МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ 3 страницаВ Україні чотири головні сфери діяльності в галузі розвитку зосереджуються на демократичному врядуванні; подоланні бідності, досягненні процвітання та українських «Цілей розвитку тисячоліття»; місцевому розвитку та гарантуванні безпечного середовища для людського розвитку; на енергетиці та навколишньому природному середовищі. У кожній з цих тематичних сфер Україна забезпечує баланс між впровадженням заходів щодо розробки політико-правових документів, аналітично-дорадчою діяльністю, заходами з поліпшення спроможності її національних партнерів та окремими пілотними проектами. ПРООН впроваджує свою діяльність в Україні з 1993 року. ПРООН в Україні співпрацює із 166 країнами світу, допомагаючи їм знаходити власні шляхи розв’язання глобальних і національних проблем у галузі розвитку. Покращуючи свої власні можливості, вони мають змогу використовувати досвід і знання співробітників ПРООН та широкого кола партнерів. Світові лідери зобов’язалися виконати «Цілі тисячоліття» у галузі розвитку, включно із такою всеохоплюючою метою як скорочення бідності вдвічі до 2015 року. Мережа ПРООН координує та допомагає країнам об’єднувати глобальні та національні зусилля, які спрямовуються задля досягнення означених цілей. Україна зосереджується на допомозі країнам спільно виробити та поділитися рішеннями щодо проблем у певних сферах діяльності. ПРООН допомагає країнам, що розвиваються, отримувати та використовувати технічну допомогу ефективно. У всіх видах діяльності ПРООН виступає на захист прав людини та створення рівних соціальних можливостей для жінок і чоловіків. Присутність ПРООН у країнах Східної Європи є вигідним не лише через довготривалу ізольованість від міжнародного суспільства, але й через те, що ПРООН може забезпечити, щоб ці країни ефективно почали новий розділ власної історії, яка базується на питаннях і потребах людського розвитку. ПРООН в Україні підтримує національні зусилля у досягненні Цілей розвитку тисячоліття шляхом впровадження низки своїх проектів задля покращення достатку українського народу. Країни, які отримали незалежність після розпаду Радянського Союзу у 1991 р. мали пройти процес потрійного переходу: від радянської республіки до незалежної держави; від централізованої системи управління до демократії; та від системи державного планування в економіці до ринкової економіки. Спільні зусилля ПРООН, Уряду та народу України спрямовані на запровадження та подальше просування головних принципів демократичного врядування на всіх рівнях шляхом підтримки адміністративної реформи та залучення громадянського суспільства до участі у процесі прийняття рішень. Програми щодо малого та середнього підприємництва та проекти з надання соціальної допомоги сприяли економічному розвитку країни. ПРООН також виступає на захист концепції сталого розвитку як істотної політики та наголошує на важливості розвитку мереж НДО екологічного спрямування. ПРООН в Україні продовжує підтримувати Уряд у досягненні європейських стандартів політики, інституційної спроможності шляхом трансформації відносин між державою та населенням, впровадження ефективної децентралізації, діяльності приватного сектора у більш ліберальній ринковій економіці, заохочення громадян користуватися рівними можливостями доступу до послуг, здійснення прав людини та процвітання. ПРООН досягає своїх цілей у тісній співпраці з іншими агенціями ООН, донорами та партнерами, користуючись досвідом міжнародних експертів і кращим національним досвідом. У своїй діяльності ми використовуємо найкращий глобальний досвід, пропагуємо гендерну рівність та основи суспільства, пристосованого до вимог глобальної економіки. У червні 2005 р. Система Організації Об’єднаних Націй в Україні та уряд України підписали Рамкову програму допомоги для України, яка була розроблена на базі Звіту щодо загальної оцінки потреб країни. Згідно із визначеною стратегією допомоги, агенції ООН разом з Урядом України координуватимуть свої програми/проекти, розроблятимуть об’єднані ініціативи та плани. ПРООН разом з іншими агенціями ООН, які представлені в Україні, приділяють особливу увагу чотирьом основним сферам: 1) впровадження інституційних реформ, які нададуть громадянам рівний доступ до здійснення своїх прав; 2) посилення можливостей громадянського суспільства створювати шляхи для користування наявними послугами та правами; 3) охорона здоров’я та медичні послуги, з особливою увагою на покращенні їх якості та доступності; 4) процвітання через збалансований розвиток і підприємництво. [Вгору] [Вниз] 2.2. Характеристика та основні напрями 2.2.1. Міжнародні та регіональні Національні стандарти висвітлюють особливості та рівень науково-технічного розвитку країни, в якій вони розроблені й застосовуються. Тому вимоги стандартів різних країн на одинакові матеріали і вироби часто відрізняються один від одного, що є серйозною перешкодою для розвитку міжнародної торгівлі, тобто є необхідність узгодження характеристик продукції зі стандартами тієї країни, яка купує цю продукцію. Розвиток міжнародної торгівлі і міжнародної співпраці у всіх галузях людської діяльності об’єктивно призвів до необхідності узгодження (гармонізації) національних стандартів, розробки і широкого застосування міжнародних (регіональних міжнародних) стандартів. «Світ у русі – міжнародні стандарти сприяють переміщенню людей, енергії, товарів та інформації» – під таким девізом святкували 14 жовтня 1995 р. Всесвітній день стандартів. Міжнародні стандарти забезпечують технічну сумісність, сприяють безперебійному функціонуванню систем переміщення всіх типів. Сучасні темпи технічного розвитку і лібералізації міжнародної торгівлі утворюють нові сприятливі можливості для розвитку міжнародної співпраці на основі застосування міжнародних стандартів. По-перше, відкривається потенційно глобальний ринок продукції і послуг, де виробники, постачальники й оператори мереж можуть конкурувати на рівній основі. По-друге, прийняття міжнародних стандартів для систем переміщення сприяє створенню і роботі сумісних засобів взаємодії, необхідних для швидкого й економічно ефективного постачання продукції і послуг споживачам, незважаючи на відстані. Але ще багато потрібно зробити для вирішення проблем, з якими стикається світове співтовариство в своєму розвитку. Стандартизація сукупності систем переміщення і глобального ланцюга матеріально-технічного постачання (логістики) далеко виходить за кордони стандартизації транспортних елементів, таких як вантажні контейнери і вантажно-розвантажувальне устаткування, щоб повністю охопити всю транспортну інфраструктуру залізних і шосейних доріг, складів, морських і повітряних портів. Гармонізація у всесвітньому масштабі всіх елементів цього ланцюга – електричних і електронних, а також механічних – принесе користь не тільки транспортникам, а й їхнім промисловим споживачам. Ця проблема може бути вирішена тільки на основі скоординованих робіт з міжнародної стандартизації у галузі технічного зв’язку та інформаційних технологій і застосовуваних не тільки в рамках глобальної мережі матеріально-технічного постачання, а також в інших галузях діяльності, де відбувається обмін інформацією. Майбутнє світове інформаційне товариство з його «інформаційними супершвидкісними магістралями» буде залежати від рівня міжнародної стандартизації, що охоплює мережі аудіо- і відеоінформації, для створення інформаційних технологій і використання в телекомунікаціях. Разом з новим напрямом у роботах з міжнародної стандартизації – стандартизації технологій переміщення – не зменшується роль і значення міжнародної стандартизації як організаційно-технічної основи співробітництва країн у традиційних видах діяльності: терміни і визначення, методи аналізу і випробувань, сертифікація продукції і послуг, забезпечення безпеки продукції і праці, раціональне використання енергії та природних ресурсів, охорона навколишнього середовища, управління виробництвом і якістю продукції. Однією з найважливіших особливостей розвитку співробітництва країн у галузі стандартизації на багатосторонній основі є, останнім часом помітний, кількісний, структурний і функціональний ріст міжнародних організацій, що займаються питаннями стандартизації. Цьому сприяв перехід робіт у галузі міжнародної стандартизації на якісно новий етап розвитку, викликаний розширенням і поглибленням міжнародної співпраці у всіх сферах людської діяльності. Із загального числа більш ніж чотирьох тисяч міжнародних організацій (світових і регіональних), що діють у сучасному світі, більше 400 так чи інакше займаються питаннями стандартизації. Безпосереднє співробітництво різних країн у галузі стандартизації почалось з 1921 р., коли була проведена перша конференція секретарів семи національних комітетів зі стандартизації. Ця конференція напрацювала організаційні принципи, на їх основі в 1926 р. була створена міжнародна Федерація національних асоціацій зі стандартизації – ІСА, до складу якої увійшло 20 національних організацій зі стандартизації. ІСА розробила близько 180 міжнародних рекомендацій зі стандартизації, але з початком Другої світової війни припинила свою діяльність. «Роби один раз, роби правильно, роби інтернаціонально» – девіз ISO. Після закінчення Другої світової війни, в жовтні 1946 р., рішенням ООН була створена Міжнародна організація зі стандартизації (ISO). На засіданні генеральної асамблеї ООН був прийнятий статут ISO, який визначив статус організації, її структуру, функції основних органів і методи їх роботи. У статуті ISO записано, що «метою організації є сприяння розвитку стандартизації у світовому масштабі для полегшення міжнародного товарообміну і взаємодопомоги, а також для розширення співпраці в галузі інтелектуальної, наукової, технічної та економічної діяльності». Для досягнення цієї мети ISO може: – вживати заходів для полегшення гармонізації у світовому масштабі стандартів і зв’язаних з ним галузей; – розробляти і публікувати міжнародні стандарти за умови, що в кожному випадку стандарт буде ухвалений, якщо за нього було віддано дві третини голосів активних членів технічного комітету або підкомітету і проти – не більше чверті загальної кількості голосів; – організовувати обмін інформацією про роботу своїх комітетів – членів і технічних комітетів; – співпрацювати з іншими міжнародними організаціями, що зацікавлені у суміжних питаннях. В ISO встановлені два види членства – комітети-члени і члени-кореспонденти. Комітетами-членами є національні організації зі стандартизації. Органами ISO є: Генеральна Асамблея, Рада, Комітети Ради, технічні комітети і Центральний секретаріат. Структура ISO наведена на рис. 2. Вищим органом ISO є Генеральна Асамблея. У період між сесіями Генеральної Асамблеї роботою організації керує Рада, на чолі якої стоїть президент ISO. Рада складається з 18 членів-представників національних організацій зі стандартизації, що вибираються на 3 роки. Для розгляду і підготовки рішень з питань, що цікавлять всю організацію загалом, Рада утворює постійні та тимчасові комітети. На даному етапі працюють такі комітети: STACO – Комітет з вивчення наукових принципів стандартизації; PLACO – Технічне бюро; CASCO – Комітет з оцінки відповідності; INFCO – Комітет з науково-технічної інформації; DEVCO – Комітет з надання допомоги країнам, що розвиваються; COPOLCO – Комітет з захисту інтересів споживачів; REMCO – Комітет з стандартних зразків. Нині організація включає близько 150 членів, по одному від кожної країни. Місія ІСО полягає в тому, щоб сприяти розвитку стандартизації у світі, полегшити міжнародний обмін товарами і послугами, досягти взаємної дружньої угоди між державами в інтелектуальній, науковій, технічній та економічній сферах. Робота стосується усіх сфер стандартизації, крім електричних і електронних технічних стандартів, які розробляються Міжнародною електротехнічною комісією (ІЕС). Деякі види робіт виконуються спільними зусиллями цих організацій. В останні роки ІСО приділяє багато уваги стандартизації систем забезпечення якості. Крім стандартизації, ІСО займається проблемами сертифікації. Для прикладу наведемо напрями діяльності двох Комітетів Ради ISO. Стандарти на харчові продукти розробляє технічний комітет TC 34. Сфера діяльності комітету – стандарти на харчові продукти для людини та корм для тварин, матеріали рослинного і тваринного походження. Стандарти відносяться до термінології, методів відбору проб, випробувань та аналізу, специфікації на продукти і вимоги до упаковки, зберігання і транспортування. Загальна кількість стандартів, опублікованих комітетом, перевищує 600. Робочі органи в складі комітету спеціалізуються на окремих напрямах: – генетично змінені організми і продукція з них; – системи управління безпекою харчових продуктів; – система відстеження у ланцюгу поставки сільськогосподарських продуктів; – олійне насіння і плоди; – продукти з овочів і фруктів; – хлібні злаки; – молоко і молочна продукція; – м’ясо, домашня птиця, риба, яйця та продукція з них; – прянощі та приправи; – чай; – мікробіологія; – корм для тварин; – тварини і рослинні жири та олії; – сенсорний аналіз; – свіжі, сухі та висушені фрукти й овочі; – кава. Виробники в країнах Європи все частіше звертаються до органів зі стандартизації з проханням прийняти добровільні стандарти безпеки, які відповідали б зростаючим вимогам споживачів. За ініціативи Датської асоціації стандартів у 2004 р. розроблений новий міжнародний стандарт ІСО 22000 «Системи менеджменту безпеки харчових продуктів». Стандарт ІСО 22000 розглядає аспекти безпеки й орієнтує виробників на розробку та впровадження системи менеджменту безпеки. Раніше технічним комітетом (ТК 34 ІСО) був розроблений стандарт ІСО 15161 «Керівні вказівки з застосування стандарту ІСО 9001:2000 у харчовій промисловості та виробництві напоїв». Стандарт охоплює всі аспекти якості та дає рекомендації, як інтегрувати систему ХACCП у систему менеджменту якості. Головні цілі функціонування ICO охоплюють сприяння розвитку стандартизації і пов’язані з цим сфери діяльності для забезпечення міжнародного обміну товарами й послугами, а також розвитку співпраці в інтелектуальній, науково-технічній та економічній сферах. До основних напрямів і завдань діяльності ICO належать: – розробка стандартів у галузях машинобудування, хімічної промисловості, руд і металів, інформаційної техніки, сільського господарства, будівництва, спеціальної техніки, охорони здоров’я і медицини, упакування й транспортування товарів; – розробка спільно з Міжнародною електротехнічною комісією (МЕК) стандартів у сфері інформаційних технологій, мікропроцесорної техніки, телекомунікацій; – стандартизація систем забезпечення якості, розробка й публікації міжнародних стандартів; – співробітництво з регіональними організаціями зі стандартизації; – сприяння Світовій організації торгівлі через програми, орієнтовані на поступову трансформацію технічних умов на поставку товарів до стандартів ICO, заохочення створення нових стандартів для промисловості; – сприяння країнам, що розвиваються, у розвитку національних систем стандартизації, вирівнюванні ступеня стандартизації, підготовці спеціалістів зі стандартизації у навчальних центрах розвинених країн; – співробітництво з ООН для стимулювання двосторонньої співпраці промислово розвинених країн і країн, що розвиваються, у стандартизації і метрології, створенні міжнародних навчальних центрів; – надання методичної та інформаційної допомоги Раді ICO щодо принципів і методики розробки міжнародних стандартів. Діяльність ICO у сфері сертифікації охоплює такі основні напрями та завдання: – сприяння укладенню угод про взаємне визнання з метою розвитку міжнародної торгівлі; – розробка нормативно-методичних документів, що сприяють гармонізації процедури сертифікації; – співробітництво з іншими міжнародними організаціями з метою підвищення ролі сертифікації у міжнародній торгівлі; – сприяння взаємному визнанню та ухваленню національних і регіональних систем забезпечення якості; – підготовка правил і регламентів проведення випробувань, інспекційного контролю та сертифікації продукції, процесів, діяльності випробувальних лабораторій; – співробітництво з МЕК з метою узгодження спільних правил проведення сертифікації. У галузі метрології працюють також інші міжнародні організації: МККР – Міжнародний консультативний комітет з радіозв’язку; МККТТ – Міжнародний консультативний комітет з телефонії та телеграфії; ІКАО – Міжнародна організація цивільної авіації; МАГАТЕ – Міжнародне агентство з атомної енергії; КОСПАР – Комітет з дослідження космічного простору. Європейський комітет зі стандартизації (CEN) (до 1970 р. – Європейський комітет з координації стандартів) існує з 1961 р. Членами СЕN є національні організації зі стандартизації 17 європейських держав: Австрія, Бельгія, Великобританія, Греція, Данія, Німеччина, Іспанія, Ісландія, Італія, Люксембург, Норвегія, Нідерланди, Португалія, Фінляндія, Франція, Швеція, Швейцарія. СЕN – закрита організація, що об’єднує тільки країн-учасниць ЄС і ЄАВТ (Європейська асоціація вільної торгівлі). CEN зазнав значних змін з утворенням Європейського Союзу. Його штаб розташований у Брюсселі (Бельгія). Основна мета СЕN – сприяння розвитку торгівлі товарами і послугами шляхом розробки європейських стандартів (євронорм, EN), на які могла б посилатись у своїх директивах ЄС, ЄАВТ та інші міжурядові організації; забезпечення однакового застосування в країнах-членах міжнародних стандартів ISO та IEC; співпраці з усіма організаціями регіону, що займаються стандартизацією; надання послуг з сертифікації на відловідність європейським стандартам (євронормам). СЕN розробляє європейські стандарти в таких галузях: обладнання для авіації, водонагрівальні газові прилади, газові балони, комплектуючі деталі для піднімальних механізмів, газові плити, зварка і різка, трубопроводи і труби, насосні станції та інше. Один з принципів роботи СЕN – обов’язкове використання міжнародних стандартів ISO як основи для розробки євронорм або доповнення тих результатів, які досягнуті в ISO. Вибір пріорітетного напряму повинен бути обґрунтований економічною необхідністю, що диктується ступенем впливу майбутнього стандарту на розвиток взаємовигідних зв’язків, неможливістю застосування міжнародного або іншого стандарту для даної мети, пропозицією країн-учасниць СЕN або рекомендації органів ЄС і ЄАВТ. Вищий орган СЕN – Генеральна асамблея, в якій представлені національні організації зі стандартизації, урядові органи країн-членів, а також ЄС і ЄАВТ. Генеральна асамблея вибирає Адміністративну раду, яка виконує такі функції: – встановлення правил і способів застосування національних стандартів країн-учасниць і міжнародних стандартів при розробці європейських стандартів; – визначення можливості прямого використання національного або міжнародного нормативного документа як європейського стандарту і контроль за його виконанням; – координація робіт з національної стандартизації у рамках регіону. Політика в галузі стандартизації визначається колегією директорів – представників національних організацій і затверджується Генеральною асамблеєю (рис. 3).
Рисунок 3 – Організаційна структура СЕN Технічна робота зі стандартизації виконується технічними комітетами, діяльність яких координує технічне бюро. Для стандартизації у галузі будівництва, автомобілебудування і безпеки обладнання створені комітети з забезпечення програм (програмні комітети). Їхнє завдання – прискорення розробки євростандартів у цих динамічних галузях за допомогою аналізу вже існуючих міжнародних або прогресивних національних стандартів і збору такої інформації, яку швидко й ефективно можна використати в СЕN. Технічне правління координує роботу більше 270 технічних комітетів, підкомісій, робочих груп. CEN видав приблизно 8300 Європейських стандартів. Більше 6000 документів перебувають у стадії вивчення. Програмні комітети складають програму стандартизації, приймають стандарти ISO і IEC як європейські стандарти або документи для гармонізації; розробляють європейські стандарти або очікують отримання результатів в ISO та IEC. З цими організаціями підтримується постійний зв’язок і, приймаючи євростандарт, комітет повідомляє про результати своєї роботи в ISO або IEC. Технічні комітети також спираються в роботі на міжнародні стандарти, підтримують контакти з регіональними організаціями, враховують результати діяльності інших технічних комітетів, які займаються суміжними проблемами. Після того, як завдання, поставлене перед комітетом, виконане, він може бути розформований технічним бюро, або зберігати формальну відповідальність за перегляд стандарту. Процедура прийняття стандарту включає схвалення проекту робочою групою технічного комітету, розсилання проекту технічним бюро всім країнам-членам СЕN в особі національних організацій зі стандартизації для голосування у встановлений термін. Євронорма (європейський стандарт) вважається прийнятою, якщо проти проекту подано не більше 20 % голосів. Прийнятий стандарт вводиться в національну систему стандартизації усіх країн-членів, у тому числі і тих, що голосували проти. Далі Адміністративна рада розглядає цей стандарт з точки зору ступеня його важливості для країн-членів ЄС. У випадку позитивного рішення на нього робиться посилання у відповідній директиві ЄС і стандарт набуває статусу обов’язкового до виконання в країнах-членах ЄС. Крім євронорм, СЕN розробляє документи з гармонізації (HD) і попередні стандарти (ENV), вони спрямовані на усунення технічних бар’єрів у торгівлі і на прискорення впровадження прогресивних технічних вимог у виробництво нових товарів. Документи з гармонізації пояснюють сутність тих адміністративних і правових норм, які порушують одноманітність застосування міжнародних стандартів у країнах-членах СЕN. Європейський стандарт, що приймається СЕN, видається у двох варіантах: як євронорма і як національний стандарт у країнах-членах СЕN. У другому варіанті стандарт може містити додаток у вигляді рекомендацій і пояснень, що відповідають його розумінню і застосуванню. Крім розробки стандартів на продукцію, послуги, процеси, СЕN займається стандартизацією систем забезпечення якості продукції, методів випробувань і акредитації випробувальних лабораторій. У цьому напрямі створені та затверджені європейські стандарти-євронорми серії 29000 (EN 29000), які, по суті, представляють собою прийняття міжнародних стандартів ISO серії 9000. До комплексу цих нормативних документів входять п’ять європейських стандартів: EN 29000 «Загальне управління якістю і стандарти з забезпечення якості, керівні вказівки з вибору і застосування»; EN 29001 «Системи якості. Модель для забезпечення якості при проектуванні і (або) розробці, виробництві, монтажу й обслуговуванні»; EN 29002 «Системи якості. Модель для забезпечення якості при вихідному контролі та випробовуваннях»; EN 29003 «Загальне управління якістю і елементи системи якості. Керівні вказівки». У галузі випробувань, сертифікації та акредитації прийнятий комплекс нормативних документів з семи європейських основоположних стандартів – євронорми серії 45000 (EN 45000): EN 45001 «Загальні критерії, що стосуються роботи випробувальних лабораторій»; EN 45002 «Загальні критерії для оцінки (атестації) випробувальних лабораторій»; EN 45003 «Загальні критерії для органів з акредитації лабораторій»; EN 45011 «Загальні критерії для органів з сертифікації, що проводять сертифікацію продукції»; EN 45012 «Загальні критерії для органів з сертифікації, що відповідають за сертифікацію систем якості»; EN 45013 «Загальні критерії, що стосуються органів з сертифікації, які займаються атестацією персоналу»; EN 45014 «Загальні критерії для заяви постачальника про відповідність виробу стандарту». Ці стандарти розроблені СЕN разом з Європейським комітетом зі стандартизації в електротехніці (СЕНЕЛЕК). Сучасні проблеми СЕN стосуються підготовки стандартів, що відповідають виникаючим проблемам ринку, і вчасного їх видання; ліквідації відставання прийняття стандарту від видання європейських директив; прискорення строків прийняття стандартів, кількість яких відстає з року в рік від кількості їх проектів. Європейська стандартизація харчових продуктів розвивається з 1988 р. і може отримати новий стимул під тиском вимог безпеки. З 1988 р. CEN силами семи технічних комітетів розробив більше 266 європейських стандартів у цьому секторі, головним чином стандарти на методи відбору проб і аналізу. Європейська стандартизація підтримує європейське законодавство, роблячи внесок в якість і безпеку харчових продуктів. Прикладами є стандарти EN на матеріали, що контактують з їжею, на харчові продукти, оброблені опроміненням. CEN також розробляє європейські стандарти у формі специфікацій (наприклад, EN 13188:2000 на оцет і EN 13189:2000 на оцтову кислоту). Частина цих стандартів є спільними стандартами EN/ISO. Європейські стандарти охоплюють велику частину ланцюга постачання продовольства і враховують інтереси споживача. Окремі проекти, над якими працює CEN: – нові технології (генетично модифікована продукція); – недорогі експрес-методи аналізу (в галузі мікробіології); – корм для тварин; – хлібні злаки; – процедура відстеження риби. Принципи Співтовариства вимагають, щоб підхід до стандартизації ґрунтувався не на конкретних специфікаціях, а на широких аспектах, таких як харчові добавки, забруднювачі, маркування. В галузі промислової продукції ці принципи, відомі як принципи «нового підходу», були прийняті всіма національними членами. У продовольчому секторі законодавча влада виявилася неготовою скоротити національні вимоги в галузі систем інспекції (контролю) і припинити регулювання. Розвиток європейських стандартів у секторі харчових продуктів пов’язаний з розвитком європейського законодавства, що створює потребу в розробці: – загальноприйнятих аналітичних методів, що гарантують порівняння результатів випробувань; – методів відбору проб; – методів підтвердження результатів випробувань (заснованих на загальних положеннях серії стандартів EN 45 000); – керівництв, заснованих на новому гігієнічному законодавстві (аналіз небезпек у критичних контрольних точках). 2.2.4. Європейський комітет зі стандартизації На чолі організації – Генеральна асамблея, в якій країни-члени представляють національні організації зі стандартизації і урядові органи, а також беруть участь представники від ЄС і ЄАВТ. Генеральна асамблея вибирає Адміністративну раду, що складається з делегацій (до 5 осіб) від національних організацій країн-членів. Структури, що відповідають за стандартизацію, подано на рис. 4. СЕНЕЛЕК з ними тісно співпрацює.
Рисунок 4 – Організаційна структура СЕНЕЛЕК Основний акцент за результатами технічної роботи щодо розроблення стандартів зроблено на конкретних потребах європейської промисловості та вимогах країн-членів, а також підтримці міжнародної стандартизації у галузі електротехніки та електроніки. Висвітлюються питання впливу європейської стандартизації на розвиток інноваційних технологій, види публікацій CENELEC, напрями співробітництва з іншими європейськими організаціями стандартизації (CEN та ETSI), а також третіми країнами. Читайте також:
|
|||||||||||
|