Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вивчення сімейної поведінки, як і міжособистісні стосунки та міжпоколінні зв’язки, знаходиться в центрі уваги макросоціологічних досліджень.

Під сімейної поведінкою розуміють всі ті специфічні прояви соціальної поведінки, які роблять можливим функціонування подружніх стосунків, батьківства та родинних стосунків.

Різновиди сімейної поведінки особистості:

1) шлюбна;

2) сексуальна;

3) репродуктивна;

Соціалізаційна.

Шлюбна поведінка – це поведінка, метою якої є задоволення потреби у шлюбі, поведінка, пов’язана з вибором шлюбного партнера (шлюбним вибором). Шлюбна поведінка складається з трьох складових: шлюбний вибір, подружня поведінка (поведінка чоловіків та жінок, що взяли шлюб та стали батьками), конфліктність подружньої поведінки (веде до розлучення).

Процес шлюбного вибору є конкретно історичним процесом і залежить від економічних, соціальних, соціокультурних та інших умов, що існують в суспільстві.

До соціальних чинників шлюбного вибору відносяться:

- близькість (сусідство) – тенденція вибирати шлюбного партнера серед тих, хто живе і працює або навчається поряд;

- гомогамія – тенденція обирати шлюбного партнера, подібного до себе за визначеними критеріями (вік, раса, освіта, соціальний статус, інтелект, зовнішній вигляд, релігія (переконання), шлюбний статус (стан)).

До соціально-психологічних чинників шлюбного вибору дослідники відносять: почуття кохання (пристрасть), комплементарні потреби, особисті характеристики, подібність до батьків протилежної статі, співвідношення ціни та прибутку в обміні.

Чинники, що впливають на успішність адаптації подружжя у перші роки спільного життя, стабільність життя та ймовірність розлучення (попередити можна склавши шлюбний контракт, що за законом України передбачає регулювання лише матеріальних відносин власності, в США можна фіксувати навіть розподіл обов’язків):

- ранній та пізній вступ до шлюбу;

- рівень освіти подружжя;

- соціальне становище сім’ї;

- міське та сільське походження;

- виховані в неповній батьківській сім’ї;

- відсутність братів та сестер;

- тривалість дошлюбного знайомства;

- наявність сексуального досвіду та вагітності;

- негативне ставлення до шлюбу батьків;

- мотиви вступу до шлюбу;

- вплив неуспішності шлюбу батьків;

- різниця у характері проведення вільного часу.

Сексуальна поведінка – це система дій і стосунків, що опосередковується задоволення статевого потягу. В сексуальній поведінці об’єднується біологічні, психологічні і соціокультурні процеси, але об’єднуються таким чином, що перші виявляються підпорядкованими, включеними в контекст останніх.

Мотиви сексуальної поведінки:

- релаксація;

- народження дітей, задоволення потреби в зачатті й в акті народження;

- чуттєва насолода як самоціль (гедонізм);

- пізнання, задоволення статевої цікавості;

- комунікація, знаходження почуття психологічної особистісної інтимності;

- сексуальне самоствердження, одержання наочних доказів власної сексуальної спроможності;

- позасексуальні цілі (матеріальна зацікавленість);

- компенсація, заміна дефіцитних форм діяльності чи способів емоційного задоволення.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  8. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  9. V. Вивчення нового матеріалу.
  10. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  11. Аналіз відхилень – основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності
  12. Аналіз відхилень — основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності




Переглядів: 1208

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Це визначало те, що традиційна сім’я була багатодітною (і по соціально-нормативній спрямованості і фактично). | Репродуктивна поведінка – це система дій та стосунків, що опосередковані народженням певної кількості дітей в сім’ї (а також поза шлюбом).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.