Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Розповідь учителя

Поміж композиторів, які також звертались до цього вірша М. Лєрмонтова,— Георгій Свиридов.

Георгій Васильович Свиридов (1915— 1998) — російський композитор минулого століття. Він родом з-під Курська, з родини селянина. З дитячих років захоплюючись народними піснями, Свиридов ніколи не залишав поза увагою фольклорні мотиви та образи. Тема Батьківщини пронизує всю його творчість.

Георгій Свиридов зростав у оточенні народних пісень свого краю. Любов до народної пісні композитор проніс крізь усе життя. Головні теми творчості Свиридова — натхненний образ Батьківщини, народу, людини з її багатим, поетичним духовним світом і любов'ю до рідної землі.

Життя композитора було нелегким. Громадянська війна трагічно забрала в чотирирічного хлопчика батька. А потім Велика Вітчизняна війна... Майже всі рукописи талановитого студента Ленінградської консерваторії загинули під час блокади міста. Так невблаганно і жорстоко відбилося на долі майбутнього видатного композитора бурхливе, тривожне XX століття.

Георгій Свиридов складав музику в різноманітних жанрах. Особливо вражає його відчуття краси поетичного слова — більшість творів композитора створені на літературній основі (в основному це вокальні твори). Водночас твори Георгія Свиридова поєднують простоту та ясність думки з новими інтонаціями, майстерним ви-користанням тембрового забарвлення інструментів симфонічного оркестру і народної пісенної творчості. У своїх творах композитор на рівні високої художньої досконалості підкреслює все найкраще та піднесене, що є в людині та природі.

Романси Свиридова — це цілком нові форми втілення поезії в музиці. Проте інтонації вокальної партії в романсі Свиридова — суто російські (як і у вірші Лєрмонтова).

Слухання музики

Учитель. Послухайте романс Г. Свиридова на ті ж вірші та поміркуйте над відповіддю на запитання,

· Що спільного та відмінного можна почути у цих романсах?

Слухання романсу «Гірські верхівки» Г. Свиридова

· Який романс вам сподобався більше і чому?

Вокально-хорова робота

Учитель. Пейзажну замальовку ми також можемо побачити у багатьох сучасних піснях,

· Пригадайте: що таке пейзаж?

Пейзаж — це жанр образотворчого мистецтва, що відтворює образи природи.

Послухайте пісню «Диво-осінь» А. Олєйникової та дайте відповідь на запитання:

· В яких тонах ви би намалювали пейзаж під впливом цієї пісні?

Слухання пісні«Диво-осінь» А. Олєйникової

Розспівування

Розучування пісні «Диво-осінь» А. Олєйникової

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА


Читайте також:

  1. Виконання пісень за вибором учителя та учнів
  2. Виявлення рівня сформованості уявлень про урок як творчу діяльність учителя
  3. Діяльність учителя й учня у різних видах навчання.
  4. Моделювання педагогічної ситуації: розповідь учителя
  5. ОСНОВНА ЧАСТИНА . Розповідь учителя
  6. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  7. ОСНОВНА ЧАСТИНА Розповідь учителя
  8. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Розповідь учителя
  9. ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ|учителя| ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ
  10. Послух Богові, батькам, учителям – надійний спосіб уникнути помилок
  11. Права та обов’язки поручителя і боржника
  12. Проміжний висновок учителя.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Складання асоціативного куща | Підбиття підсумків уроку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.