Аналіз стану закладу освіти дасть відповідь на питання про види нововведень, які зроблять можливим покращенням результатів діяльності.
Це можуть бути локальні, поодинокі, не пов'язані між собою зміни; можливо — комплексні, модульнінововведення, які охоплюють діяльність групи педагогів чи паралельних класів, навчальні предмети певного циклу;
системні, які охоплюють весь заклад, усіх учасників навчально-виховного процесу.
Колектив на чолі з керівником визначиться, які це будуть зміни за інноваційним потенціалом: удосконалення, раціоналізація, модернізація, оптимізація; комбінаторні нововведення, які передбачають конструктивне використання елементів різних методик; принципово нові, радикального характеру технології навчання, виховання, розвитку школярів, організації педагогічного процесу, управління закладом освіти.
Спільні риси інноваційних технологій — це
діяльність педагогів на діагностичній основі,
психологізація педагогічного процесу,
диференціація та індивідуалізація навчання і виховання,
розвиваюче-творчий характер діяльності школярів,
атмосфера співробітництва та психологічного комфорту,