МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Променеві методи дослідження опорно-рухового апарата...у початкових (церковноприходських) школах місце кожного учня в класі визначалося рівнем його успіхів у навчанні. Кращі учні сиділи на перших лавах, а останні – «ослячі» лавки – призначалися для лінивих і нетямущих. У суботу перевіряли, як учні засвоїли вивчене за тиждень, і карали тих, хто погано вчився. Здебільшого це було фізичне покарання різками – «березова каша», як його прозвали учні. «Жертва», оголивши сідниці, лягала на лавку і в присутності всіх учнів класу одержувала певну кількість ударів різками, яку призначав учитель за її недбале ставлення до навчання. Набравшись сорому і болю, такі учні довго пам’ятали «субітки», для інших це теж була добра наука. ... термін "університет" пов'язують з латинським словом universitas, тобто сукупність, об'єднання, корпорація, об'єднання людей, які навчаються. Оскільки перші університети як спілка людей для набутку певних знань багато запозичили у своїй структурі і звичаях від цехів, то й об'єднувалися не тільки ті, хто навчався, студіював, а й наставники, ті, хто навчав;з тієї ж сфери взято і назву ректор (rector – начальник цеху). ... Юрій Дрогобич (Котермак, бл.1450-1494) став першим вітчизняним докором медицини (1482), одержав ступінь доктора філософії, у 1481-1482 роках був ректором найстарішого в Європі Болонського університету. Він є автором першої української друкованої книги ("Прогностична оцінка поточного 1483 року"), зачинатель гуманізму в Україні. ...Станіслава Оріховського-Роксолана (1513-1566) у Західній Європі називали "українським (рутенським) Демосфеном" та "сучасним Цицероном". Він навчався у Краківському, Віденському, Віттенберзькому, Падуанському, Болонському університетах. ...термін "буквар" увів в обіг Мелетій Смотрицький (1572-1633), один із провідних діячів вітчизняної освіти, видатний письменник-публіцист, випускник академії в Острозі, де його вчителями були батько Герасим Смотрицький і Кирило Лукаріс. Згодом слухав лекції з філософії у Віленській академії, поглиблював знання у Вроцлавському, Лейпцігському, Віттенберзькому, Нюрнберзькому університетах. Увійшов в історію науки як засновник слов'янської філології. Видрукуваний ним у 1618-1619 рр. підручник "Граматика словенськия" майже два століттям був єдиним з цього предмету. М.Ломоносов узяв її за основу для свого підручника. ... студентів вищих шкіл називали спудеями, бурсаками. Життя їхнє було цікавим і веселим. У вільний від занять час вони ставили інтермедії, (головними героями яких були школярі, селяни, міщани, цигани, євреї), брали участь у різдвяних святах - ходили з вертепом, колядували; здібні студенти навчали грамоті дітей міщан; студентів запрошували в родини читати Святе письмо або співати релігійних пісень тощо. ... навчання у Києво-Могилянській академії відбувалося в семи класах: 1.Інфіма. 2. Граматика. 3.Синтаксима. 4.Піїтика. 5. Риторика. 6 і 7 - філософія. В 1-3 класах вчили основ латинської мови, граматики, а після 5 кл. спудеї повинні були вільно володіти латиною аж до укладання промов і віршів. У класах філософії викладали схоластичну філософію, логіку, фізику, метафізику, етику, математику, географію, основи наук про Землю та космос. Це була вища світська освіта, а з 1690 р. в Академії запрацювали вищі богословські студії. ... будівля Києво-Могилянської академії зображена на банкноті у 500 гривень, яка увійшла в обіг у 2006 р. ... будинок Головного («Червоного») корпусу КНУ імені Т.Г.Шевченка (вул. Володимирська, 60); збудований у 1837-42 рр. у формах класицизму за проектом архітектора Вікентія Івановича Беретті (1781–1842 рр.). Будівля являє собою величезний замкнений корпус з внутрішнім двором. Стіни корпусу пофарбовано у червоний колір, чавунні бази та капітелі колон — у чорний. Це відповідає кольорам стрічок ордену Святого Володимира (заснований у 1782 р.), чиє ім'я носив університет. ... одночасно прийшли до відкриття природи загадкових Х-променів українець Іван Пулюй та німець Конрад Рентген. Проте слава першовідкривача і почесті – Нобелівська премія (і навіть промені названі рентгеновими) дісталися німецькому вченому. ... у КБ «Південне» народилися тринадцять бойових стратегічних і сім космічних ракетних комплексів (РК). Роботи виконано спільно з головним заводом-виробником – «Південмашем». ... Україна посідає четверте місце у світі за кількістю громадян з вищою освітою. Населення України належить до найбільш освічених, а кількість людей з вищою освітою на душу населення — вища за середньоєвропейський рівень.
Серед безлічі інших досягнень, ми маємо право пишатися такими: · першим ректором першого в Європі Болонського університету був українець із Дрогобича Юрій Котермак; · в братських школах України у XVI столітті з'явилась класно-урочна система, яку оцінив та про яку розповів всьому світові Ян Амос Коменський; · за 100 років до Івана Федорова Іван Дропан ще 1491 року розпочав книгодрукування в Україні. До кінця XVII століття в Україні було 20 друкарень, а в Росії — одна. · Україна у XVII столітті, за свідченням іноземців, була однією з найбільш розвинених країн Європи в галузі просвіти і культури: в козацькій державі не тільки чоловіки, але й жінки і навіть діти-сироти вміли читати і знали Закон Божий; · Острозька і Києво-Могилянська академії були першими навчальними закладами Східної Європи, в яких здобувала освіту молодь з багатьох країн; · на зорі становлення Російської академії наук із 20 академіків — 13 українців; · перший Міністр просвіти Російської держави — українець, випускник Києво-Могилянської академії граф Завадовський; · наприкінці XVIII століття, вже за часів Катерини II, яка зруйнувала Січ і знищила всі автономні права України, з 10 членів Священного Синоду — 9 українців. Українці ж обіймали всі єпископські кафедри.
Рекомендована література: 1. Біднов В. Школа й освіта на Україні/ В. Біднов// Українська культура: Лекції за редакцією Дмитра Антоновича. / Упор. С.В. Ульяновська. – К.: Либідь, 1993. – 592 с. 2. Богуцький Ю.П. Українська культура в європейському контексті / Ю.П. Богуцький, В.П. Андрущенко, Ж.О. Безвершук, Л.М. Новохатько. – К.: Знання, 2007. – 679 с. 3. Вища освіта в Україні: Навч. посіб. / В. Г. Кремень, С. М. Ніколаєнко, М. Ф. Степко та ін.; За ред. В. Г. Кременя, С. М. Ніколаєнка. – К.: Знання, 2005. – 327 с. 4. Грушевский М.С. Очерки стории украинского народа. – К.: Лыбидь, 1991. – 398 с. 5. Кононенко П.П. Українська освіта у світовому часопросторі. /П.П. Кононенко, Т.П. Кононенко – К.: Товариство “Знання” України, 2008. – 591 с. 6. Любар О.О. Історія української школи і педагогіки: Навч. посібник. /О.О. Любар, М.Г. Стельмахович, Д.Т. Федоренко. – К.: Знання. 2006. – 447 с. 7. Науково-освітній потенціал нації: погляд у ХХІ століття / Авт. кол.: В. Литвин (кер.), В. Андрущенко, А. Гуржій та ін. – К.: Навч. книга, 2004. – 672 с. 8. Остафійчук В.Ф. Історія України: сучасне бачення: Навч. посіб. – 4-те вид., випр. – К.: Знання-Прес, 2008. – 424 с. 9. Позінкевич Р.О. Освіта в системі культури. – Луцьк: РВВ “Вежа”: Волин. держ. у-тет, 2000.– 347 с. 10. Руденко Ю.Д. Українська козацька педагогіка: витоки, духовні цінності, сучасність: Навч. посібник. – К.: МАУП, 2007. – 384 с. 11. Сергійчук В. Що дала Україна світові / Сергійчук В. — К.: ПП Сергійчук М. І., 2008 – 288 с. 12. Сірополко С. Історія освіти в Україні. – Київ: Наук. думка, 2001. – 912 с. 13. Шендеровський Василь. Нехай не гасне світ науки. - К.: Смолоскип, 2004 . – 416 C. [1]Див.: Степин В.С. Теоретическоезнание: структура,историческаяреволюция / В.С. Степин. – Москва:Прогресс-Традиция, 2000. – 744 с. – С. 57-58. [2]Суслопаров Н.З. Надпись на сосуде (N40721-ДИМ-284) Днепропетровского исторического музея из села Попасное Днепропетровской области // Режим доступу:http://www.gramotey.com/?open_file=1269031203 [3]Див: Висоцький С.О. Древнерусские надписи Софии Киевской ХІ-ХІVвв. – К. : Наук. Думка, 1966 . – 240 с. [4]Див: Редченко О. Не молитвою єдиною (українська мова в Київській Русі)//Електронний режим доступу:http://redchenko.com/?p=175 [5]Див.: Грушевський М.С. Очерк истории украинского народа. – 2-е изд. – К.: Лыбидь, 1991.– 400 с. – С. 90-91. [6]Див.: Пашуто В. Внешняя политика Древней Руси. – М., 1968. – С. 28, 52. [7]Див.: Степин В.С. Теоретическое знание: структура, историческая революция / В.С. Степин. – Москва: Прогресс-Традиция, 2000.– 744 с. – С. 58-59. [8]Брайчевський М.Ю. Наукові знання // Київська Русь / Історія української культури, К., 2001, Том 1. с. 802-815. [9]Див: Біднов В. Школа й освіта на Україні//Українська культура: Лекції за редакцією Дмитра Антоновича/Упор.С.В. Ульяновська. – К.: Либідь, 1993. – 592 с. – С. 40-71. [10]Див.: Біднов В. Школа й освіта на Україні // Українська культура: Лекції за ред. Дмитра Антоновича. Упор.С.В. Ульяновська. – К.: Либідь, 1993. – 592 с. – С. 62-63. [11]Січинський В. Чужинці про Україну. – Львів: Світ. – Львів: Слово, 1991. – 96 с. – С. 27.
[12]Див.:Подкошин С.О., Рогович М.Д. До джерел вищої освіти//Від Вишенськогодо Сковороди (З історії філософської думки на Україні ХVІ–ХVІІІ ст.). – К.: Наукова думка, 1972. – 144 с. [13]Див.:Історія педагогіки: курс лекцій. Навчальний посібник . - К.: Кондор, 2004. – 171 c. [14]Паславський І.В. Наукові знання// Історія української культури. Том 2 (Українська культура XIII — першої половини XVII століть). – Київ, 2001. [Електронний документ]. Режим доступу http://litopys.org.ua/istkult2/ikult2.htm [15]Див.: СтворенняКиївськогоуніверситету та йогодіяльність в дореволюційнийперіод (1834-1917)// [Електронний документ]. Режим доступу: http://www.univ.kiev.ua/ua/geninf/history/#1-1 [16] Лепеха Т.В. Українознавство: Навчальний посібник. – К.: Просвіта, 2005.– 376 с. [17]Бойко О.Д. Історія України: Посібник. – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 656 с. [18] За матеріалами сайту: http://rionews.com.ua [19]Вища освіта в Україні.Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії./ Електронний режим доступу //http://uk.wikipedia.org/wiki/Вища_освіта_в_Україні Променеві методи дослідження опорно-рухового апарата 1.Рентгенологічний метод: багатопроекційна рентгенографія, функціональна рентгенографія (хребет, суглоби, стопа), площинна томографія, панорамна томографія (переважно застосовують для дослідження щелеп).Для дослідження судинної системи опорно-рухового апарату, як і інших органів і систем, використовують ангіографію. До інших рентгеноконтрастних методик належать синусографія, яку застосовують для дослідження приносових пазух, та артрографія, котру проводять з метою контрастування високоатомними і газовими речовинами порожнин суглоба, фістулографія (рентгенографія після введення контрастної речовини у норицю), денситометрія (методика визначення щільності кісткової тканини за допомогою УЗД або РН). а б в Мал.11.1. Рентгенограми гайморових пазух: норма (а), гайморит (б), стороннє тіло в головному мозку – куля (в). 2.УЗД опорно-рухового апарату використовують для вивчення стану м’яких тканин. Застосування цього методу не має протипоказання. УЗД використовують для оцінки нестабільності кульшових суглобів, для виявлення випоту (див.мал. 11.2.) чи гематоми в порожнині великих суглобів, ушкоджень суглобових хрящів, сухожилків і зв’язок, а також сторонніх тіл. Під УЗ контролем виконують голкову аспірацію чи біопсію. а б Мал.11.2. УЗД: а – нормальний кульшовий суглоб; б - випіт в суглобі. 2.КТ набагато перевищує можливості рентгенографії, її проводять після попереднього рентгенологічного дослідження у тому разі, коли виникає сумнів щодо наявності патології скелета (див.мал 11.3.). Особливість КТ – зображення кісток, суглобів, м’яких тканин в аксіальній проекції. Мал.11.3. КТ перелом шийного хребця. 3.МРТ має переваги перед КТ при досліджені м’яких тканин (див.мал 11.4.). За допомогою МРТ не можна детально вивчити кісткову структуру і виявити звапнення, тому для детального вивчення кісткової структури і виявлення звапнень використовують КТ.
Мал.11.4. Сіамські близнюки: зовнішній вигляд, рентгенограма, МРТ. 5.Радіонуклідні методики дослідження скелету (див.розділ 9). Променеві методи дослідження м’яких тканин: рентгенографія (РГ), КТ, МРТ,УЗД, РН. Недостатня контрастність м’яких тканин є причиною малої ефективності рентгенографічного дослідження. З метою покращення зображення м’яких тканин кінцівок|концовок| іноді використовують ангіографію|. Больш інформативними є УЗД, КТ та МРТ. В нормальній кістці функція остебластів| і остеокластів| находяться в динамічній рівновазі. Нарушение одного из процессов жизнедеятельности кости ведет к|до| изменениям|сменам| темпа уменьшения и увеличения костного вещества - либо|или| избыточное рассасывание, либо|или| образование костной ткани|головные|. Поэтому|оттого| задача рентгенолога сводится|сводится| к изучению этих двух основных процессов Читайте також:
|
||||||||
|