МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Педагогічні умови використання методів вихованняУ процесі виховання не може бути стандартних ситуацій і стандартних підходів до використання способів виховного впливу. Тут педагогіка в першу чергу є мистецтвом. Тому слушною залишається думка А.С. Макаренка: "... ніякого засобу не можна розглядати відокремлено від системи. Ніякого засобу взагалі, хоч би який ви взяли, не можна визнати ні добрим, ні поганим, якщо ми розглядатимемо його окремо від інших засобів, від цілої системи, від цілого комплексу впливів"2. 1 Макаренко А.С. Про мій досвід // Твори: В 7 т. — Т. 5. — К.: Рад. шк„ 1954. — С 233—235. 2 Макаренко АС. Про мій досвід // Твори: В 7 т. — Т. 5. — К.: Рад. шк., 1954. — С 233—235. такого методу; наявності позитивного соціального клімату, в якому перебуває вихованець. Наведемо приклад використання методу "вибуху" у практиці А.С. Макаренка. "Ще в 1932 році я мав поновити свою комуну, де було 150 чоловік, новими 150 дітьми, багатьох я мусив приймати протягом 2 тижнів. У мене вже була дуже хороша організація комунарів... Всі були міцно зв'язані, були дуже дружні, мали дуже красиву, точну, бадьору дисципліну, чудово вміли працювати, гордилися своєю комуною і своєю дисципліною. їм можна було доручати досить відповідальні завдання... Комуна жила дуже заможно, тому що була на господарському розрахунку. Ми так збирали дітей. Ми їх збирали завжди в швидких поїздах. Це було в Харкові. Діти, що їхали в швидких поїздах, — це був наш контингент, ми мали право на цей контингент... Сім-вісім комунарів, один з яких призначався на тимчасового командира на одну ніч, вирушали для того, щоб зібрати цих дітей. Тимчасовий загін протягом 2—3 годин збирав безпритульних з дахів, з убиралень, витягав з-під вагонів. Вони вміли збирати цих "пасажирів". Я ніколи не зміг би їх знайти. На вокзалі відводили спеціальну кімнату. В цій кімнаті відбувався перший мітинг. Цей мітинг полягав не в умовлянні іти в комуну, а носив таку форму. Наші комунари зверталися до дітей з такими словами: "Дорогі товариші, наша комуна переживає великі труднощі в робочій силі. Ми будуємо новий завод, ми прийшли до вас з проханням допомогти нам". І безпритульні були певні, що це так. їм говорили: "Хто не хоче — може їхати далі швидким поїздом". І далі починався той метод здивування, який я хочу назвати методом вибуху. Звичайно діти завжди погоджувалися допомогти нам у нашому будівництві. В цій кімнаті вони залишалися ночувати. А другого дня, о 12-й годині, вся комуна з оркестром — у нас був дуже хороший великий оркестр, 60 білих труб, — з прапором, у парадних костюмах з білими комірцями, з найвищим шиком, з вензелями і т.д., вистроювалися у шеренгу біля вокза- лу, і, коли цей загін, запинаючи свої кафтани, дріботячи босоніж, виходив на площу, одразу лунала музика, і вони бачили перед собою фронт. Ми їх зустрічали звуками оркестру, салютом як наших кращих товаришів. Потім попереду вистроювались наші комсомольці, дівчата, слідом за ними йшли безпритульні діти, а потім ще йшов взвод. І вся ця група йшла дуже урочисто по 8 чоловік в ряд. Громадяни плакали від зворушення, але ми бачили, що це тільки техніка і нічого сентиментального. Коли їх приводили в комуну, вони йшли в лазню і виходили звідти підстрижені, вимиті, одягнуті в такі самі парадні костюми з білими комірцями. Потім на тачці привозилась їх стара одежа, поливалась бензином і урочисто спалювалась. Приходили двоє старших чергових по подвір'ю з мітлами і змітали весь попіл у відро. Багатьом моїм співробітникам це здавалося жартом, але насправді це справляло надзвичайне враження. З цих безпритульних, яких я збирав з поїздів, я міг би назвати двох-трьох, які не стали на належні рейки. Але ці діти ніколи не забудуть їх прийому на вокзалі, це вогнище, нові спальні, нове поводження, нову дисципліну, і назавжди у них залишаються сильні враження"1. Методи стимулювання поведінки і діяльності відображені на рис. 3.12 (див. с 218). Читайте також:
|
||||||||
|