МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК КОРЕКЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ ЯК НАУКИДефектологічна наука і корекційно-педагогічна практика мають багатий історичний досвід. За роки вивчення аномальних дітей, виявлення природи і суті їх відхилень, організації корекційної роботи з ними сформувалася струнка система наукових знань про аномальних дітей і історію розвитку спеціальних освітніх установ для дітей з недоліками в розвитку і поведінці. Досвід вивчення теорії і практики коректувальної роботи охоплює не тільки галузі спеціальних дефектологічних знань в області сурдопедагогіки (Н.М.Назарова) або історії вивчення, виховання і навчання розумово відсталих дітей (X. З. Замський), але і історію становлення і розвитку виховання важковиховуваних дітей (А. С. Гаврілін), підготовку педагогічних кадрів до роботи з девіантними підлітками в освітніх установах (С.А.Завражін). Важливими завданнями курсу корекційної педагогіки є вивчення історії становлення і розвитку корекційно-педагогічної діяльності з дітьми і підлітками з відхиленнями в розвитку і девіаціями в поведінці, виявлення провідних тенденцій в попередженні і подоланні відхилень в розвитку і поведінці дитини. Найзмістовніше і обґрунтовано рішення їх здійснено в курсі "Історія олігофренопедагогіки" (X.С. Замський), де автор пропонує унікальний по широті обхвату і глибині аналізу матеріал по історії вивчення, виховання і навчання дітей з недоліками інтелекту. Оскільки будь-який дефект, наявність різних відхилень в поведінці так чи інакше позначаються на інтелектуальному розвитку дитини, ми вважаємо за доцільне провести невеликий екскурс по даній роботі. У дефектологічній науці, у всіх галузях наукових знань, що вивчають проблеми відхилення в розвитку і поведінці, є чотири самостійних і в той же час тісних взаємозв'язаних аспекту: медико-клинический, психологічний, педагогічний і соціологічний, які в історії дефектології то розвивалися незалежно один від одного, то перепліталися, взаємнодоповнюючи і розширюючи проблему. Особливо наочно це видно на історії становлення і розвитку олігофренопедагогіки. Медико-клінічний аспект розкриває питання етіології розумового дефекту, його анатомо-фізіологічні порушення і симптоми, досліджує способи клінічного діагностування дефекту, підходи до його класифікації. Психологічний аспект встановлює картину психічних аномалій, розкриває своєрідність інтелектуальної, емоційно-вольової сфери у дітей з різноманітними психічними відхиленнями, визначає симптоми окремих форм того або іншого дефекту. Педагогічний аспект розглядає проблеми розумової відсталості, наприклад, з погляду навченої і ненавченої дитини в звичайній і спеціальній школі, визначає принципи, методи і прийоми педагогічної корекції дефекту. Соціологічний аспект аналізує проблему з погляду соціальної оцінки існуючого явища, залежності її від соціально-економічних умов, соціально-педагогічних причин, впливу на неї характеру і умов розвитку суспільства. Відношення суспільства до дітей з відхиленнями в розвитку і поведінці, характеристика, оцінка їх розвитку і поведінки в ході історичної еволюції людського суспільства були неоднозначні. Якщо фізичні недоліки людини, каліцтва або інші аномалії були зримо помітні, то інтелектуальна недостатність, відхилення в розумовому розвитку виявлялися на пізніших етапах життєдіяльності людини. Залежно від економічного розвитку суспільства, рівня розвитку його продуктивних сил, стану освіти, культури, науки і охорони здоров'я, суспільної свідомості по-різному будувалася взаємодія тих, що оточують з тими, хто мав дефект в розвитку і поведінці. Причому палітра відносин розташовувалася від нетерпимості до дефекту, жорстокості по відношенню до його носія до співчуття, милосердя, захисту і безпосередньої матеріальної і моральної допомоги людям, що мають фізичний або психічний недолік. Читайте також:
|
||||||||
|