Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Позиціонування товару

Позиціонування товару - це оптимальне розміщення товару в ринковому просторі.

При цьому необхідно розрізняти сегментацію й позиціонування, хоча останні частини включають у сегментацію ринку. Результат сегментації ринку - це бажані характеристики товару. Результат позиціонування - це конкретні маркетингові дії по розробці, поширенню й просуванню товару на ринок.

Позиціонування - це розробка й створення іміджу товару таким чином, щоб він зайняв у свідомості покупця гідне місце, що відрізняється від положення товарів конкурентів [14].

Позиціонування - це комплекс маркетингових елементів, за допомогою яких людям необхідно вселити, що даний товар створений спеціально для них, і що він може бути ідентифікований з їхнім ідеалом [4].

Відзначимо основні стратегії позиціонування товару в цільовому сегменті [15]:

  • позиціонування, засноване на відмітній якості товару;
  • позиціонування, засноване на вигодах від придбання товару або на рішеннях конкретної проблеми;
  • позиціонування, засноване на особливому способі використання товару;
  • позиціонування, орієнтоване на певну категорію споживачів;
  • позиціонування стосовно конкуруючого товару;
  • позиціонування, засноване на розриві з певною категорією товарів.

Таким чином, позиціонування товару в цільовому сегменті пов'язане з виділенням відмітних переваг товару, задоволенням специфічних потреб або певної категорії клієнтів, а також з формуванням характерного іміджу товару й/або фірми.

Реалізація позиціонування товару прямо пов'язана з розробкою маркетингового плану, що повинен включати маркетингові дослідження, розробку товару, політикові ціноутворення, методи поширення й просування товару. Таким чином, сегментація ринку, результатом якої є виділення однорідних груп споживачів зі схожими потребами й купівельними звичками стосовно конкретного товару дає можливість підприємству концентрувати засобу на одному або декількох комерційних напрямках діяльності.

 

 

Тема 10. Формування звіту з маркетингових досліджень

План лекції (2 год.):

1. Види звіту з маркетингових досліджень.

2. Критерії змісту звіту.

3. Критерії оформлення на представлення звітів.

Рекомендована література: [1, 3, 4, 5,].

Вивчення даної теми вимагає перш за все ознайомлення з основними вимогами до звіту:

  1. орієнтація на замовника, його потреби та проблеми;
  2. повнота — представлення необхідної і достатньої інформації, яку потребує замовник чи потенційний читач;
  3. точність — відповідальна обробка даних, логічність аргументації, вміла побудова фраз, грамотність;
  4. ясність — чіткість організації звіту, логічна послідовність мислення, точність використання виразів і термінів, однозначність та зрозумілість мови;
  5. виразність — акцентування головних результатів, вираження думок чітко і повно, без зайвих слів;
  6. акуратність — дбайливість та охайність виконання.

Письмовий звіт може складатися з нижче вказаних частин:

  1. Титульний аркуш. Тут указується тема звіту, назва організації, для якої він складений, та організації, що його представляє, дата складення звіту, можуть бути названі особи, для яких складено звіт і які його розробили.
  2. Зміст. Перелік усіх розділів та параграфів із вказівкою на сторінки, де вони знаходяться у звіті.
  3. Короткий огляд. Це найбільш важлива складова частина звіту, оскільки тут акцентується увага на всіх важливих моментах основної частини звіту. Тут має місце основна інформація, а також найбільш вагомі результати проведеного дослідження та рекомендації.

Структура короткого огляду може бути така:

  1. вступ (хто дав санкцію на проведення дослідження і з якою метою, якою проблемою або гіпотезою керувався дослідник);
  2. найбільш суттєві відкриття чи результати;
  3. висновки та рекомендації.
  4. Вступ — інформація, необхідна читачеві для того, щоб належним чином оцінити обговорення теми в основній частині звіту. Тут також слід пояснити терміни, які використані при складанні звіту, передісторію проведення даних досліджень, чітко визначити їх специфічні цілі.
  5. Основна частина. Повинна містити детальні матеріали дослідження, його метод, результати та обмеження. До відома читачів необхідно довести, яким був проект дослідження і чому, які дані (первинні чи вторинні) були використані, як збирались первинні дані й визначалася вибірка.

Результати досліджень повинні бути викладені детально з використанням відповідних таблиць, діаграм, рисунків.
Обговорюючи обмеження, слід указати на міру точності розрахунків та можливості узагальнення одержаних результатів.

  1. Висновки і рекомендації по кожному об’єкту дослідження чи проблеми.
  2. Додатки — матеріали, які занадто складні, спеціалізовані або необов’язкові в основній частині звіту (копії опитувальних листків, форми реєстрації спостережень, карти для визначення вибірки, об’ємні таблиці, бібліографія тощо).

Часто замовники маркетингових досліджень бажають заслухати проміжні, а також фінальний звіти в усній формі. Принципові підходи до підготовки та представлення усних звітів аналогічні письмовим. Але існують і деякі особливості. При підготовці і поданні усного звіту про результати маркетингових досліджень слід дотримуватись таких вимог:

  1. знати замовника: рівень його технічної підготовки, міру заінтересованості в результаті дослідження тощо;
  2. правильно організувати презентацію;
  3. використовувати ефективні наочні засоби та ілюстрації.

При проведенні презентації усного звіту про результати маркетингових досліджень слід дотримуватися наступного:

  1. витримувати часові межі презентації;
  2. витрачати не більше половини відведеного часу на офіційну презентацію;
  3. надавати достатньо часу для пояснення інформації, яка міститься в таблицях, діаграмах тощо;
  4. резервувати час для відповідей на запитання та дискусії;
  5. використовувати зрозумілі слова і фрази;
  6. звернути увагу на дикцію.

У процесі підготовки ілюстративних матеріалів необхідно дотримуватися правил:

  1. таблиці та діаграми мають бути простими і зрозумілими, відбиваючими найважливіші результати проведених маркетингових досліджень;
  2. наочні матеріали не повинні перевантажувати слухачів над­лишком інформації;
  3. техніка виконання наочних матеріалів повинна дозволяти користуватись ними всім присутнім;
  4. поєднаність кольорів має бути гармонійною;
  5. час на подання матеріалів повинен бути розподілений пропорційно.

Питання для самоконтролю

  1. В чому сутність вимог до звіту про результати маркетингових досліджень?
  2. Який перелік частин звіту в їх логічній послідовності?
  3. Що повинно бути відображено в частинах звіту:
  4. на титульному аркуші;
  5. у змісті;
  6. в короткому огляді;
  7. у вступі;
  8. в основній частині;
  9. у висновках та рекомендаціях?
  10. В чому полягає необхідність подання такого розділу звіту, як короткий огляд?
  11. Що виноситься в додатки до звіту?
  12. В чому полягають основні правила підготовки і подання усного звіту?
  13. Які правила ефективної презентації усного звіту?


Читайте також:

  1. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  2. Важливість товару для споживача
  3. Вартісна характеристика товару подається у рахунку та у проформі-рахунку.
  4. Вартість є однією з основних ознак товару. Щоб продати права на об'єкти інтелектуальної власності чи ви­користати їх у власному виробництві, необхідно визначити їхню вартість.
  5. Взаємозв'язок реклами і життєвого циклу товару
  6. Вибір конкретної різновидності товару-представника.
  7. Вивчення товару і комплексне дослідження ринку.
  8. Визначення межі ринку товару і конкурентної позиції виробника
  9. Вихідні дані для аналізу життєвого циклу товару
  10. Властивості товару „робоча сила”.
  11. Вмінені витрати - це кількість одного товару, яким треба пожертвувати для збільшення виробництва іншого.
  12. Вмінені витрати - це кількість одного товару, якою треба пожертвувати для збільшення виробництва іншого.




Переглядів: 573

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вибір цільового сегмента | Основні теоретичні положення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.