МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Метод кореляції (за шкалою регресії)
Перевага даного методу полягає в можливості комплексної оцінки рівня фізичного розвитку, оскільки його показники (ріст, маса тіла, обвід грудної клітки) наведені у взаємозв'язку. Дуже важливо, що всі показники подані у відношенні до росту. Метод кореляції, тобто взаємозв'язку, дає можливість оцінити в об'єктивних кількісних показниках певні сторони біологічної організації людини. Зв'язок між числовими величинами двох антропометричних ознак виражається у математичній формі коефіцієнта кореляції, який позначається латинською літерою (г) і показує ступінь взаємозв'язку ознак, які вивчаються. Граничне значення г дорівнює +1; чим ближче г до одиниці, тим тісніший зв'язок між ознаками. Наприклад, досліджуваний має вік 18 років, ріст 182 см, масу 65 кг, обвід грудної клітки в паузі 84 см, ЖЄЛ 4600 мл, силу правої кисті 52 кг.
Таблиця 7 Таблиця оцінки фізичного розвитку (шкала регресії по росту) для чоловіків і жінок 18 років
Таблиця 9 Таблиця оцінки фізичного розвитку (шкала регресії по росту) для чоловіків і жінок 21-25 років
Примітка. Таблиці 5-9 складені за даними Рязанського медичного інституту.
У таблиці знаходимо ріст 182 см і бачимо, що він належить до категорії вище середніх величин. У наступній графі знаходимо вагу, яка відповідає росту 182 см, і бачимо, що цьому росту відповідає маса 73,7 кг, фактична ж маса досліджуваного (65 кг) менша стандартної (73,7 кг) на 8,7 кг (65-73,7). Цю різницю потрібно розділити на часткову сигму маси (Q = 5,34), що складає - 1,6 QГ Значить, маса досліджуваного знаходиться в категорії нижче середніх величин. У наступній графі проти росту 182 см знаходимо відповідну йому величину обводу грудної клітки, вона дорівнює 92,3 см, тобто на 8,3 см більша від фактичної величини; провівши відповідні розрахунки, дістаємо: -8,3/4,4=-1,88 Qr, тобто обвід грудної клітки у досліджуваного нижче середньої величини. Аналогічно визначаємо, що сила правої кисті в досліджуваного середня, ЖЄЛ - середня. Отже, фізичний розвиток досліджуваного середній при рості вище середнього. Деякі автори вважають, що для оцінки фізичного розвитку найкраще використовувати метод стандартів (порівняння вимірюваного показника із аналогічним середнім, отриманим під час обстеження великого контингенту осіб, згрупованих за статтю, віком та географічною зоною). Залежно від того, на скільки показник середньоквадратичних відхилень відрізняється від „стандарту", дається оцінка: 1) середній розвиток - це якщо величина за певною ознакою (чи сумою ознак) не відрізняється від середньої більше, ніж на ±0,5 ; 2) вище або нижче середнього - коли різниця із середніми статистичними величинами в межах ±0,5 до ±1; 3) високий, низький - коли різниця перевищує ±1, але не більше ±2; 4) дуже високий або дуже низький - коли різниця більша ±2 Антропометричні показники, зображені графічно за методом стандартів, утворюють антропометричний профіль. Такий профіль дає наочну уяву про динаміку фізичного розвитку досліджуваного.
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича Кафедра фізичної культури та валеології АНТРОПОМЕТРИЧНИЙ ПРОФІЛЬ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ студента________________________________________курс____ група
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|