Учитель. Музика — це душа поезії. У романсі вона допомагає краще зрозуміти поетичне слово, але водночас робить його як більш глибоким, так і більш зрозумілим. І я сподіваюсь, що ваші серця розкрились назустріч такій чудовій музиці!
Експрес-тестування
1. Романс — це:
а) вокальний твір для голосу з інструментальним супроводом;
б) великий віртуозний музичний твір для соліста з оркестром;
в) музичний твір для виконання голосом без слів у супроводі му-зичного інструмента.
2. Автор пісні «Диво-осінь» — це:
а) А. Олєйнікова; б) Г. Гладков; в) М. Глінка.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Обрати вірш, в якому оспівується природа, та поміркувати над тим, якою має бути музика до нього.
Учні виходять із класу під музичний супровід («Диво-осінь» А. Олєйникової).
УРОК № 4 РОМАНС ТА ЙОГО РІЗНОВИДИ (СЕРЕНАДА)
Мета уроку :
Навчальна: зосередити увагу учнів на ліричних образах у творчості Ф. Шуберта та їх єднанні з образами ліричної поезії поетів-романтиків; поглибити знання учнів про творчість Ф. Шуберта; закріпити розуміння учнями понять музичний образ, серенада;
Розвивальна: формувати в учнів вміння виразно і творчо втілювати емоційно-образний зміст музичного твору у процесі його виконання, обґрунтовувати своє емоційно-естетичне ставлення до музичних образів;
Виховна: прищеплювати учням зацікавленість творчістю композиторів-романтиків, зокрема Ф. Шуберта, естетичний смак.
Музичний матеріал: «Іспанська серенада» X. Малатса, «Серенада» Ф. Шуберта, «Диво-осінь» А. Олєйникової.
Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрети X. Малатса, Ф. Шуберта; репродукція картини Караваджо «Лютніст»; кросворд.
Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія. Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ:
Учні входять до класу під музичний супровід («Диво-осінь» А. Олєйникової).
ВСТУПНА ЧАСТИНА Організаційний момент Повідомлення теми, мети, завдань уроку(теми семестру та уроку написані на дошці)