Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Бюджетний процес

 

Бюджетний процес складається з наступних етапів:

1) створення проекту бюджету;

2) розгляд бюджету;

3) затвердження бюджету;

4) виконання бюджету;

5) складання, розгляд і затвердження звіту про ви­конання бюджету.

Бюджетний процес розпочинається з аналізу звітних даних про виконання Державного та місцевих бюджетів за попередні роки. Детально аналізуються надходжен­ня щодо окремих податків, визначаються збільшення чи зменшення доходів по кожному виду податків, їх вплив на виконання доходів бюджетів різних ланок бюд­жетної системи. Аналогічно аналізується виконання видаткової частини Державного та місцевих бюджетів.

Бюджетний процес— це регламентований законо­давством порядок складання, розгляду та затверджен­ня бюджетів, їх виконання і затвердження звітів про виконання бюджетів.

Для складання проекту місцевих бюджетів різних рівнів Кабінет Міністрів подає до місцевих органів вла­ди і управління такі показники:

— відсотки відрахувань від регульованих доходів;

— розміри дотацій і субвенцій, які передбачається надати з Державного бюджету за цільовим призна­ченням;

— перелік видатків, які передбачається передати з Державного бюджету на фінансування з місце­вих бюджетів.

Складанню проектів бюджету передує розробка основ­них програм макроекономічних показників економічного і соціального розвитку на плановий рік, зокрема, щодо обсягу ВВП, зведеного балансу фінансових ресурсів, балансу доходів і витрат населення, платіжного балан­су, валютного плану.

Верховна Рада України не пізніше 15 червня поточ­ного року розробляє і надсилає Президентові України спеціальну постанову (бюджетну резолюцію) про основні напрями бюджетної політики на наступний рік.

Кабінет Міністрів організовує складання проекту Державного бюджету відповідно до тих засад держав­ного регулювання економічного і соціального розвитку на плановий рік, які визначені у бюджетній резолюції.

Міністерство фінансів готує проект державного бюд­жету і подає його на розгляд Кабінету Міністрів. Кабі­нет Міністрів розглядає на своєму засіданні проект Дер­жавного бюджету, ухвалює остаточне рішення щодо проекту закону про Державний бюджет України і подає його Президентові України, який ознайомлюється з ним і, у разі згоди, передає до Верховної Ради України.

До проекту закону додаються: основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку на плановий рік, зведений баланс фінансових ресурсів, ос­новні напрями бюджетної та податкової політики, обся­ги централізованих капітальних вкладень з розрахунка­ми і обґрунтуваннями по окремих позиціях і загальні показники зведеного бюджету України.

Аналогічні етапи проходить процес складання про­ектів бюджетів місцевих органів влади.

Другою ланкою бюджетного процесу є розгляд Вер­ховною Радою (ВР) проекту Закону про Державний бюд­жет. Проект Державного бюджету до внесення його на пленарне засідання ВР обговорюється в її постійних ко­місіях.

Верховна Рада України затверджує:

— граничний розмір дефіциту Державного бюджету та джерела його покриття;

— суми доходів Державного бюджету;

— суми видатків Державного бюджету;

— суми дотацій, субвенцій та розміри відрахувань від регульованих доходів до бюджетів нижчих рівнів;

— розмір оборотної касової готівки Державного бюд­жету.

Третя ланка бюджетного процесу — затвердження ВР закону про Державний бюджет. У п'ятиденний тер­мін цей Закон повинен підписати голова ВР. Пізніше, у десятиденний термін, його має підписати Президент і передати до ВР для опублікування.

Четвертою ланкою бюджетного процесу є виконання бюджету. Касове виконання Державного бюджету може здійснюватися за двома системами: банківською і каз­начейською. В Україні застосовується казначейська форма обслуговування державного і місцевих бюджетів, яка передбачає здійснення Державним казначейством через єдиний казначейський рахунок:

— операцій з коштами державного і місцевих бюд­жетів;

— розрахунково-касового обслуговування розпоряд­ників бюджетних коштів;

— бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання бюджету.

П'ятою ланкою бюджетного процесу є складання і за­твердження звіту про виконання Державного бюджету та місцевих бюджетів. Звіт про виконання Державного бюджету складає Міністерство фінансів. До звіту про виконання Державного бюджету та інших бюджетів в обов'язковому порядку додається пояснювальна запис­ка щодо всіх відхилень від затвердженого бюджету як Щодо доходів, так і щодо видатків. Стосовно звіту прий­мається постанова про його затвердження, після чого вона публікується.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. IV. План навчального процесу.
  4. Iзобаричний процес
  5. Iзотермiчний процес
  6. Iзохоричний процес
  7. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  8. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. А/. Поняття про судовий процес.
  12. Автоматизація виробничих процесів




Переглядів: 350

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бюджетна система | Бюджетний дефіцит

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.