Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура виховного процесу

Процес виховання— не стихійне чи хаотичне явище. Він підпорядкований певним діалектичним закономірностям і має в собі компоненти, які подані на рис. 3.5.

Зазначені компоненти процесу виховання розташовані не в лінійній послідовності, а є діалектично взаємообумовленими.

Рис. 3.5. Процес виховання

Людина (дитина) вступає у певну соціальну систему (клас­ний колектив, сім'я, виробничий колектив та ін.), де уже скла­лися певні правила, норми діяльності. Певні потреби вимага­ють дотримання цих правил, дій, щоб досягти бажаного успіху. Це найперший етап входження в систему виховного впливу. Але уже на цьому етапі діє стимулююча сила у вигляді потреб, особливостей життєвої поведінки.

Важливе місце у процесі виховання посідають почуття. По­чуття— це стійке емоційне ставлення людини до явищ дійсності, що відображають значення цих явищ у зв'язку з її потребами і можливостями, вищий продукт розвитку емоційних процесів. "Почуття людини, — за висловом С.Л. Рубінштейна, — най­більш яскравий прояв природи, яка стала людиною, і з цим пов'язана та велика чарівність, яка випливає з всякого справж­нього почуття"1. Почуття є джерелом багатства і глибини пове­дінки людини. Вони сприяють трансформації певних дій осо­бистості зі сфери розумового сприймання у сферу емоційних переживань, що робить їх стійкими, сприяють активізації пси­хічних процесів людини. Почуття виступають суттєвою пере­думовою переконань, що виражають інтелектуально-емоційне ставлення суб'єкта до будь-якого знання як до істинного (або неістинного) шляхом єдності доведення і віри.

Переконання, які ґрунтуються на істинних знаннях, висту­пають, з одного боку, своєрідним мотивом діяльності, а з друго­го боку — "хребтом" поведінки особистості. Висловлюючись

1 Рубинштейн СЛ. Основы общей психологии: В 2 т. — Т. 2. — М.: Педагогика, 1989. — С. 147.

образно, питання виховання дітей і є питанням формування у них психологічного "хребта". Немає його — і перед нами без­вільна особистість, яка позбавлена свого "Я", легко піддається стороннім впливам.

На основі почуттів і переконань формуються вміння, звички у поведінці. Але так чи інакше, успішність формування почуттів, переконань, вмінь і звичок пов'язана з активною діяльністю особистості у сфері реальних життєвих ситуацій.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  4. IV. План навчального процесу.
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. А) Структура економічних відносин.
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  9. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  10. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  11. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  12. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.




Переглядів: 2051

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мотиви виховання | Самовиховання і перевиховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.