МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Проблеми педагогічної та медичної валеологіїІснують концепції медичної та педагогічної валеології, що мають різні завдання: 3. медична (діагностування й прогнозування здоров’я, встановлення механізмів й закономірностей формування здоров’я, профілактика захворювань, санітарна просвіта, розробка способів сбереження й укріплення здоров’я); 4. педагогічна (виховання потреби здоров’я, навчання методам й прийомам його збереження, розробка навчальних програм, педагогічних технологій, режимів навчальних занять, оцінка роботи вчителя на основі валеологічних принципів). Отже педагогічна валеологія – це галузь знань, що зародилася на стику педагогіки й валеології, яка визначає принципи й шляхи досігнення тілесного, душевного й соціального благополуччя, збільшення резервних можливостей організму й особистості. Метою педагогічної валеології є усвідомлення кожним учнем індивідуальних потреб та особливостей розвитку, лише на основі яких можливо створення індивідуального шляху здорового способу життя. Цієї мети можливо досягти за допомогою впровадження низки навчальних курсів психолого-педагогічного, медико-біологічного й екологічного виховання й освіти (валеологія, основи екології, основи психології, основи безпеки життєдіяльності), що забезпечуватиме формування здорового способу життя у дітей, спираючись на наступність (у дошкільників, школярів). Валеологізація освіти передбачає окрім цього створення позитивного психологічного клімату в колективі, створення адекватних навчальних програм, шкільних товариств, оздоровчих заходів, що формуватимуть у дітей ціннісне сравлення до власного здоров’я, оточуючого природного середовища, частиною якого вони є. Одним з найбільш перспективних науково-практичних завдань в найближчий час може стати інтегрування валеологічного підходу в освіті з осбистісно-орієнтованим навчанням та вихованням за допомогою створення предметно-інформаційного освітнього середовища, в рамках якого надання учням свободи вибору засобів задоволення власних базових потреб має забезпечуватиїхній саморозвиток в початкових класах, самопізнання в основній щколі, самоудосконалення й самовизначення в 9-12 класах. Звідси необхідність переходу від освіти уніфікованої, що спрямована на передачу певного набору стандартних знань, до освіти диференційованої, орієнтованої на запити й особливості конкретної дитини.
У зв’язку з наявністю в педагогічному середовищі закладів освіти та виховання надмірної напруги фізіологічних та психологічних ресурсів в процесі навчання потребує особливої уваги використання режиму рухової активності як засобу підтримання та покращення здоров’я усіх суб’єктів освітнього процесу. Систему цілеспрямованого формування навичок здорового способу життя доречно розпочинати з першого ступеня системи освітньо-виховних закладів – дитячого садка й продовжувати до ВНЗ. Особливу увагу має бути приділено розробці програм з навчання вчителів педагогічним основам забезпечення здоров’я, формуванню в них гуманітарного (з валеологічним нахилом) стиля мислення, вміння аналізувати власне здоров’я та вносити коректування у власний спосіб життя. У зв’язку з негативною ситуацією щодо пропаганди в ЗМІ насилля й порнографії, слід звернути особливу увагу на розгляд питань репродуктивного здоров’я молоді та їх статевого виховання. Вчені-валеологи доводять необхідність розробки та впровадження донозологічного діагностування стану організму дітей з метою обгрунтування комплексу профілактичних заходів, розробки й впровадження систем контролю й раннього виявлення спадкових передумов до психофізіологічних аномалій розвитку, що забезпечуватиме розв’язання питання диференційованого навчання. Виокремлення групи ризику в процесі навчання й проведення їх диференційованого оздоровлення з використанням функціональної музики, оздоровчого бігу, загартування, вправ, що спрямовано на зняття зорової й статичної напруги, комплексу універсальних адаптогенів та вітамінів може дозволити попередити у школярів розвиток невротичних реакцій й неврозів, зберегти гостроту зору, значно зменшити частку недостатньої надбавки маси тіла й гостру респираторну захворюваність, а також зберегти на високому рівні їхню розумову працездатність й емоційний тонус. З метою покращення здоров’я школярів та вчителів, а також підвищення ефективності оздоровчої роботи в педагогічному середовищі необхідним стає інтеграція засобів й способів медичної та психологічної валеології шляхом створення валеологічних служб закладів освіти. Читайте також:
|
||||||||
|