Канал збуту готельних послуг - це сукупність незалежних організацій, втягнених у процес реалізації послуг готелю, що доступна для індивідуальних або корпоративних споживачів.
Формування системи розподілу починається з вибору каналу збуту та його учасників. Після цього маркетингові зусилля концентруються на управлінні ними. Збутова мережа готельних послуг формується на договірних відносинах. Істотною відмінністю каналу реалізації готельних послуг від каналу збуту товарів є те, що канал розподілу переміщує споживача до місця надання послуги, тоді як безпосередньо товар по каналах збуту переміщується до споживача.
Учасники ринкового каналу розподілу, здійснюючи збут готельних послуг, виконують ряд функцій:
• збір, аналіз і надання необхідної інформації про готельні послуги;
• просування і поширення в рекламних і пропагандистських цілях переконливої інформації щодо пропонованих послуг;
• знаходження потенційних покупців цих послуг і встановлення з ними відповідних контактів;
• формування і пристосування пропозиції до потреб клієнтури, включаючи надання додаткових послуг, узгодження термінів перебування тощо;
• ведення переговорів про ціну та інші елементи готельної пропозиції;
• квотування, тобто передача квот готельних номерів посередникам-оптовикам;
• організацію розрахунків за продані готельні послуги і покриття витрат із забезпечення роботи збутового каналу. Організація продажів є ключовим елементом діяльності готелю, і його комерційна служба повинна прагнути зробити свою збутову стратегію більш активною і різноманітною. Для цих цілей налагоджуються широкі контакти з клієнтами, у тому числі зі «старими» клієнтами, уважно аналізуються дії конкурентів, широко використовуються прийоми прямого маркетингу. Однак без ретельно відпрацьованих каналів збуту готель обійтися не може, оскільки передача функцій продажу посередникам дає можливість готелю зосередити увагу на якості і конкурентоздатності своїх послуг і дещо зменшити витрати на їх надання.