Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні правила етикету.

 

Мультимедийный проектор, ноутбук.


 

 

 

 

 

 

Учебно-методический комплекс дисциплины

«Основы PR-деятельности»

 

Подписано в печать Формат 60x84/16. Бумага для множ. аппаратов.

Печать плоская. Усл. печ. л. Уч.- изд. л. Тираж экз. Заказ №

ФГАОУ ВПО «Российский государственный профессионально-педагогический университет». Екатеринбург, ул. Машиностроителей, 11.

Ризограф ФГАОУ ВПО РГППУ. Екатеринбург, ул. Машиностроителей, 11.

ЛЕКЦІЯ

ПРАВИЛА ЕТИКЕТУ НА БЕНКЕТАХ І ПРИЙОМАХ

ПЛАН:

1. Загальні правила етикету.

2. Етикет поведінки за столом.

3. Правила споживання найбільш вживаних страв.

Загальні правила етикету.

Слово "етикет" пішло від грецького "звичай". Етикет визначає загальноприйняті міжособисті форми спілкування: вміння запросити гостей на свято, поведінку за столом, мистецтво невимушене спілкуватися, робити подарунки тощо.

Запрошення.Гості на бенкет прибувають згідно із запрошенням. У запрошенні прийнято зазначати, хто дає прийом, у зв'язку з чим, де і коли проводиться, хто особисто запрошується. Етикет вимагає, щоб запрошення були виготовлені на спеціальних бланках, а Ім'я, прізвище та посада запрошених були вписані від руки або набрані на комп'ютері.

При проведенні прийомів з розсаджуванням у запрошенні міститься прохання дати відповідь – R.S.V.Р., що означає "дайте відповідь, будь ласка". Одержавши таке запрошення, необхідно підтвердити свою згоду письмово чи за теле­фоном.

Не заведено передавати своє запрошення іншій особі. Але якщо це необхідно, обов'язково попереджають організаторів заходу.

Якщо прийом влаштовують на честь поважної персони, то запрошення йому надсилається лише після одержання від нього усної згоди. В такому випадку літери R.S.V.Р. на запрошенні закреслю­ються, а під ними пишуться літери Р.М. - "для пам'яті".

Запрошення звичайно надсилаються за один-два тижні до дня прийому. Якщо запрошується подружжя, це зазначається окремо. На перше місце в запрошенні завжди ставлять чоловіка. Коли жінку запрошують як офіційну особу або ж з огляду на її становище у суспільстві, то запрошення оформляється персонально. На прийомі їй відводиться місце залежно від рангу та положення.

Запрошення може надсилатися із зазначенням бажаної кількості гостей. У такому випадку у відповідь надсилається список осіб, які будуть присутні на прийомі. Якщо з яких-небудь причин відповідь не може бути позитивною, то від запрошення слід відмовитись. Причи­ною відмови при наявності згоди можуть бути лише форс-мажорні обставини.

Прийом вважається офіційним, якщо запрошені - виключно посадові особи. Чоловіки мають бути присутні на офіційному прийомі без жінок, а запрошення з огляду на соціальне становище жінки - без чоловіків (сніданок, на який запрошуються чоловіки разом з жінками, вважається неофіційним незалежно від кількості запрошених).

Від місця, де проводиться прийом, залежить характер зустрічі гостей. У будь-якому випадку потрібно уточнити шляхи під'їзду, паркування і виїзду автомобілів, передбачити прикриття при виході з машин у негоду. При проведенні денних прийомів господарі повинні стояти біля входу і зустрічати гостей.

Йдучи на прийом, слід перевірити, чи не забули візитні картки. Обов'язково запам'ятайте ім'я того, хто влаштовує прийом.

Не заведено приходити на прийом з розміщенням раніше при­значеного часу, але, якщо вже так сталося, необхідно почекати десь поруч.

У будь-якому випадку, якщо з вашої сторони на прийомі при­сутня делегація, не можна приходити пізніше, ніж її керівник, не попередивши І не одержавши його згоди.

Запрошені особи у призначений час збираються в окремому приміщенні. Протягом 15-20 хвилин їх знайомлять, пропонують охолоджувальні напої (соки, коктейлі тощо) і легкі закуски. Цей час можна використати для розмови з учасниками прийому, з якими ви не будете мати нагоди поспілкуватися за столом.

Точність є ознакою уваги по відношенню до господаря і господині, що чекають гостей в зазначений у запрошенні час. Запізнення вважається порушенням етикету і може бути сприйняте як образа. Чекають того, хто запізнюється, не більше зазначеного часу, потім запрошують гостей до столу, щоб не склалося враження, що останньому віддається перевага щодо інших. Гостю, що запізнився, подають ту ж саму страву, яка подається в цей час присутнім.

Знайомство.Перед тим, як іти в гості, на прийом, в театр, на виставку, необхідно хоча б в загальних рисах мати уяву про тих, хто буде присутній. Входячи, передусім слід привітатися з господинею та господарем, потім з усіма іншими. Вітаючись з чоловіком, необхідно першим подати йому руку; з жінкою можна обмежитися поклоном, якщо вона сама не подасть руку. При привітанні чоловіки знімають рукавички, жінки - ні. Якщо слід познайомитися, то Вас можуть представити, або Ви підходите до людини, яка Вас цікавить, нази­ваєте себе (прізвище, посаду, організацію) і повідомляєте, що хочете встановити і підтримувати контакт. Доречно вручити співрозмовнику свою візитну картку.

Слід при знайомстві враховувати й такі правила: при зустрічі молодший першим вітає старшого, чоловік - жінку. Якщо зайшли в приміщення, де зібралися гості, першим вітається з присутніми той, хто зайшов, незалежно від статі. Вітаючись, не слід тримати руку в кишені, можна злегка підняти шляпу, привітно посміхнутися.

Спілкування.Протягом обіду (сніданку) господарі повинні направляти розмову, залучати до участі в ній всіх присутніх гостей, сприяти тому, щоб гості розмовляли між собою на спільні теми, що цікавлять усіх. Коли господар бачить, що за столом запанувала тиша, то йому самому потрібно налагодити спільну розмову. Недарма французи говорять: "Мовчання віддаляє більше, ніж відстань". Недо­ліком організації розмови за столом, проте, буває не відсутність спільної теми, а невміння знайти потрібну.

Починати розмову за столом можна з розповіді про місто, країну, про мистецтво, музику та подібні "легкі теми". При цьому не треба забувати: ніколи не слід нав'язувати присутнім свої теми, навіть якщо ви господар, і тим більше самому хвалити свою гостинність. Якщо присутні зацікавлені в обговоренні серйозних питань, то протягом бесіди розмова природнім шляхом перейде до них.

У гостей залишаються найприємніші згадки про зустріч навіть у тому випадку, якщо з яких-небудь причин не сподобались страви, але вони мали можливість познайомитися з цікавими людьми і приємно провести час за змістовною розмовою.

На бенкетах з розміщенням заведено обмінюватися тостами, які виголошуються не раніше 10-15 хвилин після початку прийому.

На вечері, яка влаштовується безпосередньо після закінчення якого-небудь заходу, можна обмінюватись тостами, промовами і побажаннями на самому початку прийому (всі знаходяться під впливом тільки що завершеної події). Після проголошення тосту немає необхідності пити "до дна". Достатньо випити трошки. Під час промов, тостів, побажань неприпустимо розмовляти, наливати і пити напої, їсти.

Першим проголошує тост хазяїн прийому. Порядок виголо­шення тостів на офіційних прийомах планується згідно з Протоколом, в інших випадках залежить від події та складу гостей.

Господар прийому після трапези першим встає з-за столу і запрошує гостей в приміщення, де сервовані столи до кави та чаю.

Для того щоб гості не нудились, і за столом панувала атмосфера дружелюбності й піднесеного настрою, важливе значення надається розміщенню не тільки по старшинству, а й у відповідності з особли­востями темпераменту тієї чи іншої особи. Гостей, що схильні слухати інших, ніж розповідати що-небудь самим, бажано садити поруч з людиною, що вміє вести цікаву бесіду. Хоча, які б не були індивідуальні особливості (надмірна сором'язливість, побоювання сказати щось невлучно тощо), кожний присутній повинен підтри­мувати розмову і особливо з тими гостями, які сидять поруч, при цьому ніхто не повинен показувати поганий настрій.

Ініціатива залишення прийому належить головному гостю. Після того, як він попрощався з господарями і присутніми на прийомі, поступово ідуть й інші гості. При цьому необхідно подякувати господарям за приємно проведений час і смачні страви. '

Одяг. Одяг - це свого роду візитна картка учасника бенкету та його установи. На прийомах, засіданнях у першій половині дня перевага надається одягу світлих тонів (з урахуванням пори року та погоди), в другій - темнішим (але не чорним, цей колір вважається траурним). Відповідно підбираються й інші компоненти: сорочка, краватка, взуття, прикраси для жінок. Все повинно бути свіжим, обов'язково потрібен чистий, прасований носовик. Не можна зловжи­вати одеколонами, дезодорантами. Міра необхідна в усьому. Головне знайти свій стиль, виглядати елегантно, правильно триматися, ходити (сидіти) прямо, не сутулячись, слідкувати за своїми руками.

При проведенні офіційних святкових обідів після 19 годин рекомендується одягати смокінг. На всі види бенкетів-прийомів реко­мендується надягати білу сорочку з краваткою, що пасує до кольору костюма.

На денні прийоми до 19 годин рекомендовано одягати темне кольорове взуття, що гармонує з костюмом. Лаковані черевики одягають тільки до смокінга. На всі види прийомів можна надягати напівчеревики чорного кольору.

Основне правило, якого слід дотримуватися жінкам при виборі одягу - це його відповідність часу та обставинам. На прийомі, що починаються до 19 години, можна рекомендувати елегантний одяг помірних тонів - звичайної довжини плаття, плаття-костюм або костюм. На офіційні прийоми рекомендується одягати більш нарядні плаття звичайної довжини або плаття-костюми. На обіди та прийоми, що починаються з 19 години і пізніше рекомендується одягати більш нарядні і відкриті вечірні плаття звичайної довжини або довгі; в пізніший час - довгі вечірні плаття. На офіційні заходи незалежно від часу їх початку не рекомендується одягати брючний костюм, велику кількість ювелірних виробів.

На прийом одягають туфлі з замші або шкіри на зручних невисоких підборах. Вечірні туфлі можуть бути з кольорової шкіри, парчі. Гаманець (сумочка) повинен бути маленьким, бажано, з того ж матеріалу, що й туфлі.

До вечірнього плаття можна одягти шовкові або ажурні рука­вички: чим коротше рукав плаття, тим більш довгі рукавички і навпаки.

 


Читайте також:

  1. I. Загальні збори АТ
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  4. V. Етичні правила психологічних досліджень
  5. А ви слідуєте цім правилам, коли виступаєте публічно?
  6. А) загальні критерії
  7. Білковий обмін: загальні відомості
  8. Вальниці ковзання. Загальні відомості
  9. Види графіків та правила їх побудови.
  10. Визначення, класифікація і правила побудови індексів
  11. Вимір дохідності та загальні підходи до оцінки ефективності управління інвестиційним портфелем.
  12. Вимоги до керівника, правила та принцинципи управління




Переглядів: 2023

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семинар: Возможна ли универсальная этика, которая бы объединила мировые культуры? | ДМ 1. Теоретические знания в области технологии хлебопекарного, кондитерского и макаронного производств. Анализ современных технологий и оценка их эффективности

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.