МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
СпостереженняПояснення Пояснення – розкриття закономірностей, ознак предметів, явищ дійсності. Це метод оволодіння теоретичним навчальним матеріалом. Головне в ньому – науково доведена логіка міркувань. Базується на спостереженнях учнів за дією прикладів, дослідами, необхідними записами, спирається на життєвий досвід учнів, попередні знання. ПИТАННЯ: КОЛИ НАЙЧАСТІШЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ? Основний метод наукових доведень, формування наукових понять, вивчення законів. Вимоги: - вчителю необхідно глибоко знати науковий зміст навчальної дисципліни, - відібрати необхідний матеріал, визначити глибину пояснення, - чітка постановка мети, - виділити теоретичні положення, визначити засоби доведення (допомагає програма), - продумана система питань, - послідовність і науковість викладу з використанням фактичного матеріалу, який був би цікавий учням, - обов’язкові узагальнення, формулювання правил. Доступність розуміння залежить від стилю викладу. Окремі терміни треба заздалегідь пояснити. Мова вчителя повинна бути зрозумілою, переконливою, впевненою. Пояснення вимагає зосередженої уваги учнів, їх бажання слухати і розуміти, тому вчитель повинен знати мотиви учіння школярів, їх індивідуальні психологічні особливості. В ході пояснення треба стежити за пізнавальною активністю учнів, мати набір прийомів і засобів підвищення активності пізнання.
Спостереження - планомірне, більш чи менш тривале сприйняття, що дає можливість простежити протиріччя певного явища або ж зміни, які відбуваються в об’єктах сприйняття; активна форма чуттєвого пізнання, що має на меті накопичення фактів, утворення початкових уявлень про об’єкти оточуючого світу; сприймання, що тісно пов’язана з мисленням. Спостережливість – необхідна професійна якість вчителя, важлива риса кожної особистості – і вчителя, і учня. Організація спостереження: 1.Чітко визначити тему, мету. 2.Визначити об’єкт спостереження. 3.Скласти план спостереження. 4.Інструктаж. 5.Організація учнів на спостереження. 6.Підведення підсумків. 7.Оформлення і використання матеріалів спостереження. Правильно організоване спостереження дозволяє учням зібрати матеріал про явища природи, суспільства; за допомогою вчителя проаналізувати і узагальнити одержану інформацію. Результати спостереження використовуються на уроках, при оформленні письмових робіт.
Демонстрування та ілюстрування, їх місце і значення в навальному процесі Словесні методи навчання (усного викладу) поєднуються в процесі навчання з застосуванням засобів наочності. Наочність виступає джерелом знань. ПИТАННЯ: НАЗВІТЬ НАОЧНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ. Методи демонстрації та ілюстрації, які називають ще ілюстративно–демонстраційним методом(лат. illustrafio - - зображення, наочне пояснення, demonstratio –показ). Суть цього методу: в процесі навчальної роботи вчитель ілюструє, т.т. наочно пояснює, свій виклад, або ж демонструє той чи інший навчальний посібник, який може виступати як ілюстрація, а також бути джерелом знань. Метод ілюстрації передбачає показ учням ілюстративних посібників і плакатів, карт, замальовок на дошці, картин, портретів і т.д. Метод демонстрування пов'язаний з демонстрацією прикладів, дослідів, технічного устаткування, препаратів, показ кінофільмів, діафільмів, таблиць, муляжів. Під час використання наочних методів навчання використовується такі прийоми: показ, забезпечення кращого бачення, обговорення результатів спостереження та ін. Завдання: створити в свідомості учнів найбільш чітких, правильних уявлень про ті явища, що вивчаються. Вимоги: 1.Відібрати найбільш типові об’єкти. 2.Учні повинні добре бачити об’єкти, що демонструються. 3.Демонстрація повинна дозволити учням сприймати предмет по можливості різними органами чуття, а не тільки зором. 4.Забезпечити взаємодію слова і сприймання наочності. 5.Організувати демонстрацію і ставити питання таким чином, щоб найважливіші компоненти і особливості предметів мали на учнів сильний вплив. 6.Спостереження повинно дозволяти учням пізнавати предмети і явища і їх дії і розвитку. 7.Вести учнів від зовнішнього сприймання окремих предметів до пізнання процесів, зв’язків і взаємозалежностей, підводити учнів до висновків і узагальнень. Якщо предмети, процеси, явища піддаються безпосередньому сприйманню, тоді застосовуємо демонстрування, в усіх інших випадках – ілюстрування.
Практичні методи навчання. До практичних методів навчання відносяться методи, що пов’язані з процесом формування і удосконалення умінь і навичок школярів. -Які методи відносимо? Загальними особливостями названих методів є формування умінь і навичок, застосування знань, що забезпечує більш високий рівень засвоєння знань. Головна ознака – відтворювальна (репродуктивна) навчально-пізнавальна діяльність учнів.
Читайте також:
|
||||||||
|