Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мета, завдання та значення спортивної морфології у системі підготовки педагогів із фізичного виховання та тренерів.

Морфологія людини(від грецького тоrfе - форма) - наука про форму й будову тіла людини на різних рівнях організації.

Спортивна морфологія - це спеціальний курс анатомії, в якому детально вивчаються особливості будови тіла спортсмена. Морфофункціональні ознаки організму спортсмена мають велике професійне значення при вирішенні таких питань, як прогнозування технічних результатів, спортивної орієнтації, індивідуалізація тренувального процесу, удосконалення спортивної техніки.

Спортивна морфологія вивчає реактивні, адаптаційні та компенсаторні зміни в організмі спортсмена на різних рівнях його будови: клітинному, тканинному, органному і системному.

Мета даного курсу має два напрямки: перший - підготовити студентів до науково обґрунтованого проведення тренувального процесу з урахуванням морфологічних особливостей будови тіла спортсмена; другий - сформувати в студентів практичні навички з основних методів антропометричного дослідження спортсменів.

Перед спортивною морфологією постають такі завдання:

- Формування розуміння спортивної морфології як навчальної і наукової дисципліни.

- Поглибити загальнобіологічну й методичну підготовку майбутніх спеціалістів із фізичної культури та спорту.

- Навчити студентів правильно оцінювати морфофункціональні зміни в організмі спортсмена (на клітинному, тканинному, органному й системному рівнях організації).

- Сформувати в студентів практичні навички визначення й оцінки тілобудови та фізичного розвитку спортсмена за морфологічними ознаками, а також використовувати морфологічні дані для відбору й спортивної орієнтації.

- Підготовити студентів до науково обгрунтованого проведення тренувального процесу й прогнозування технічних результатів на основі морфологічних показників тілобудови спортсмена.

 

Вивчення морфологічних особливостей спортсменів вищих розрядів дозволяє створити морфологічний портрет спортсмена відповідної спеціалізації та озброїти тренера та спеціаліста з фізичної культури необхідними морфологічними критеріями відбору для занять спортом.

Так, наприклад, у важкоатлетів велике значення для досягнення високих спортивних результатів мають поздовжні розміри тіла: довжина тіла, кінцівок та їх сегментів. Між довжиною кінцівки й спортивними результатами встановлена зворотна кореляційна залежність. При цьому помічено, що з підвищенням спортивної майстерності зменшується довжина як усієї кінцівки, так і її окремих сегментів, особливо проксимальних - стегна й плеча. Довгі кінцівки зумовлюють зниження результатів у присіданні й тязі. Жим більше пов'язаний із м'язовою масою верхніх кінцівок, а присідання й тяга - нижніх. Важкоатлети мають широкі плечі, великі розміри грудної клітки (особливо в поперечному напрямі), горизонтальне направлення ребер і малий їх уклін, невелику екскурсію грудної клітки, що сприяє збільшенню площини опори для снаряду. Неоднакова й локалізація м'язової маси та сила окремих груп м'язів (найбільші показники відмічені в м'язах-розгиначах тулуба, стегна, гомілки і м'язах-згиначах стопи).

У плавців на відміну від важкоатлетів та гімнастів поздовжні розміри тіла мають менше значення. Гідродинамічні якості плавців значною мірою визначаються поперечними розмірами тіла: шириною плечей, шириною таза та їх співвідношенням.

Отже, спортивна морфологія займає важливе місце в професійній підготовці тренера. Не можна уявити собі сучасного тренера, в руках якого знаходиться найцінніше для людини-її здоров'я, не знаючого специфічних особливостей організму спортсмена, зумовлених виливом систематичних тренувань.


Читайте також:

  1. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  2. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  7. IV. Самовиховання.
  8. Iсторичне значення революції.
  9. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  10. Ocнoвнi визначення здоров'я
  11. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  12. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




Переглядів: 2435

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
О. В. Хавронюк | Короткий історичний огляд розвитку спортивної морфології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.