Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вибір конкретної різновидності товару-представника.

Вибір товарів-представників.

Періодичність вибірки.

Принципи реєстрації цін

Відповідність ціниякості товару, залежність від соціально-економічних факторів статистика характеризує за допомогою параметрів моделей, коефіцієнтів,індексів, експертних оцінок.

В умовах централізованої планової економіки основним методом реєстрації цін є жорсткий документований, суцільний їх облік, що одержав назву прейскурантного. Його можна в певній мірі вважати оправданим в умовах політики стабільних цін та відносно неширокого асортименту товарів.

З переходом до ринкових відносин офіційне визнання в Україні одержала концепція вибіркової системи реєстрації цін, що узгоджується з практикою міжнародної статистики. До 90 років в Україні цей метод статистичного спостереження за цінами здійснювався в межах статистики колгоспної торгівлі та споживчої кооперації.

Перехід державної статистики на вибіркову систему реєстрації цін передбачає дотримання таких принципів:

• відмову від масового документованого, суспільного обліку цін, який в умовах різних форм власності практично неможливий;

• повне охоплення всіх форм і видів торгівлі;

• формування споживчого кошика, тобто набір товарів-представників;

• впровадження системи поправок на зміну якості товарів. Вибіркова сукупність формується за схемою:

Оптимальною вважається щомісячна реєстрація цін. По окремих товарах реєстрація цін при необхідності може здійснюватися за менш тривалі періоди (щодекадне, щоденно).

Проводиться відбіртоварів, які репрезентують всюсукупність товарів ірозкриваютьзагальні тенденції, закономірності рівнів цін.

Товар-представник- це конкретна марка, артикул або невелика товарна група.

Відбір товарів-представників з всієї сукупності, згрупованої за характером використання товарів, можна проводити за критеріями: частка даного товару в обсязі реалізації товарної групи, можливість регулярного одержання даних, варіація індивідуальних індексів в групі, ступінь кореляції у динаміці цін товарів групи.

В Україні статистичними органами здійснюється спостереження за цінами по 22 товарах-представниках. Для порівняння: споживчий кошик в Англії складається з 350 продуктів і послуг представників, в Німеччині - 475-США - 300, Франції - 250.

При реєстрації ціни товару-представника дається детальна специфікація товару - перелік його узагальнених споживчих ознак, визначення яких вимагає певних експертних знань- Щоб вказані параметри товару були стабільними, повинні враховуватися їх зміни. В сучасних умовах конкретні параметри специфікації (назва торгової фірми, її розмір, якісні ознаки і інші) визначаються самостійно реєстратором.


Читайте також:

  1. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  2. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  3. Багатоконтурні частотно-вибірні системи
  4. Більш широкий вибір товарів і послуг
  5. Вибір алгоритмів розрахунку комплексних порівняльних оцінок.
  6. Вибір будівельних машин, механізмів і технологічного транспорту для комплексної механізації монтажних робіт
  7. Вибір вентиляційного обладнання
  8. Вибір виду транспортного засобу
  9. Вибір вимірювальних приладів
  10. Вибір головного циркуляційного кільця і нумерація ділянок
  11. Вибір гри.
  12. Вибір дидактичних методів




Переглядів: 989

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система показників статистики цін | Вибір території, населених пунктів, підприємств торгівлі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.