МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Діяльність валеологічної служби в системі освітиВалеологічна служба (центр) – своєрідна "клініка здорової людини", що має визначити ступінь детринованості, міру ослаблення організму та його захисних сил, виміряти резерви різних органів та систем організму, давати консультації з проведення занять фізичної культури, дієті, сбереженню правил особистої гігієни й загартуванню організму, психологічній саморегуляції, питанням відтворення й спадковості. Метою валеологічних центрів є – забезпечення моніторингу здоров’я населення, інформаційна функція, прогноз та корекція функціонального стану систем організму людини, прогноз й управління здоров’єм нації, регіону за допомогою створення паспортів здоров’я. У структурі центру виділяють діяльність 4-х взаємопов’язаних блоків, що забезпечується використанням сучасної техніки. 1) Діагностичний блок (динамічний контроль за станом функціональних систем організму, його фізіологічним статусом), тут функціонують такі кабінети: – функціонального діагностування; – дослідження серцево-судинної й дихальної систем; – дослідження центральної нервової системи; – дослідження стану опрно-рухової системи й біомеханіки; – дослідження сенсорних систем. 2) Аналітичний блок (центральна експертна система, що здатна оцінювати психофізіологічні резерви систем організму вцілому, схильності, особливості особистості, їх відповідність обраній професії чи освітньому середовищу, що формулюються у вигляді висновку, який містить такі відомості: – про індивідуальну <<норму>> стану основних функціональних систем та особливості їх взаємодії; – про ступінь напруги регуляторних систем й резерви адаптації організму, на рівні фізичного здоров’я; – про рівень соціальної адаптивності особистості (товарискості, емоційної стабільності тощо), що формує поняття «паспорт здоров’я людини»; – про рівень психічного здоров’я та симптоми дезадаптації особистості; – про професійну схильність й фактори професійного зростання клієнта. 3) Реабілітаційно-корекційний блок, що здатен без спеціальних клінічних втручань відновити зрушення функціональних резервів організму, що виникли; тут функціонують такі кабінети: – психологічного розвантаження й реабілітації; – спортивних тренажерів; – масажний; – корекції дисфункцій фізіотерапевтичними методами; – гідромасажний; – натуропатії, фітобар. 4) Управлінський блок здійснює координацію науково-методичної й практичної діяльності валеологічного центру з іншими соціальними й адміністративними структурами. Метою організації валеологічного центру в освітній установі є створення умов для діагностування, прогнозування й реабілітації суб’єктів освітнього процесу. Підсумовуючи результати діагностування на кожному з етапів обстеження клієнтів розділяють на 4 групи: 1) мають достатній або високий функціональний резерв здоров’я, не мають відхилень в фізичному розвитку й психофізіологічних показниках, тому не потребують будь-якої додаткової медико-педагогічної корекції, а тільки контроль за станом їхнього здоров’я; 2) мають незначні погіршення функціонального стану або ознаки психоемоційної напруги, що можна розцінювати як прояв втоми внаслідок значних розумових, навчальних або фізичних навантажень; в цьому випадку надаються рекомендації з оптимізації режиму навчання й відпочинку, роботи, проводять консультації психолога; 3) особи, що мають погіршення функціонального стану й емоційної напруги; 4) особи, для яких характерне різьке погіршення функціонального стану, зрив адаптації. Особи 3 і 4-ї груп підлягають огляду лікаря з метою встановлення можливих причин порушень, що виявлено, а також наступного проведення корекційних або реабілітаційних заходів. Технологія валеологічного супроводу навчального процесу передбачає використання шкільного, районного (міського) центрів здоров’я й розвитку для проведення різних оздоровчих заходів, що спрямовано на створення системи формування здорового способу життя школярів яка передбачає: · валеологічну освіту дітей та підлітків (вивчення предмету <<Валеологія>>); · валеологічні технології в режимі навчального дня; · формування своєчасних знань про здоров’я й здоровий спосіб життя на предметах гуманітарного й природничонаукового циклів; · систему фізкультурно-оздоровчої роботи в школі; · соціально-психологічний аспект здоров’я (психологічна адаптація особистості в різних ситуаціях залежності від індивідуально-типологічної особливості особистості та іх розвитку); · аналітичний, прогностичний, діагностичний блоки здоров’я (корекція навчального процесу з метою підвищення якостей навчання й збереження здоров’я); · консультативний блок для батьків, педагогів (проведення консультацій з питань здоров’я). Отже, як зазначають Е.М. Казін, Н.Г. Блінова, Н.О. Литвинова, реалізація діяльності валеологічної служби дозволяє визначити 3 основних напрями цілісного адаптаційнл-реабілітаційного простору в системі освіти [Казін, с. 114]: 1) саналогічного (медико-гігієнічного), що передбачає лікування, корекцію хронічних й гострих захворювань, які підтримуватимуть здорові умови життєдіяльності; 2) психолого-валеологічного, що вміщує вироблення активної мотивації потреби у здоров’і, а також діагностування показників психічного й фізичного здоров’я, виявлення й усунення факторів ризику з метою збереження й підсилення резервів здоров’я; 3) психолого-педагогічного, який розв’язує з використанням двох попередніх підходів проблему соціальної та біологічної адаптації дітей, підлітків, молоді, враховуючи показники успішності навчання з врахуванням різних педагогічних програм, профілактику девіантної поведінки, наркоманії, алкоголізму, формування готовності до професійного самовизначення й вибору галузі професійної діяльності.
Теми рефератів для самостійної роботи 1. Проблема збережнння здоровь`я суб `єктів освітнього прцесу. Читайте також:
|
||||||||
|