Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 8. Теоретичні основи судово-бухгалтерської експертизи

Сутність принципу паралельної дії за Макаренком:

§ На окремих учнів впливають: з одного боку – вчитель, а з іншого – колектив через свою громадську думку:

 

Вчитель

учні

Колектив

§ Вчитель впливає на учнів через громадську думку колективу:

Вчитель колектив учні

 

§ Вчитель, впливаючи на колектив, одночасно впливає на кожного учня:

Вчитель

 

учні колектив

 

Макаренко розробив методику і техніку колективу. Він вважав колектив основним джерелом, інструментом і засобом виховання.

Колектив –це група дітей (людей), яких об’єднують:

§ Спільна, суспільно – цінна (значуща) мета;

§ Спільна суспільно – цінна (значуща) діяльність;

§ Наявність відносин взаємної відповідальності (один за всіх і всі за одного);

§ Наявність органів самоврядування.

 

Тема 8. Теоретичні основи судово-бухгалтерської експертизи

 

  1. Поняття, предмет і методи судово-бухгалтерської експертизи.
  2. Класифікація судових експертиз.
  3. Організаційне забезпечення судово-бухгалтерської експертизи.

 

 


Судово-бухгалтерська експертиза на стадіях провадження ді­знання, досудового слідства і судового розгляду складається з дослідження матеріалів справи фахівцем-бухгалтером і надання, у відповідності до його спеціальних знань, висновку за поставле­ними питаннями, що відносяться до господарської діяльності і знайшли своє відображення в бухгалтерському обліку.

 

Необхідно розрізняти поняття предметасудово-бухгалтер­ської експертизи як дослідження явищ господарської діяльності і предмета судово-бухгалтерської експертизи, яка проводиться за конкретною справою.

У першому випадку предмет експертизистановлять питання, які взагалі входять у компетенцію бухгалтера-експерта, у друго­мупредметом експертизиє питання слідчого або суду, по­ставлені бухгалтеру-експерту з конкретної справи.

 

Об'єктом судово-бухгалтерської експертизи є документи, бухгалтерські ре­єстри та бухгалтерська звітність, в яких відображена господарська діяльність підприємств, у тому числі й протиправна.

Предметсудово-бухгалтерської експертизи визначається кон­кретними поставленими завданнями і змістом питань, які вона вирішує.

 

Клас експертиз, що характе­ризується застосуванням різнобічних спеціальних знань у галузі економіки і суміжних наук, більша кількість науковців називає судово-економічною експертизою.

Серед основних завдань, що вирішуються судовими експерта­ми, можна виділити такі:

завдання, пов'язані с ідентифікацієюоб'єктів. Наприклад, встановлення посадової особи, відповідального за здійснення і документальне оформлення незаконної господарської операції;

діагностичнізавдання — складаються у виявленні механі­зму події, встановленні часу, способу і послідовності дій, що привели до правопорушення, якісних і кількісних характеристик здійснених діянь. Наприклад, розкриття механізму розкрадання товарно-матеріальних цінностей і коштів, розрахунок суми запо­діяного збитку;

завдання, пов'язані з експертною профілактикою,тобто дія­льністю з виявлення обставин, що сприяють здійсненню злочинів (правопорушень) і розробці заходів щодо їх усунення. Наприклад, розробка на основі експертного дослідження рекомендацій з удо­сконалювання первинного обліку товарно-матеріальних цінностей і організації контрольних перевірок окремих груп матеріалів з метою забезпечення їх схоронності на складах і в коморах підприємства.

 

Найбільш характерними питаннями, що розв'язуються судо­во-бухгалтерськими експертизами, є:

перевірка і підтвердження за допомогою документів величини нестач чи надлишків матеріальних цінностей і коштів, вста­новлення місця і часу їх виникнення;

встановлення і підтвердження розміру матеріального збит­ку, заподіяного посадовими і матеріально-відповідальними осо­бами в результаті здійснення корисливих правопорушень;

перевірка обґрунтованості списання сировини і матеріалів, цільового використання виділених засобів;

обґрунтування нарахування заробітної плати, правильність застосування норм і розцінок праці;

перевірка цільового використання отриманих кредитів;

встановлення фактів порушення фінансової дисципліни, правил розрахунків з постачальниками і підрядниками, ухилення від сплати податків і інших обов'язкових платежів до бюджету і позабюджетних фондів;

перевірка обґрунтованості фінансових санкцій, застосова­них до конкретного суб'єкта підприємницької діяльності;

документальна перевірка діючих правил випуску цінних паперів;

встановлення фактів фіктивного підприємництва, фіктив­ного банкрутства, а також випадків приховування банкрутства;

перевірка відповідності зроблених господарських операцій чинному законодавству;

встановлення правильності документального оформлення господарських операцій і їх відображення в обліку;

визначення кола посадових осіб, що повинні були забезпечити виконання вимог нормативних документів з бухгалтерського обліку, порушення яких було виявлено в процесі проведення експертизи;

встановлення умов, що сприяють здійсненню корисливих правопорушень;

перевірка правильності методики проведення документаль­ної ревізії і вірогідності її результатів;

встановлення причин здійснення правопорушень і розробка пропозицій, спрямованих на їх попередження в майбутньому.

 

Для експертного дослідження направляються такі об'єкти:

первинні документи, які фіксують господарські операції, що розглядаються по справі;

бухгалтерські облікові реєстри, у яких відбиваються ці операції;

комп'ютерна інформація про господарські операції, що пе­ревіряються;

форми фінансової звітності підприємства;

акти проведених ревізій;

матеріали інвентаризацій;

інші офіційні документи (накази про прийом на роботу і звільнення, трудові договори і контракти, договори про матеріаль­ну відповідальність, листування з банками, різні довідки тощо);

протоколи допитів обвинувачуваних і свідків,

протоколи очних ставок, огляду і вилучення документів;

неофіційні документи, що мають значення для судово-бухгалтерської експертизи;

висновки експертів інших галузей знань.

 

Всі документи, з якими працює експерт, можна класифікуватина доброякісні (правильно оформлені і правильно відбивають зроблену операцію) і недоброякісні (неправильно оформлені, що не відбивають дійсно зробленої операції чи відбивають її у пере­крученому вигляді).

Недоброякісні документи можна розділити на недоброякісні за формою і за відбитими у них операціях.

Недоброякісні за формою документи, у свою чергу, поділя­ються на неоформлені(чи недооформлені), де відсутні деякі рек­візити, і неправильно оформлені (наприклад, на бланках невстановленої форми). Однак, до цих категорій документи можуть бути віднесені, якщо вони вірогідно відбивають реальні операції у неспотвореному натуральному і грошовому вимірі.

У недоброякісних комбінованих документах сполучається не­доброякісність, як за формою, так і за змістом.

 

Документи, недоброякісні за сутністю змісту, можна поділи­ти на три групи:

що утримують випадкові помилки,

що відбива­ють незаконні операції

підроблені.

До випадкових помилок,що мають місце в документах, можна віднести перекручування в найменуванні організації, якій адресовано документ, чи номери їх поточного рахунку, у номенклатурному номері відпущених товарно-матеріальних цін­ностей та інші.

До документів, що відображають незаконні операції,відно­сять такі правильно оформлені документи, у яких зафіксовані операції, які не відповідають чинному законодавству чи норма­тивним документам. Наприклад, видатковий касовий ордер на видачу матеріальної допомоги без додатка до нього відповідних документів.

До підроблених документіввідносяться такі, у яких фальси­фіковані їх реквізити (печатки, підписи посадових осіб), а також ті, у яких перекручено сам зміст операції.

 

Підроблені документи також можна поділити на три групи.

До першої групивходять документи з так званою матеріаль­ною підробкою, тобто в яких маються видимі незаконні виправ­лення, підчищення, підробки, а також інші перекручування (на­приклад, чек з підробленим підписом). У даному випадку фальсифікації піддається сам документ (його матерія), що може бути виявлено різного роду криміналістичними експертизами.

 

До другої групивідносяться документи з так званою інтелек­туальною підробкою. Такі документи правильно оформлені, але містять свідомо помилкові дані про характер і обсяг операції (на­приклад, завищений обсяг будівельно-монтажних робіт з метою присвоєння коштів шляхом нарахування фактично не заробленої оплати).

До третьої групипідроблених документів входять докумен­ти, у яких інтелектуальна підробка сполучається з матеріаль­ною. Часто підроблені документи називають «фіктивними». Од­нак у кримінальному законодавстві такого терміна немає, а говориться лише про службові підробки (ст. 172 КК України), тобто внесення посадовою особою в офіційні документи свідо­мо помилкових даних, складання і видача свідомо помилкових документів, а також підробка документів. Слово ж «фіктивний» означає «не існуючий у дійсності». Документ, що відбиває фік­тивну, не існуючу операцію, сам по собі є реальним підробле­ним документом.

 

Підроблені документи, що містять свідомо помилкові дані, поділяються на безтоварні і безгрошові (цілком чи частково),

До­кументи, якими оформлений рух товарно-матеріальних ціннос­тей, їх надходження чи витрата, у той час коли ці цінності були викрадені чи залишилися без руху, називають безтоварними.

Аналогічними є безгрошові документи, що оформляють фіктивні операції з коштами.

 


Читайте також:

  1. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  2. Акт експертизи підписується кожним експертом і засвідчується печаткою медичної установи, на базі якої проводилася судово-психіатрична експертиза.
  3. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  4. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  5. Біологічні основи мислительної діяльності.
  6. Біомеханічні основи шинування при пародонтозі.
  7. Біохімічні основи розвитку витривалості
  8. Біохімічні основи розвитку силових і швидкісних якостей
  9. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  10. Вивчення основи слова і закінчення
  11. Вимоги до гірських порід основи гребель
  12. Виникнення права на позов і правові основи його реалізації




Переглядів: 1005

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Самовиховання. | Метод судово-бухгалтерської експертизи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.