора і його функціонування грип, кір, скарлатина, Ікційний паротит, токсоплазмоз та інші. Одним із факторів, Призводять до виникнення даної патології, є інтоксикації ва-' жінки, особливо небезпечним є вживання медикаментозних атів, зокрема, антибіотиків. Також до цієї групи шкідливих Іів відносять вживання алкоголю, нікотину, наркотичних ре-отруєння хімічними препаратами, продуктами харчування І. До цієї групи відносяться також травми матері у період ва-(особливо в перші три місяці), несумісність крові матері і 'за резус-фактором або групою крові, що викликає розвиток гичної хвороби новонародженого.

групускладають фактори, які впливають на слуху дитини в один із періодів її розвитку і

ВДять до виникнення набутого зниження слуху. Ці причи-сить різноманітними. Найбільш часто до порушень слу-f функції призводять наслідки гострого запального процесу яьому вусі (гострий середній отит). У деяких випадках слуху виникає внаслідок ушкодження внутрішнього стовбура слухового нерва, що виникає через перехід за-процесу з середнього вуха. Також до етіологій стійких аь слуху в постнатальний період відносяться інфекційні ання дитини, серед яких найбільшу небезпеку станов-


Модуль II Псигалого-педагсегчна характеристика детей з порушеннями, психофізичного

ляють менінгіт, кір, скарлатина, грип, епідеміологічний паро­тит. За даними деяких авторів, понад 50% порушень слуху в дітей виникають внаслідок використання у процесі лікування ототоксичних антибіотиків, до яких відносяться стрептоміцин, мономщин, неоміцин, канаміцин та ін. Також призвести до по­рушень слуху можуть травми, особливо в ділянці вушної рако­вини у скроневих частинах голови, захворювання порожнини носа, особливо аденоїдні розростання тощо.

Визначення причин виникнення порушень слухової функції в деяких випадках є досить складним. Це обумовлюється, по-перше, можливим впливом відразу декількох шкідливих фак­торів, по-друге, одна і та ж причина може викликати спадкову, вроджену або набуту туговухість.

У дітей з порушеннями слуху всіх груп можливі ще й додат­кові первинні порушення різноманітних органів і систем. Відомі декілька форм спадкового порушення слуху, яке поєднується з порушеннями зору, шкіри, нирок та інших органів (синдром Ушера, Альстрема, Варденбурга, Альпорта, Пендрела та ін.). При вродженій глухоті або туговухості, яка виникла внаслідок захворювання матері в перші два місяці вагітності червінкою, як правило, спостерігається порушення зору (катаракта) і вро­джена кардіопатія (тріада Грига). При цьому захворюванні у народженої дитини може спостерігатися також мікроцефалія і загальна мозкова недостатність.

Водночас складні, комплексні порушення, які включають пору­шення слуху та інших систем, можуть виникати під впливом різних причин і у різний час. Отже, при комплексних порушеннях у дітей окрім вад слухової функції можуть виявлятись ще й наступні:

• порушення діяльності вестибулярного апарату;

• різні варіанти порушення зору;

• мінімальна мозкова дисфункція, яка призводить до виник­
нення затримки психічного розвитку;

• дифузне ушкодження мозку, яке призводить до олігофренії;

• порушення мозкових систем, що призводить до виникнення
дитячого церебрального паралічу або інших змін у регуляції
діяльності рухової сфери;

• локальні порушення слухомовленнєвої системи мозку (кірко­
вих і підкіркових утворень);

• захворювання центральної нервової системи і всього організ­
му, які призводять до психічних захворювань (шизофренія,
маніакально-депресивний психоз тощо);

• важкі захворювання внутрішніх органів серця, легень, нирок,
печінки, які призводять до загального ослаблення організму;

• можливість глибокої соціально-педагогічної занедбаності
104


ку та oix&meocmi роботи з ними в умовах кореюрйноі та ткпюзившп ocetrmi

Класифікація порушень слухової функції

Необхідність диференціації осіб з порушеннями слухо-

функції обумовлюється практикою побудови навчально-

ковного та корекцшно-розвивального процесів з ними Про-

ення чіткої діагностики і визначення груп дітей з подібними

нами дозволить ефективніше організувати робот}' з ними, ви-

цчить тих із них, які потребують спеціально організованого

вчання, і тих, які можуть навчатись у загальноосвітніх шко-

при створенні там необхідних умов.

j. В основі деяких класифікацій лежить як здатність дітей з еннями слуху сприймати розмовне мовлення на різній від-И, так і критерії гучності в децибелах. Наведемо приклад кла-ікації для школи (G. Beckman, 1966) (див. таблицю 2).

Таблиця 2


Читайте також:

  1. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  2. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  5. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  6. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  7. Античний Рим: економічні причини розвитку і занепаду
  8. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  9. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  10. Асимптоти графіка функції
  11. Асимптоти графіка функції
  12. Базальні ядра, їх функції, симптоми ураження




Переглядів: 2622

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література | Типологія школи відповідно до зниження слуху

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.