Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРИНЦИП АКТИВНОСТІ І СВІДОМОСТІ НАВЧАННЯ

В педагогічній науці принцип активності і свідомості розглядається як один з головних.

Активна, свідома і самостійна робота завжди веде до кращого засвоєння учбового матеріалу. Крім того, свідомість і активність розвивають інтерес до справи, дають можливість учням самим вирішувати поставленні завдання.

Предмет має для учня пізнавальне значення тільки тоді, коли вчитель привчає не пасивно споглядати і змальовувати з натури, а активно вивчати натуру, виділяти найбільш головне і характерне.

На практиці ми бачимо, що учні, які були пасивні на уроці, погано засвоїли матеріал, а діти, що уважно слухали вчителя, приймали активну участь в обговоренні матеріалу, значно краще засвоїли тему.

Щоб викликати активність дітей, вчитель активізує їх роботу комплексом допоміжних питань:

- спрямовуючих;

- повторних.

Наприклад, учень починає побудову геометричних тіл, але пасивно змальовує їх і дає викривлену перспективу, як виправити не знає. Вчитель нічого не показуючи, задає ряд спрямовуючих питань і учень cам здогадується як правильно вести роботу. Велике значення мають повторні питання.

Наприклад, педагог пояснив те, чи інше поняття, задав питання, діти дали правильні відповіді, але в процесі роботи допускають помилки, тоді вчитель перериває роботу, задає попереднє питання в іншій формульовці.

Таке видозмінене питання дає дітям змогу ще раз подумати, включитись в роботу і мати гарні результати.

Школа повинна забезпечити свідоме відношення учнів до самого процесу навчання. Це виражається в розумінні учнями конкретного завдання, в знанні тих методів і прийомів, за допомогою яких можна досягнути кращих успіхів у навчанні.

Підвищуючи активність і свідомість учнів треба пам'ятати про індивідуальнийпідхід до кожного. Вчитель може використовувати такі прийоми роботи :

- заохочування;

- допомогти дитині повірити в свої сили;

- тактовна критика;

- різні форми допомоги.

В індивідуальній роботі можуть застосовуватись активні і пасивні прийоми роботи.

Пасивний метод (пасивний для педагога і активний для учня) :

- вчитель дещо нагадує;

- ставить ряд спрямовуючих запитань, щоб викликати кмітливість учня, а тоді вказати напрямок досягнення наміченої мети.

Активний метод (активний для вчителя і пасивний для учня).

В такому випадку вчитель при допомозі серії спрямовуючих запитань, допоміжних термінів, порівнянь допомагає учню правильно виконати завдання. Для постійної роботи такий метод непридатний. В основному треба привчати дітей до самостійної роботи.

Обов'язок педагога - уважно слідкувати за розвитком думки, вмінь та навичок школяра, направляти його, підтримувати, підбадьорувати. Не треба міркувати за учня, або малювати за нього - нехай сам справляється, тренує свої навички. Але вчитель має вчасно допомогти, підтримати і навіть виправити помилки.

Педагог має виявити зацікавленість і взаєморозуміння учня.


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  3. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  4. Адаптації та навчання
  5. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  6. Активний метод навчання
  7. Аналіз ділової активності підприємства
  8. Аналіз ділової активності підприємства
  9. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  10. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  11. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  12. Антикорупційні принципи




Переглядів: 534

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРИНЦИП НАОЧНОСТІ | ПРИНЦИП СИСТЕМАТИЧНОСТІ І ПОСЛІДОВНОСТІ НАВЧАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.