Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічна інтервенція девіантної поведінки

Психологічна інтервенція — це психологічне втручання до особистісного простору з метою стимуляції позитивних змін. Мета інтервенції полягає в послабленні або усуненні тих форм поведінки, які перешкоджають соціальній адаптації.

Відмінною особливістю психологічної інтервенції виступає бажання змін з боку самої особистості, її готовність співпрацю­вати з психологом. У випадку девіантної поведінки неповноліт­ніх ініціатива та згода повинні йти від законних представників інтересів дитини.

Труднощі роботи з девіантною поведінкою особистості полягає у тому, що, зазвичай, на перших етапах соціально-психологічної допомоги підліток чинить опір змінам, не зва­жаючи на виразні негативні наслідки своєї поведінки. У таких випадках підставою для втручання може бути міра шкоди, яку наносить девіація. Наприклад, причиною звернення по допо­могу наркозалежної людини часто є або серйозні проблеми зі здоров'ям, або досягнення нею ситуації "соціального дна".

Провідні завдання психологічного втручання:

- формування мотивації на соціальну адаптацію або видужан­
ня;

- стимуляція особистісних змін;

- корекція конкретних форм девіантної'поведінки;

- збільшення гнучкості поведінки за рахунок розширення її ва­
ріативності у різних ситуаціях;

- створення сприятливих соціально-психологічних умов для
особистісних змін або видужання.

До основних методів психологічної інтервенції можна від­нести: психотерапію, психологічне консультування, психологіч­ний тренінг, організацію терапевтичного або саногенного середо­вища. Шляхи психологічної інтервенції девіантної поведінка найбільш розроблені у руслі новедшкової психотерапії (біхевю ристична психологія).


Психолого-педагогічна корекція відхилень у поведінці дітей

В .залежності від мети інтервенції виділяють три види пси­хотерапії:

- підтримуюча - забезпечує підтримку наявних захисних сил
та вироблення нових більш ефективних засобів поведінки;

- переучуюча - створює зовнішні та внутрішні умови, які за­
безпечують перебудову поведінкових патернів;

- особистісно реконструктивна - спрямована на внутрішньоосо-
бистісні зміни через усвідомлення інтрапсихічних конфліктів.

Контрольні запитання


3. 4. 5. б.

Розкрити зміст поняття «девіантна поведінка». Обґрунтувати необхідність наявності всіх ознак девіантної поведінки для діагностики девіантності учня на прикладах. Порівняти поняття «девіація» та «психофізична вада». Дати визначення делінквентності.

Розкрити механізми формування адиктивної поведінки. Здійснити аналіз причин формування схильності до суїцид-ної поведінки.

Назвати біологічні чинники формування девіантної поведінки. Проаналізувати типи сімейного виховання та визначити їх вплив на формування девіацій.

Розкрити психологічні механізми формування девіантної по­ведінки.

10 11

Назвати негативні особистісні новоутворення. Назвати форми соціально-психологічної профілактики деві­антної поведінки.

Визначити шляхи діагностики психологічної готовності до девіантної поведінки.

13. Проаналізувати шляхи та засоби подолання негативних осо-
бистісних новоутворень.

14. Визначити особливості педагогічно корекції важковиховува-
ності.

15. Скласти програму вивчення виховного впливу сім'ї.

16. Скласти програму вивчення виховного впливу школи.

17. Скласти програму вивчення виховного впливу класного ко­
лективу.

18 Назвати шляхи психологічної інтервенції при девіаціях.




Читайте також:

  1. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  2. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  3. ВАЛЮТНІ РЕЖИМИ ТА ВАЛЮТНА ІНТЕРВЕНЦІЯ. ВПЛИВ ВАЛЮТНОЇ ІНТЕРВЕНЦІЇ НА ГРОШОВУ МАСУ. СТЕРЕЛІЗАЦІЯ.
  4. Вивчення девіантної поведінки
  5. Вивчення сімейної поведінки, як і міжособистісні стосунки та міжпоколінні зв’язки, знаходиться в центрі уваги макросоціологічних досліджень.
  6. Види девіантної поведінки
  7. Види політичної поведінки етногруп, які відстоюють власні інтереси
  8. Види трудової поведінки
  9. Види трудової поведінки.
  10. Визначаючи сутність девіантної поведінки, необхідно зазначити, що вона поділяється на два типи.
  11. Виникнення суб'єктивних прав і юридичних обов'язків — перехід від загальних приписів правових норм до конкретної моделі поведінки конкретних господарюючих суб'єктів.
  12. Вік як психологічна категорія




Переглядів: 2134

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модуль HI | БІБЛІОГРАФІЧНИЙ СПИСОК

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.