Оцінки: В — відмінно, Д — добре, З — задовільно, П — погано. Оцінюючи конкурентів підприємства, слід також розглянути три характеристики їх:
частка ринку;
міра популярності підприємства (процент споживачів, які без вагання першим називають дане підприємство);
«частка серця споживачів» (міра лояльності споживачів — процент тих, які віддають перевагу продукції даного підприємства).
Питання для самоконтролю
Дайте визначення конкуренції.
Перелічіть функції, які виконує конкуренція в ринкових умовах.
Назвіть та охарактеризуйте види конкуренції за родовою ознакою, залежно від міри взаємозамінності продукції, за головними формами прояву, в структурному плані, за територіальним принципом, у відповідності з поведінкою суб’єктів ринку, згідно з об’єктом та станом.
Поясніть сутність поняття «недобросовісна конкуренція».
Назвіть та охарактеризуйте стратегії конкурентної боротьби за М. Портером.
Назвіть та охарактеризуйте стратегії конкурентної боротьби за Ф. Котлером.
Перелічіть п’ять головних сил конкурентного середовища та дайте їх визначення.
Поясніть сутність методики аналізу конкурентного середовища, яку використовує Антимонопольний комітет Росії.
Назвіть значення показників, які визначають тип ринку (високо-, помірно- чи низькоконцентрований).
Назвіть та охарактеризуйте типи конкурентних ситуацій.
Назвіть та охарактеризуйте існуючі різновиди конкурентів підприємства.
Поясніть сутність об’єднаного аналізу галузі та ринку.
Що таке стратегічна група підприємств і «своя» стратегічна група?
Назвіть можливі цілі підприємств-конкурентів.
В чому сутність аналізу сильних і слабких сторін конкурентів?
Як аналізується можлива реакція підприємств-конкурентів?