Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вивчення девіантної поведінки

Чому люди порушують громадські норми? Чому певні дії характеризуються як девіантні? Чому поведінку одних індивідів називають девіантною, коли вони здійснюють по суті ті ж дії, що і інші індивіди, яким вдається уникнути покарання, а іноді навіть добитися визнання? І чому число відхилень від норми змінюється від групи до групи і від суспільства до суспільства? Саме цими питаннями цікавляться соціологи.

Інші науки також займаються проблемою девіантної поведінки, зокрема, біологія і психологія. Але біологів і психологів цікавлять дещо інші питання: вони приділяють основну увагу акторам, відступаючим від норми, і намагаються визначити, в чому полягає їх "неправильність" або, принаймні, відмінність від інших. Вони прагнуть пояснити порушення правил з точки зору самих індивідів і їх унікальних характеристик.

Нас передусім цікавлять соціологічні пояснення причин девіації. Це не означає ігнорування або недооцінки вкладу інших наук. Проблема повинна вивчатися з різних сторін. Наприклад, і біологія, і психологія внесли вагомий внесок в наше розуміння такого порушення, як шизофренія - серйозна форма душевного захворювання, для якої характерні галюцинації, дезорганизованное і нелогічне мислення, неадекватні емоційні реакції, деградація особи, дивності в поведінці і поступовий відхід від реальності. Біологи і психологи довели, що спадкові чинники викликають схильність індивідів до деяких форм шизофренії. Спадковий компонент, можливо, обумовлюється генами, що відповідають за протеїни, які регулюють діяльність мозку, особливо за нейротрансмітери (хімічні речовини, що виділяються нервовими клітинами і визначальні рівні, необхідні для збудження інших нервових клітин). Проте розуміння біологічних і психологічних чинників, задіяних в розвитку шизофренії, не дає повної картини цього явища. Слід враховувати і соціальні чинники.

Наприклад, в Озарских горах (США) жила одна людина. Одного дня йому з'явилося бачення - з ним говорив сам Господь. Після цього людина стала проповідувати слово Божий своїм рідним і сусідам, і незабаром уся община прийшла в стан релігійного екстазу. Про цю людину говорили: "Він почув заклик". Його репутація як пророка і цілителя росла. Проте, коли новоявлений "пророк" спробував організувати молитовні збори в Сент-Луісі, перекривши при цьому рух транспорту на жвавій міській магістралі під час пік, його заарештували. Людина розповідає в поліцейському відділку про свої бесіди з Богом, а поліція доставляє його в божевільню, де психіатри ставлять "пророкові" діагноз "шизофренія" і госпіталізують.

Отже, ми ще раз переконалися в тому, що відхилення від норми не є властивістю, внутрішньо властивою людській поведінці, але властивістю, обумовленою соціальними визначеннями. Розглянемо чотири найбільш поширених соціологічних підходу до проблеми девіації : теорію аномии, теорію культурного перенесення, теорію конфлікту і теорію стигматизации.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  7. IV. Вивчення нового матеріалу.
  8. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  9. V. Вивчення нового матеріалу.
  10. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  11. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  12. Вивчення




Переглядів: 673

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Теорія аномии

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.