Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Системний підхід до управління інноваційною діяльністю освітнього закладу

Загальновідомо, що люди чинять опір не новому, а руйнуванню традицій, уста­лених форм роботи. Все нове потребує додаткових витрат часу, енергії, змін в організації та змісті роботи, розробки нових навчальних планів, дидактичних матеріалів. Причому, як правило, це відбувається за умов попередньої заробітної платні. То чи завжди до цього вчитель готовий? Ні, відтак треба ввімкнути механізми мотивації та стимулювання.

Мотивація — це створення у педагогів внутрішніх психологічних спонукань до роботи: зацікавленість, потреба, задоволення тощо.

Скільки б керівник не говорив про необхідність творчого підходу до роботи, далі розмов справа не піде, якщо вчитель не вирішить сам для себе— навіщо йому необхідно щось змінювати.

Не зайвими будуть і моральні та матеріальні стимули, а саме: подяка, посилан­ня на думку вчителя, створення атмосфери підтримки, робота на довірі, грамоти, грошові винагороди тощо.

Згідно з моделлю перебудови діяльності людини, яку запропонував видатний психолог Курт Левін, упровадження інновації теж повинно пройти три фази:

1 фаза інновацій «розмороження»— руйнування стереотипу діяльності, посилення почуття невдоволеності своєю працею, її результатами;

2 фаза — «дія»— сприйняття нової моделі діяльності, спроба діяти по-новому;

З фаза — «замороження»— діяльність за новою моделлю.

Тому необхідно,

1. по-перше, визначитись із здатністю педагогів до творчої робо­ти взагалі;

2. по-друге, довести необхідність змін та,

3. по-третє, запропонувати доско­налу моніторингову систему інноваційного процесу в школі.

Пропонуємо карту педагогічної оцінки (самооцінки) здатності педагогів до ін­новаційної діяльності.

Карта педагогічної оцінки (самооцінки) здатності педагогів

до інноваційної діяльності

 

 

№ п/п Критерії оцінки Ступінь прояву
Мотивація                    
Допитливість                    
Прагнення до успіху                    
Прагнення до лідерства                    
Прагнення отримати зовнішню оцінку діяльності                    
Прагнення до самовдосконалення                    
Креативність                    
Незалежність суджень                    
Фантазія                    
Прагнення до ризику                    
Чутливість до проблем                    
Критичність мислення                    
Професійні здібності                    
Володіння методами педагогічного дослідження                    
Здатність до перебудови діяльності                    
Здатність до співпраці                    
Здатність акумулювати, використовувати чужий досвід                    
Здатність до самоорганізації                    

 

Рекомендації:

1. Відмітити ступінь прояву критерію педагогічної оцінки здатності до інновацій­ної діяльності.

2. З'єднати точки і побудувати графічний профіль.

3. Проаналізувати загальну оцінку та поведінку графіка на фрагментах «мотива­ція», «креативність», «професійні здібності».

Зміщення графіка на показники 1—4 означає низький рівень готовності педа­гога до інноваційної діяльності; 5—7 означає середній рівень; 8—10 засвідчує високий рівень можливостей педагога щодо інноваційної діяльності.

Стислий виклад системи роботи керівника закладу освіти з управління інноваційними процесами подано у таблиці.

 

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III етап. Системний підхід
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. IV етап. Ситуаційний підхід
  6. Oracle Управління преміальними
  7. А. Видання прав актів управління
  8. Автоматизація управління діяльністю готелю
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  11. Автоматизовані станції управління насосними станціями водопостачання першого, другого і третього підйомів
  12. Адаптивні організаційні структури управління.




Переглядів: 433

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експертиза Інновацій | Особливості бухгалтерського обліку у сільськогосподарському виробництві

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.066 сек.