МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
ПРИРОДА – ПРАЦЯ – МАШИНИ – ІНФОРМАЦІЯОстанній чинник бурхливо увірвався в економічне життя в 50-ті роки ХХ ст. із розвитком комп'ютерних технологій. До кінця століття інформаційний чинник завоював величезний плацдарм під назвою «інформаційна економіка». 5. Базовий чинник формування суспільних формацій.Подібним чинником є той чинник виробництва, який якнайменше доступний і який найважче замінити. У чисельнику представлений клас, якому належить влада у суспільстві, а в знаменнику – основний чинник утворення суспільної формації:
Мається на увазі превалююча форма мотивації людей до виробничої діяльності.
У формуванні і трансформації наведених чинників визначальну роль виконувала і продовжує виконувати інформаційна компонента. Інформація є основою конструювання людиною будь-яких виробничих систем і процесів.
Неолітична революціяхарактеризується тим, що людина перейшла від збирання до трудових процесів виробництва життєво необхідних засобів свого існування.
«Біолюдина» займає провідну позицію у системній тріаді людини. Праця і сили природи є основними чинниками суспільного виробництва. Силове примушення є головною формою виробничих відносин. Повна залежність людини від природи є основною формою взаємовідношення людини і природи. Стали затребувані нові знання і навики. Виробництво практично обмежувалося рамками інтенсифікації природних процесів (відтворення продуктів). Екологічна криза визначається межами продуктивності культивованих екосистем і невідповідністю цих меж потребам населення, що проживає на даній території. У даному випадку йдеться про кризу продуцентів, тобто рослинних ресурсів, що були виробничою основою даної епохи. Саме на продуцентах прямо або побічно базувалося виробництво основних засобів існування людини (продукти харчування, кормова основа тварин, технічна сировина). Відповідно криза продуцентів наставала або через деградацію ґрунтів (виснаження, ерозія, засол), або через прискорення темпів видобутку рослинних ресурсів, що перевищували природний приріст.
Енергіястає ключовим природним чинником, на якому концентрується суспільне виробництво. З'являється значна кількість штучних речовин, полімерів, які з успіхом замінюють дефіцитні матеріали і ресурси. Усе це в цілому дозволило розв'язати проблему нестачі речовин, проте з'явилася проблема нестачі енергії. Битва за енергію стає «лінією фронту» конфліктів між людиною і природою і між групами людей. «Трудолюдина»виходить на провідні позиції у системній тріаді людини. Зростає роль особових характеристик («соціолюдина»). Одна з найбільших екологічних проблем, яка криється у цій ситуації, полягає у тому, що на відміну від «біо-» і «соціо-», «трудолюдина» не потребує цілісної природи. Йому потрібні її окремі властивості і частини. І взагалі, велика частина природи (яку не вдається пристосувати до виробництва), з її точки зору, виявляється зайвою. Машиниперетворюються на основний чинник суспільного виробництва. Капіталстає ключовим чинником і в той самий час лімітуючим економічним чинником, що визначає контури економічної формації. Економічні угодиформально двох рівних сторін – працедавця і робітника – стають основною формою виробничих відносин. Формація базується на повсюдному використанні машинного виробництва. Основною причиною економічних криз цієї епохи є обмеженість капіталу. Формальною причиною екологічних криз на локальному рівні є криза редуцентів,тобто підрив потенціалу самовідновлення природних систем: або масштаби екодеструктивної діяльності (забруднення, порушення ландшафтів) значно перевищують темпи природного відтворення екосистем, або дія на середовище згубно діє на самих редуцентів – мікроорганізми, що замикають цикли відновлення екосистем. Вирішення зазначених екологічних протиріч – або в припиненні економічного зростання і депопуляції населення Землі (що неминуче вело б до застою і деградації суспільства), або в зміні суспільно-економічної формації на таку, в якій економічне зростання не вимагало б виробництва додаткових обсягів речовини й енергії.
Основні методи інформаційної війни – блокування або спотворення інформаційних потоків та процесів прийняття рішень супротивника. Інформаційна зброя – сукупність спеціалізованих (фізичних, інформаційних, програмних, радіоелектронних) методів і засобів тимчасового або безповоротного виведення з ладу функцій або служб інформаційної інфраструктури в цілому або окремих її елементів. Основна дія інформаційної зброї – блокування або спотворення інформаційних потоків та процесів прийняття рішень супротивника. Інформаційна війна являє собою цілеспрямовані інформаційні впливи, що здійснюються суб’єктами впливу на мішені (об'єкти впливу) з використанням інформаційної зброї задля досягнення запланованої мети. Вразливість інформації обумовлена: 1. 2. 3.
1. внесенні у суспільну та індивідуальну свідомість ворожих, шкідливих ідей та поглядів; 2. дезорієнтації та дезінформації мас; 3. послабленні певних переконань, устоїв; 4. залякуванні свого народу образом ворога; 5. залякуванні супротивника своєю могутністю. 6. забезпечення ринку збуту для своєї економіки.
1. інформаційно-технічна: головним об’єктом впливу та захисту є технічні системи; 2. інформаційно-психологічна: головним об’єктом впливу та захисту є психіка протилежної сторони, системи формування суспільної свідомості, системи прийняття рішень.
1. інформаційно-технічні системи. 2. інформаційно-аналітичні системи. 3. інформаційні ресурси. 4. системи формування суспільної свідомості, що базуються на ЗМІ та пропаганді.
Запитання для самоперевірки 1. Що розуміється під розвитком? 2. Передумови прогресивного розвитку систем. 3. Розкрийте роль негативних і позитивних механізмів зворотного зв'язку в управлінні процесами розвитку систем. 4. Роль інформації в управлінні соціально-економічними системами. 5. Яка роль природних чинників у виникненні соціально-економічних революцій? 6. Які базові чинники впливають на формування соціально-економічних формацій? 7. Які риси характеризують постнеолітичну формацію? 8. Роль інформації у формуванні постнеолітичної формації. 9. Які риси характеризують індустріальну формацію? 10. Матеріальні межі розвитку індустріального суспільства.
Читайте також:
|
||||||||||||||
|