МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Індивідуалізація навчальної діяльностіСкладові процесу фундаменталізації освіти ■> Зміна співвідношення між прагматичною та загальнокультурною, загальнонауковою складовими освіти. При цьому пріоритетним є формування у майбутніх фахівців наукових засад системного мислення, загальної культури молоді. ^ Зміна змісту дисциплін. Основну увагу слід зосередити на вивченні фундаментальних законів розвитку природи та суспільства, формуванні Цілісних уявлень про глобальний світ, його проблеми та шляхи їх подолання. Ь Забезпечення пріоритетності інформаційних, інтелектуальних, науково природничих компонент у системі освіти. Сутність тенденції «випереджального розвитку освіти» полягає в забезпеченні пріоритетного розвитку системи освіти на тлі інших складових соціально-економічного розвитку, а головне — своєчасно підготувати майбутніх випускників до потреб XXI століття, до розв'язання тих суперечностей, які притаманні світу в умовах глобалізації. Основні якості випускників: системне наукове мислення; екологічна культура; інформаційна культура; творча активність; толерантність; уміння працювати в команді; висока моральність; уміння працювати на результат. & Освітньо-професійна програма (ОПП) — державний нормативний документ, в якому окреслюється нормативний зміст навчання, установлюються вимоги до змісту, обсягу та рівня освітньої та професійної підготовки бакалавра за відповідними спеціальностями. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за спеціальностями напряму 0501 «Економіка і підприємництво» — це галузевий стандарт вищої освіти, що є складовою системи стандартів вищої освіти і ■^ використовується в процесі: > розроблення та коригування відповідних навчальних планів і програм навчальних дисциплін; > розроблення засобів діагностики якості освітньо-професійної підготовки фахівця; > визначення змісту навчання як бази для опанування нових спеціальностей, кваліфікацій; > розроблення вищим навчальним закладом варіативної компоненти до галузевого стандарту; > сертифікації бакалаврів та атестації випускників ВНЗ. > нормативний зміст навчання у ВНЗ, обсяги і рівень його засвоєння у прогресі підготовки відповідно до вимог, освітньо-кваліфікаційних характеристик бакалавра за спеціальностями напряму «Економіка і підприємництво»; > перелік нормативних навчальних дисциплін; > рекомендований перелік вибіркових дисциплін; > форми державної атестації. ^ Індивідуалізація навчання — це надання можливості тому, хто навчається, самостійно обирати рівень вивчення дисциплін та їх перелік понад нормативні вимоги, що передбачені освітньо-професійною програмою, залежно від власних цілей, потреб, можливостей. Складовою індивідуалізації є також: така організація навчального процесу, за якої вибір способів, прийомів, темпу навчання враховує індивідуальні відмінності студентів, рівень розвитку їх здібностей до навчання. Забезпечення індивідуалізації навчального процесу: ■> запровадження сучасного арсеналу форм і методів індивідуально-консультативної (контактної) роботи викладача зі студентами; ^ підвищення ролі індивідуальної компоненти під час організації самостійної роботи студентів; Ь використання всього арсеналу педагогічних прийомів, засобів задля створення умов, за яких кожна людина, яка навчається, отримує можливість виявити свою індивідуальність. ♦ Навчальний план — це документ, який визначає графік навчального процесу, перелік та обсяг нормативних і вибіркових дисциплін, послідовність їх вивчення, форми навчальної роботи та її обсяг, форми підсумкового контролю, а також обсяг часу, передбачений на самостійну роботу студентів. & Нормативні (обов'язкові) навчальні дисципліни становлять базову частину вимог до освітньо-кваліфікаційної характеристики певного напряму (спеціальності). Перелік нормативних навчальних дисциплін та мінімальний їх обсяг встановлюється відповідно до ОПП. *• Навчальні дисципліни за вибором забезпечують виконання вимог варіативної частини освітньо-квалі-фіксщійної характеристики і вводяться для задоволення освітніх і кваліфікаційних потреб особи, ефективного використання можливостей і традицій вищого навчального закладу, регіональних потреб тощо. Алгоритм формування навчального плану
•■► Приведення трудомісткості навчальної роботи студентіву відповідністьіз вимогами ЕСТS: > загальне навчальне навантаження становить на бакалаврському рівні 240 кредитів (60 кредитів нарік, ЗО кредитів на семестр); > загальна трудомісткість навчальної роботи студента впродовж чотирьох років має становити 8640 академічних годин (європейський кредит складається з 36 годин). > Впорядкування структури робочих навчальних планів з погляду поділу дисциплін на нормативні і вибіркові та відмовитися від штучного поділу вибіркових дисциплін на дві групи - за вибором університету та студента. >Посилення вибіркової складової навчальних планів з тим, щоб зробити їх більш гнучкими, індивідуалізованими, скерованими на особисті потреби студента, його орієнтацію на майбутній сегмент ринку праці. > Укрупнення дисциплін з метою виключення негативних наслідків перенасичення навчальних планів міні-дисциплінами. Відповідно до усталених європейських стандартів студент протягом семестру має вивчати 5-6 дисциплін, формою підсумкового контролю яких є, як правило, іспит. ■> Посилення рівня фундаментальної підготовки з відповідної спеціальності. Елементи такого посилення — перетворення профільної дисципліни спеціальності на фундаментальний курс науково-теоретичного спрямування. * «Індивідуальний навчальний план студента та результати його виконання» —регламентний документ, в якому відображена структурно-логічна схема підготовки фахівця з певної спеціальності (перелік навчальних дисциплін, передбачених програмою підготовки, та форми організації навчання), обсяги навчального навантаження студентів з усіх видів навчальної діяльності та оцінка поточної, підсумкової успішності та державної атестації випускника. Навчальний план містить: Читайте також:
|
||||||||
|