МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підтвердження традиції : ісламська революція в ІраніУ лютому 1979 р. Аятолла Хомейни повернувся в Іран з посилання в Парижі і очолив революцію, яка повалила шаха Мохаммеда Реза Пехлеві. Іранську монархію змінив теократичний режим, заснований на ісламських традиціях і лютому неприйнятті Заходу. Через дев'ять місяців войовничий натовп захопив американське посольство в Тегерані і поклав початок 444-денному протистоянню, яке значною мірою вплинуло на президентські вибори в США в 1980 р. В наступні роки нова ісламська держава пережила боротьбу за владу і усунення багатьох провідних фігур в революції, бомбардування і вбивства, здійснені внутрішніми ворогами, серйозні економічні труднощі і війну з сусіднім Іраком. Іранська революція була результатом дій багатьох сил. Прагнення шаху модернізувати націю і зробити її світською сильно підірвали владу і багатство ісламського духовенства, або мулл. Політика шаху згуртувала мулл і перетворила їх на революційну силу. Навіть будучи ослабленим, духовенство зберегло контроль над релігійними установами і використовувало мечеті як основну базу для нападок на встановлений шахом режим і для підпорядкування державного апарату клерикалам. Жителі сіл, що наповнили іранські міста, - "відлучені", як їх називали супротивники шаху, ревно підтримували ісламське духовенство. З їх числа мулли набирали людей у свою Революційну гвардію - напіввійськову організацію солдатів революції. Духовенство закликало іранців боротися з упадочничеством і деградацією, які вони убачали в житті Ірану, із західним способом життя, з нестримним матеріалізмом і модернізацією. Таким чином, релігія стала вираженням політичних і націоналістичних спрямувань. Зіткнувшись з інтенсивним тиском з-за кордону і дестабілізуючою ситуацією усередині країни, маси знайшли притулок в релігії. Негативне відношення до постійного впливу Заходу і західного способу життя підливало масла у вогонь революційного ентузіазму. Молодь зверталася до традицій предків, намагаючись знайти в них релігійне джерело соціальної і культурної самоідентифікації. Нова влада, забезпечена нафтовими запасами, і ненаситні потреби Заходу в нафті зробили протистояння неминучим. Крім того, нафтовий бум збагатив привілейований клас, викликав звинувачення в тому, що гроші витрачалися не на благо народу, і порушив традиційні економічні і соціальні засади. Ситуацію посилило те, що жорстокість таємної поліції шаху відновила прозахідних інтелектуалів, студентів, державних службовців, технічних фахівців і торговців проти режиму. Після революції мулли набули політичного панування, зайнявши майже усі місця в парламенті за допомогою Ісламської республіканської партії. Місцеві мечеті виконували роль будівельних блоків влади, поєднуючи функції політичного клубу, урядової установи, поліцейського відділка і учбового закладу. Система ісламського законодавства і права мала пріоритет перед світськими законами і державними судами. У Ірані проводилися систематичні кампанії проти західного способу життя, алкогольних напоїв, азартних ігор, проституції і порнографії. Жінки повинні носити чадру, а ті, хто не виконує цих вимог, можуть бути поміщені в "центр перевиховання". У ісламській державі використовуються методи стеження і залякування з тим, щоб забезпечити суворе дотримання норм, що стосуються одягу, громадської поведінки і релігійних обрядів. Іранська влада визнає страти 2000-3000 дисидентів, хоча лідери опозиції стверджують, що ця цифра близька до 30 000. Розстрілювалися також гомосексуалісти, торговці наркотиками і невірні дружини. На міжнародній арені режим вважає своїм релігійним боргом здійснювати експорт революції до тих пір, поки імперія ісламу не охопить територію від Персидської затоки до Середземного моря і навіть далі. Читайте також:
|
||||||||
|