МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Метод стандартів
Нині для оцінки фізичного розвитку частіше використовується метод стандартів (середніх величин), розроблений на великій кількості антропометричних показників однорідних груп населення. Оцінка фізичного розвитку проводиться в залежності від ступеня відхилення основних його ознак від середніх (стандартних) величин. Для цього необхідно: 1. Визначити вік досліджуваного в роках. 2. Знайти різницю між індивідуальними величинами росту, маси, окружності грудної клітки, ЖЄЛ, сили правої кисті та їх середніми показниками для даної віково-статевої групи. 3. Знайти частку від ділення отриманої вище різниці на величину середньо-квадратичного відхилення - Q (сигма) кожного показника. Якщо отримана величина складає ±1Q, то дана ознака фізичного розвитку вважається середньою (норма); якщо складає від 1 до 2Q, показник оцінюється вище або нижче середнього, якщо перевищує ±2Q ознака оцінюється як висока або низька. Наприклад, юнак 18 років, мас ріст 182 см, масу 65 кг, окружність грудної клітки в паузі 84 см, ЖЄЛ 4600 мл, силу правої кисті 52 кг. Середні величини і Q вказаних ознак відповідно дорівнюють: 173,3 і 5,64 см, 66,0 і 7,3 кг, 89,53 і 4,46 см, 4500 і 600 мл, 48,01 і 5,97 кг (див. Таб. 6). Частка від ділення різниці між ростом досліджуваного і середньоарифметичною його величиною на Q для росту склала (182 - 173,3)/5,64 = + 1,59Q, Для маси (65 - 66,0)/7,3 = - 0,14Q, для обводу грудної клітки (84 - 89,53)/4,46 = - 1,24Q, для ЖЄЛ (4600-4500)/600= 0,16, для правої кисті(52-48,01)/5,97= 0,67Q. Оскільки за норму прийнято вважати коливання в межах ±1Q, то ріст досліджуваного вище середнього, маса тіла - середня, обвід грудної клітки - нижче середньої, ЖЄЛ -середня, сила правої кисті - середня. 4. Після оцінки окремих показників необхідно дати загальну оцінку фізичному розвитку. При цьому оцінку довжини тіла дають окремо. Загальна оцінка фізичного розвитку дається за більшістю ознак, які дістали однакову оцінку. У тих випадках, коли маса або ріст досліджуваного високі, а функціональні ознаки низькі або нижчі середніх, то до загальної оцінки фізичного розвитку потрібно додавати слово дисгармонійний. У нашому прикладі загальна оцінка фізичного розвитку даного досліджуваного така: фізичний розвиток середній, дисгармонійний, при рості вище середнього.
Таблиця 5 Показники росту і маси тіла в дітей різних вікових груп (за І. М. Воронцовим, А. В. Мазуріним, 1980)
Таблиця 6 Стандарти фізичного розвитку юнаків і дівчат
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|