Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРИНЦИП СИСТЕМАТИЧНОСТІ І ПОСЛІДОВНОСТІ НАВЧАННЯ

Педагогічна наука вимагає, щоб кожне нове положення або нове завдання базувалось на знаннях і навичках, засвоєних раніше, щоб збільшення навантаження було поступовим. Процес засвоєння знань і навиків заключає в собі зв'язок нового матеріалу з пройденим, послідовне розширення і заглиблення знань, також цей принцип вимагає, щоб новий навчальний матеріал викликав в пам'яті учнів раніше вивчене, уточнював його і доповнював.

Принцип систематичності вимагає чіткого правила - не переходити до нового навчального матеріалу, доки не засвоїш і не закріпиш попередній.

Школяр повинен послідовно закріпити окремі розділи навчальної програми, так як кожний попередній розділ є складовою частиною останього.

В практиці шкільної роботи окремі види занять проводять ізольовано один від другого і мають окремі програми: програма по декоративному малюванню, тематичному малюванню, малюванню з натури, бесіди про мистецтво.

Зв'язок між ними не завжди зберігається. Між тим декоративне і тематичне малювання мало би мати зв'язок з малюванням з натури, а бесіди про мистецтво - з рештою видами занять. Один вид занять має доповнювати інший, всі вони допомагають учням отримати повну уяву про мистецтво.

В той же час треба слідкувати, щоб теми вичитувались в певній системі і послідовності. Для цього весь навчальний процес треба розділити на окремі блоки уроків, де чітко розглянути об'єм знань і навиків, які учні повинні засвоїти. Така система наштовхує учнів працювати по плану, виховує в них вміння працювати розмірено і організовано.

Так, наприклад, складемо систему послідовності викладу матеріалу теорії композиції:

1 клас. Елементарне поняття про композицію - раціональне

розміщення зображення на площині.

Ритм в композиції (повтор елементів візерунка та орнаменту).

2 клас. Симетрія в композиції.

Закон рівноваги - симетричне розміщення предметів в заданому форматі, враховуючи тон та колір.

3 клас. Симетрія і асиметрія в композиції.

Композиційний центр.

Ескіз композиції і його розвиток при вирішенні задуму.

4 клас. Статика і динаміка.

Головне і другорядне в композиції.

Правила підпорядкування другорядного головному.

5 клас. Ідейний зміст композиції.

Сюжет і тема. Розкриття цих понять. Перспектива в композиції.

6 клас. Форма і зміст - розкриття цих понять.

Єдність форми і змісту.

Композиційна єдність графічних, тонових і кольорових

співвідношень.

Розробляючи систему послідовності ускладнення учбового навантаження для кожного класу, треба пам'ятати про принцип доступності і посильності навчання.

 


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  3. Адаптації та навчання
  4. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  5. Активний метод навчання
  6. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  7. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  8. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  9. Антикорупційні принципи
  10. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  11. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  12. Б/. Принципи виборчого права.




Переглядів: 2736

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРИНЦИП АКТИВНОСТІ І СВІДОМОСТІ НАВЧАННЯ | ПРИНЦИП ДОСТУПНОСТІ І ПОСИЛЬНОСТІ НАВЧАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.