Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Метод стандартів

 

Нині для оцінки фізичного розвитку частіше використовується метод стандартів (середніх величин), розроблений на великій кількості антропометричних показників однорідних груп населення.

Оцінка фізичного розвитку проводиться в залежності від ступеня відхилення основних його ознак від середніх (стандартних) величин. Для цього необхідно:

1. Визначити вік досліджуваного в роках.

2. Знайти різницю між індивідуальними величинами росту, маси, окружності грудної клітки, ЖЄЛ, сили правої кисті та їх середніми показниками для даної віково-статевої групи.

3. Знайти частку від ділення отриманої вище різниці на величину середньо-квадратичного відхилення - Q (сигма) кожного показника. Якщо отримана величина складає ±1Q, то дана ознака фізичного розвитку вважається середньою (норма); якщо складає від 1 до 2Q, показник оцінюється вище або нижче середнього, якщо перевищує ±2Q ознака оцінюється як висока або низька.

Наприклад, юнак 18 років, мас ріст 182 см, масу 65 кг, окружність грудної клітки в паузі 84 см, ЖЄЛ 4600 мл, силу правої кисті 52 кг. Середні величини і Q вказаних ознак відповідно дорівнюють: 173,3 і 5,64 см, 66,0 і 7,3 кг, 89,53 і 4,46 см, 4500 і 600 мл, 48,01 і 5,97 кг (див. Таб. 6).

Частка від ділення різниці між ростом досліджуваного і середньоарифметичною його величиною на Q для росту склала (182 - 173,3)/5,64 = + 1,59Q, Для маси (65 - 66,0)/7,3 = - 0,14Q, для обводу грудної клітки (84 - 89,53)/4,46 = - 1,24Q, для ЖЄЛ (4600-4500)/600= 0,16, для правої кисті(52-48,01)/5,97= 0,67Q.

Оскільки за норму прийнято вважати коливання в межах ±1Q, то ріст досліджуваного вище середнього, маса тіла -

середня, обвід грудної клітки - нижче середньої, ЖЄЛ -середня, сила правої кисті - середня.

4. Після оцінки окремих показників необхідно дати загальну оцінку фізичному розвитку. При цьому оцінку довжини тіла дають окремо. Загальна оцінка фізичного розвитку дається за більшістю ознак, які дістали однакову оцінку. У тих випадках, коли маса або ріст досліджуваного високі, а функціональні ознаки низькі або нижчі середніх, то до загальної оцінки фізичного розвитку потрібно додавати слово дисгармонійний.

У нашому прикладі загальна оцінка фізичного розвитку даного досліджуваного така: фізичний розвиток середній, дисгармонійний, при рості вище середнього.

 

Таблиця 5 Показники росту і маси тіла в дітей різних вікових груп (за І. М. Воронцовим, А. В. Мазуріним, 1980)

 

Вік Дівчатка Хлопчики
Маса тіла, кг Ріст, см Маса тіла, кг Ріст, см
Новон 6 міс 1 рік 2 роки 3 роки 4 роки 5 років 6 років 7 років 8 років 9 років 10 років 11 років 12 років 3,330 ± 0,440 7,975 ± 0,925 10,045 ±1,165 12,635 ± 1,705 14,850 ± 1,535 16,02 ±2,3 18,48 ±2,44 21,34 ±3,14 24,66 ± 4,08 27,48 ±4,92 31,02 ±5,92 34,32 ± 6,40 37,40 ± 7,06   44,05 ± 7,48 49,5 ± 1,63 66,60 ± 2,44 74,78 ±2,54 86,13 ±3,87 97,27 ±3,78 100,56 ±5,76 109,00 ±4,72 115,70 ±4,32 123,60 ±5,50 129,00 ±5,48 136,96 ±6,10 140,30 ±6,30 144,58 ±7,08   152,81 ±7,01 3,530 ±0,450 8,770 ± 0,780 10,665 ± 1,215 13,040 ±1,235 14,955 ± 1,685 17,14 ±2,18 19,70 ±3,02 21,90 ±3,20 24,92 ± 4,44 27,86 ± 4,72 30,60 ± 5,86 33,76 ±5,26 35,44 ±6,64   41,25 ±7,40 50,43+ 1,89 67,95 ±2,21 75,78 ± 2,79 88,27 ± 3,70 95,72 ± 3,68 102,44 ±4,74 110,40 ±5,14 115,98 ±5,51 123,88 ±5,40 129,74 ±5,70 134,64 ±6,12 140,33 ±5,60 143,38 ±5,72   150,05 ±6,40

Таблиця 6 Стандарти фізичного розвитку юнаків і дівчат

 

Пока­зник 13 років 14 років років років 17 років 18 років_ 19-20 років 21-25 років
М±Q М±Q М±Q М±Q М±Q М±Q М±Q М±Q
Юнаки
Ріст, см   Маса.кг Обвід гр клп., см ЖЄЛ, л Сила правої кисті.кг 147 ± 6,0 38 ± 4,9 72 ± 3,6     2,6 ±0,8 24 ± 4,6 156± 7,9 46 ± 7,3 76 ±4,8     3,1 ±0,5 30.4 ± 6,0 163 ± 8,8 53 ±11 81 ±6,4     3,8 ±0,8 36 ±8 169 ± 7,5 60,6 ± 8 86 ±6,4     4,5 ±0.7 43 ± 7,5 171 ± 6,4 63,5 ±8 87 ± 4,7     4.7 ±0.8 45 ± 7,2 173,3 ± 5,64 66 ± 7,3 89,53 ± 4,46   4,5 ±0,6 48,01 ± 5,97 173,66± 5,56 67,6 ± 7 90,06 ± 4,74   4,6 ±0,6 51,97 ± 6,12 173,86± 5,54 69,3 ± 7 92,94 ± 4,76   4,7 ±0,7 56,64 ± 7,14
Дівчата
Ріст, см   Маса, кг Обвід гр. клгг., см ЖЄЛ, л Сила правої кисті, кг 149 ± 6,9 40,6 ± 7   72 ± 5,6   2,5 ±0,5 21 ±5,2 155 ± 5,4 46,5 ± 8   76 ±4,3   2,8 ±0,5 24 ±4,9 157 ± 6,2 50 ± 6,9   78 ± 4,6   3.1 ±0,5 28 ±5,8 160 ± 5,6 54 ± 6,2   80 ± 4,3   3,3 ±0,5 30 ±5 162 ± 6,0 58,6 ±6   82,3 ± 4,4     3,4 ±0,5 31.3 ± 6,4 163,2 ± 4,68 59 ±5,4   83,23 ± 3,32     3,5 ±0,4 32,3 ± 4,65 163,5 ± 5,28 59,1 ±6   83,38 ± 3,78     3,5 ±0,4 32,63 ± 5,13 163,6 ± 4,88 59,7 ± 6   83,62 ± 4,84     3,2 ±0,5 32,86 ± 6,06

Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  5. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  6. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  7. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  8. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  9. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  10. Агресивний тип дивідендної політики включає метод стабільного приросту дивідендів і метод постійного коефіцієнта виплат.
  11. АгротехнІЧНИЙ метод
  12. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві




Переглядів: 1893

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сила кисті (кг) | Метод кореляції (за шкалою регресії)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.138 сек.