Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бюджетний процес

 

Бюджетний процес складається з наступних етапів:

1) створення проекту бюджету;

2) розгляд бюджету;

3) затвердження бюджету;

4) виконання бюджету;

5) складання, розгляд і затвердження звіту про ви­конання бюджету.

Бюджетний процес розпочинається з аналізу звітних даних про виконання Державного та місцевих бюджетів за попередні роки. Детально аналізуються надходжен­ня щодо окремих податків, визначаються збільшення чи зменшення доходів по кожному виду податків, їх вплив на виконання доходів бюджетів різних ланок бюд­жетної системи. Аналогічно аналізується виконання видаткової частини Державного та місцевих бюджетів.

Бюджетний процес— це регламентований законо­давством порядок складання, розгляду та затверджен­ня бюджетів, їх виконання і затвердження звітів про виконання бюджетів.

Для складання проекту місцевих бюджетів різних рівнів Кабінет Міністрів подає до місцевих органів вла­ди і управління такі показники:

— відсотки відрахувань від регульованих доходів;

— розміри дотацій і субвенцій, які передбачається надати з Державного бюджету за цільовим призна­ченням;

— перелік видатків, які передбачається передати з Державного бюджету на фінансування з місце­вих бюджетів.

Складанню проектів бюджету передує розробка основ­них програм макроекономічних показників економічного і соціального розвитку на плановий рік, зокрема, щодо обсягу ВВП, зведеного балансу фінансових ресурсів, балансу доходів і витрат населення, платіжного балан­су, валютного плану.

Верховна Рада України не пізніше 15 червня поточ­ного року розробляє і надсилає Президентові України спеціальну постанову (бюджетну резолюцію) про основні напрями бюджетної політики на наступний рік.

Кабінет Міністрів організовує складання проекту Державного бюджету відповідно до тих засад держав­ного регулювання економічного і соціального розвитку на плановий рік, які визначені у бюджетній резолюції.

Міністерство фінансів готує проект державного бюд­жету і подає його на розгляд Кабінету Міністрів. Кабі­нет Міністрів розглядає на своєму засіданні проект Дер­жавного бюджету, ухвалює остаточне рішення щодо проекту закону про Державний бюджет України і подає його Президентові України, який ознайомлюється з ним і, у разі згоди, передає до Верховної Ради України.

До проекту закону додаються: основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку на плановий рік, зведений баланс фінансових ресурсів, ос­новні напрями бюджетної та податкової політики, обся­ги централізованих капітальних вкладень з розрахунка­ми і обґрунтуваннями по окремих позиціях і загальні показники зведеного бюджету України.

Аналогічні етапи проходить процес складання про­ектів бюджетів місцевих органів влади.

Другою ланкою бюджетного процесу є розгляд Вер­ховною Радою (ВР) проекту Закону про Державний бюд­жет. Проект Державного бюджету до внесення його на пленарне засідання ВР обговорюється в її постійних ко­місіях.

Верховна Рада України затверджує:

— граничний розмір дефіциту Державного бюджету та джерела його покриття;

— суми доходів Державного бюджету;

— суми видатків Державного бюджету;

— суми дотацій, субвенцій та розміри відрахувань від регульованих доходів до бюджетів нижчих рівнів;

— розмір оборотної касової готівки Державного бюд­жету.

Третя ланка бюджетного процесу — затвердження ВР закону про Державний бюджет. У п'ятиденний тер­мін цей Закон повинен підписати голова ВР. Пізніше, у десятиденний термін, його має підписати Президент і передати до ВР для опублікування.

Четвертою ланкою бюджетного процесу є виконання бюджету. Касове виконання Державного бюджету може здійснюватися за двома системами: банківською і каз­начейською. В Україні застосовується казначейська форма обслуговування державного і місцевих бюджетів, яка передбачає здійснення Державним казначейством через єдиний казначейський рахунок:

— операцій з коштами державного і місцевих бюд­жетів;

— розрахунково-касового обслуговування розпоряд­ників бюджетних коштів;

— бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджету.

П'ятою ланкою бюджетного процесу є складання і за­твердження звіту про виконання Державного бюджету та місцевих бюджетів. Звіт про виконання Державного бюджету складає Міністерство фінансів. До звіту про виконання Державного бюджету та інших бюджетів в обов'язковому порядку додається пояснювальна запис­ка щодо всіх відхилень від затвердженого бюджету як Щодо доходів, так і щодо видатків. Стосовно звіту прий­мається постанова про його затвердження, після чого вона публікується.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. IV. План навчального процесу.
  4. Iзобаричний процес
  5. Iзотермiчний процес
  6. Iзохоричний процес
  7. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  8. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. А/. Поняття про судовий процес.
  12. Автоматизація виробничих процесів




Переглядів: 394

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бюджетна система | Бюджетний дефіцит

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.