Цілі і завдання педагогічного процесу повинні спиратися на основні правила, що ведуть ідеї, основоположні вимоги до діяльності і поведінки, витікаючи із закономірностей педагогічного процесу, тобто на педагогічні принципи. У педагогічній науці принципи - це основа, першооснова, в них відбиваються вимоги до організації педагогічної діяльності (у тому числі і до коректувально-педагогічної), визначаються її напрями, кінцева мета і результат діяльності. Принципи сприяють інтеграції різних засобів, форм, методів і прийомів в цілісну систему, визначають стратегічний напрям цілісного підходу до вирішення завдань коректувально-педагогічного процесу.
У психолого-педагогической і спеціальній літературі існують різні підходи до класифікації принципів коректувальної діяльності. Підставою для класифікації ряд дослідників визначає діагностичну або профілактичну спрямованість коректувального процесу. Інші - особливості психічного розвитку дитини і своєрідність міжособових відносин дітей з відхиленнями в розвитку і поведінці.
Проте, не зменшуючи значущості загальнопедагогічних принципів в організації і проведенні коректувальної роботи, доцільно виділити групу власне коректувально-педагогічних принципів, що створюють базу для педагогічної корекції поведінки, що відхиляється, і розвитку дітей і підлітків.