Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підтвердження традиції : ісламська революція в Ірані

У лютому 1979 р. Аятолла Хомейни повернувся в Іран з посилання в Парижі і очолив революцію, яка повалила шаха Мохаммеда Реза Пехлеві. Іранську монархію змінив теократичний режим, заснований на ісламських традиціях і лютому неприйнятті Заходу. Через дев'ять місяців войовничий натовп захопив американське посольство в Тегерані і поклав початок 444-денному протистоянню, яке значною мірою вплинуло на президентські вибори в США в 1980 р. В наступні роки нова ісламська держава пережила боротьбу за владу і усунення багатьох провідних фігур в революції, бомбардування і вбивства, здійснені внутрішніми ворогами, серйозні економічні труднощі і війну з сусіднім Іраком.

Іранська революція була результатом дій багатьох сил. Прагнення шаху модернізувати націю і зробити її світською сильно підірвали владу і багатство ісламського духовенства, або мулл. Політика шаху згуртувала мулл і перетворила їх на революційну силу. Навіть будучи ослабленим, духовенство зберегло контроль над релігійними установами і використовувало мечеті як основну базу для нападок на встановлений шахом режим і для підпорядкування державного апарату клерикалам. Жителі сіл, що наповнили іранські міста, - "відлучені", як їх називали супротивники шаху, ревно підтримували ісламське духовенство. З їх числа мулли набирали людей у свою Революційну гвардію - напіввійськову організацію солдатів революції. Духовенство закликало іранців боротися з упадочничеством і деградацією, які вони убачали в житті Ірану, із західним способом життя, з нестримним матеріалізмом і модернізацією. Таким чином, релігія стала вираженням політичних і націоналістичних спрямувань.

Зіткнувшись з інтенсивним тиском з-за кордону і дестабілізуючою ситуацією усередині країни, маси знайшли притулок в релігії. Негативне відношення до постійного впливу Заходу і західного способу життя підливало масла у вогонь революційного ентузіазму. Молодь зверталася до традицій предків, намагаючись знайти в них релігійне джерело соціальної і культурної самоідентифікації. Нова влада, забезпечена нафтовими запасами, і ненаситні потреби Заходу в нафті зробили протистояння неминучим. Крім того, нафтовий бум збагатив привілейований клас, викликав звинувачення в тому, що гроші витрачалися не на благо народу, і порушив традиційні економічні і соціальні засади. Ситуацію посилило те, що жорстокість таємної поліції шаху відновила прозахідних інтелектуалів, студентів, державних службовців, технічних фахівців і торговців проти режиму.

Після революції мулли набули політичного панування, зайнявши майже усі місця в парламенті за допомогою Ісламської республіканської партії. Місцеві мечеті виконували роль будівельних блоків влади, поєднуючи функції політичного клубу, урядової установи, поліцейського відділка і учбового закладу. Система ісламського законодавства і права мала пріоритет перед світськими законами і державними судами. У Ірані проводилися систематичні кампанії проти західного способу життя, алкогольних напоїв, азартних ігор, проституції і порнографії. Жінки повинні носити чадру, а ті, хто не виконує цих вимог, можуть бути поміщені в "центр перевиховання". У ісламській державі використовуються методи стеження і залякування з тим, щоб забезпечити суворе дотримання норм, що стосуються одягу, громадської поведінки і релігійних обрядів. Іранська влада визнає страти 2000-3000 дисидентів, хоча лідери опозиції стверджують, що ця цифра близька до 30 000. Розстрілювалися також гомосексуалісти, торговці наркотиками і невірні дружини. На міжнародній арені режим вважає своїм релігійним боргом здійснювати експорт революції до тих пір, поки імперія ісламу не охопить територію від Персидської затоки до Середземного моря і навіть далі.


Читайте також:

  1. Антимонархічна революція 1952 р. в Єгипті.
  2. Античні міста-держави на півдні України, їх культурні традиції.
  3. АРХІТЕКТУРНІ ТРАДИЦІЇ УКРАЇНСЬКИХ ДЕРЕВ‘ЯНИХ ЦЕРКОВ
  4. Б. Громадсько-політичний рух 60-90 рр. ХІХ ст. інтелігенції Росії та України, в центрі уваги яких був народ, селянська община та соціальна революція.
  5. Більшовицька революція в Росії
  6. Визвольна революція українського народу сер. 17 століття. Воєнні дії 1648-1649 р.р.
  7. Генезис етичної думки. Етичні традиції у розвитку й становленні соціальної роботи в Україні
  8. Друга науково-технічна революція
  9. Ейнштейнівська революція
  10. Етнографічні особливості Бойківщини та жителів регіону: населення, господарство, традиції та звичаї
  11. Етнографічні особливості Опілля та жителів регіону: населення, господарство, традиції та звичаї
  12. Законна влада. Влада через традиції




Переглядів: 408

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конфліктологія і функціоналізм про релігію | Зміни у секулярном світі: протестантська етика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.