МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||
Формування механізму регіонального соціального партнерства в контексті процесів ринкової самоорганізаціїЗа період ринкових перетворень економіки України велика кількість регіоноутворюючих підприємств занепали, дійшли до стадії банкрутства або просто перестали фізично існувати. Мова йде насамперед про регіони, де практично перестала функціонувати промисловість радянських часів, яка наповнювала місцеві бюджети, була основним постачальником робочих місць, базою формування соціально-економічної інфраструктури. Таким чином, поза межами справедливого розподілу лишилася більшість населення, відбулося різке скорочення можливостей для його самореалізації, особливо молоді, що знайшло відображення в трудовій міграції та падінні рівня життя. В цих умовах проблеми соціального партнерства держави-бізнесу-громади стають як ніколи актуальними. Нажаль, в Україні відсутні традиції досліджувати поведінку реальних і потенційних суб’єктів соціального партнерства та одночасно враховувати їхні інтереси. Навпаки, держава, місцева громада та підприємства з низкою власних приватних інтересів, сприймаються як функціонально протилежні цільові спрямування. Можна виділити декілька причин недостатнього розвитку соціального партнерства в Україні [1,3,5]. По-перше, загальний низький рівень підприємництва в країні, а не лише соціально-орієнтованого. По-друге, зарегульованість сфер, в яких соціальне партнерство може мати найбільший вплив – освіта, охорона здоров’я, соціальний захист тощо. По-третє, історична спадщина комуністичної ідеології зумовлює негативне ставлення до бізнесу у суспільстві. Корупція та корумпованість культивуються у сферах, які ніби забезпечує громада та держава, а офіційний бізнес у тих самих сферах – зневажається. По-четверте, родинні механізми в Україні виконують функції соціального підприємництва. По-п’яте, відсутність державної підтримки і стимулювання та неадекватна позиція органів територіального самоврядування. По-шосте викривленість або відсутність інформації про взаємодію і соціальне партнерство держави-бізнесу-громади та скептичне ставлення до можливості їхнього гармонійного співіснування. І, останнє, соціальний розвиток регіонів має низку управлінських невирішених проблем, які не дозволяють оптимально використовувати ресурсний, фінансовий, організаційний та соціальний потенціали регіону в контексті процесів ринкової самоорганізації. Потенційним засобом вирішення соціальних проблем регіонального розвитку може стати формування і впровадження дієвого механізму взаємодії держави-бізнесу-громади в соціальній сфері. Термін «механізм» - одержав широке застосування при вирішенні актуальних економічних проблем, згідно з [4, с. 346] він трактується як «внутрішня система, пристрій, що визначає порядок певного виду діяльності». В контексті менеджменту «механизм управління – це складова системи управління, що забезпечує вплив на фактори, від стану яких залежить результат діяльності управлінського об’єкта» [2, с. 235]. Відносно досліджуваної проблеми: механізм регіонального соціального партнерства в контексті процесів самоорганізації можна визначити як механізм гармонійного співіснування та збалансованої взаємодії між трьома складовими суспільства: - державою, - соціально-орієнтованим бізнесом, - територіальною громадою з метою соціально-економічного розвитку регіону. Дієвий механізм регіонального соціального партнерства в контексті процесів самоорганізації представлено не рис. 1.
Рис. 7.1. Структура механізму регіонального соціального партнерства в контексті процесів самоорганізації
Досвід показує, що соціальне партнерство корисне усім – бізнесу, державі, суспільству, тому реалізація цільових соціальних програм на цих рівнях є не менш важливою, ніж відрахування до бюджету на соціальні потреби регіонів і держави взагалі. Доцільність застосування дієвого механізму регіонального соціального партнерства в контексті процесів самоорганізації є наслідком об’єктивних причин. По-перше, загострення соціальних проблем потребує використання інноваційних соціальних технологій, які в регіонах можуть бути запропоновані соціально-відповідальними підприємствами і некомерційними організаціями По-друге, окремі соціальні програми, які ініціюються на державному рівні, більш ефективно реалізовувати через механізми регіонального соціального партнерства. Побудова механізму партнерства держави-бізнесу-громади в системі соціального розвитку регіону має базуватися на наступних принципах: - кожна сторона об’єднує усіх можливих представників соціального партнера, які функціонують у даному регіоні; - кожна сторона має право виражати і відстоювати інтереси своїх представників, однак, для кожної сторони безсумнівна пріоритетність інтересів соціально-економічного розвитку регіону по відношенню до власних потреб; - рішення, прийняті на основі консенсусу, є обов’язковими для усіх сторін, не виключаючи державу. Таким чином, регіональне соціальне партнерство буде ґрунтуватися на справедливому і збалансованому розподілі ресурсів через центри соціальної відповідальності в межах програмно- цільового підходу і відповідатиме принципам ринкової самоорганізації. При цьому на центри соціального партнерства покладатимуться функції розроблення і узгодження цілей та параметрів цих програм, а також здійснення суспільного контролю за їх реалізацією. Розподіл ресурсів має здійснюватися за наступними напрямками: потреби стратегічного управління регіоном, формування соціально-економічної інфраструктури, система адресного соціального захисту населення, економічний розвиток регіону. Пріоритетність розподілу ресурсів між суб’єктами соціального партнерства повинна надаватися у відповідності з перспективними потребами соціально-економічного розвитку регіону. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||
|