1. Метод порівняно-історичного аналізу. Дозволяє більш глибоко і різносторонньо вивчати педагогічні явища, проектувати конкретні заходи по вдосконаленню учбово-виховного процесу, попереджаючи помилки і недоліки минулого.
2. Метод порівняльного аналізу освітніх систем і технологій різних країн. Дозволяє не тільки познайомитися з інноваційними зарубіжними педагогічними напрацюваннями, але і запозичувати найбільш актуальні і оригінальні з них, з подальшим введенням в наявну вітчизняну систему освіти, що сприятиме її вдосконаленню і модернізації.
В рамках дослідницьких освітніх практик вказані методи в більшості випадків використовуються не поодинці, а групами. Це обумовлено комплементарною здатністю методів, тобто здібністю до взаємодоповнення, що підвищує або ступінь валідності отримуваної інформації, або рівень освіти. З урахуванням використання такої кількості вказаних методів дослідження виділяється третій принцип корекційної педагогіки - принцип комплексності застосування різних методів, що забезпечує надійність результатів.