Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Політична еліта і професійна державна служба, їх взаємообумовленість і взаємодія

Політична еліта виступає носієм владних функцій, є частиною правлячої, володіє непередбаченими психологічними, соціальними й політичними якостями та бере безпосередню участь у схваленні та здійсненні рішень, що пов'язані із використанням державної влади, з професійною службою чи впливом на неї.

Бюрократична еліта охоплює представників управлінського апарату, які мають владні повноваження, впливаючи на виконання важливих державних функцій.

Сьогодення потребує формування такої політичної еліти, яка б відповідала завданням з демократизації суспільства, створення державної підготовки і виховання елітних кадрів.

Серед суспільних груп в особливому становищі щодо політичної еліти перебуває професійна державна служба (чиновництво, бюрократія) та її вищий прошарок - адміністративна еліта, оскільки насамперед через неї здійснюється контроль та вплив на суспільство. Відносинам між політичною елітою та професійною державною службою притаманні водночас і взаємообумовленість, наявність спільних інтересів, і наявність більш-менш інтенсивних протиріч між ними.

У стародавніх формах державності відсоток професійних державних службовців був відносно невеликим і тому досить добре піддавався безпосередньому контролю політичної еліти. Але в процесі історичного розвитку державності кількість державних службовців зростала набагато швидше, ніж політичної еліти. Тому в сучасних розвинутих державах управління бюрократією перетворилося в одну з найбільш складних проблем для політичних еліт. Як свідчить практика, бюрократії в будь-якій країні притаманна тенденція виходити з-під контролю політичної еліти і працювати на свій власний інтерес. Кожен окремий чиновник досить уразливий стосовно держави, але чиновництво як соціально-системне утворення зовсім інша річ. О. Бальзак якось назвав чиновництво велетенською силою, яка рухається пігмеями.

Однак інтенсивність соціального егоїзму бюрократії в будь-якому суспільстві значною мірою є свого роду відображенням атмосфери в суспільстві в цілому. У суспільстві, де превалює атмосфера соціальної відповідальності, як правило, досить високий рівень розвитку й соціальної відповідальності в бюрократії. Окрім того, велике значення має кадрова політика політичної еліти щодо державної служби (принципи відбору на державну службу, система підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, системи заохочень, покарань, просування та переміщення тощо).

Особливої уваги заслуговує той факт, що за демократичної форми правління в політичну еліту рекрутуються ті представники, які через свою попередню діяльність (наприклад, наукову, творчу та ін.) мають досить слабке уявлення про бюрократичні механізми реалізації політичних рішень. Окрім того, їм також важко зрозуміти специфічні особливості ментальності державних службовців. Це нерідко створює значні бар'єри непорозуміння між представниками політичної еліти та професійними державними службовцями. Зазначене є наслідком того, що розвиток системи підготовки політичних діячів до політичної діяльності в нас поки значно відстає, ніж підготовка державних службовців до державної служби. Проте є підстава сподіватися, що і розвиток політичної діяльності в нашій країні буде рухатися в бік її професіоналізації.



Читайте також:

  1. II Державна дума
  2. VII. Професійна кооперація
  3. Активна і пасивна державна політика.
  4. Активно взаємодіяти з навколишнім світом
  5. Англійці Вільям Стенлі Джевонс (1835–1882) та Альфред Маршалл (1842–1924), замість терміна ”політична економія”, вводять нейтральний термін “economics“.
  6. Антиінфляційна державна політика
  7. Багатоманітність і взаємодія культур
  8. Взаємодія
  9. Взаємодія +Це єдність В. і в-ця.
  10. Взаємодія алельних генів
  11. Взаємодія важелів. Оцінка сукупного ризику, зв'язаного з підприємством.
  12. Взаємодія гамма квантів з речовиною




Переглядів: 635

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Політична еліта сучасного управлінського суспільства | Тема 9. Припинення публічної служби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.