МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ 4 страницаОсновна мета СЕНЕЛЕК – розробка стандартів на електротехнічну продукцію у тісній співпраці з ЄС та ЄАВТ і нормативне забезпечення єдиного ринку товарів і послуг у країнах регіону. Стандарти СЕНЕЛЕК розглядаються як необхідний засіб для створення єдиного європейського ринку. Сутність головного напряму роботи СЕНЕЛЕК полягає в усуненні будь-яких технічних розбіжностей між національними стандартами країн-членів, між процедурами сертифікації відповідності виробів вимогам стандартів і недопущення виникнення технічних перешкод у торгівлі товарами електротехнічної галузі. Основна діяльність ЄКСЕ спрямована на усунення усіх технічних відмінностей як між національними електротехнічними стандартами країн-членів, так і між процедурами сертифікації відповідності виробів вимогам стандартів з метою подолання технічних бар’єрів у торгівлі. Робота ЄКСЕ пов’язана з розробленням європейських стандартів у таких галузях і на такі види продукції: електрообладнання як промислове, так і побутове з номінальною напругою від 50 до 1000 В змінного струму і від 75 до 1500 В постійного струму; медичне електрообладнання; обладнання для використання в потенційно вибухонебезпечній атмосфері; електромагнітна сумісність, включаючи радіоперешкоди; метрологічне забезпечення ЗВТ, включаючи електронні; інформатика [6]. При плануванні робіт зі стандартизації у галузі нових технологій враховуються вимоги ЄС та ЄАВТ, запрошуються спеціалісти СЕN та інших організацій. Так, якщо розглядаються питання, що стосуються інформатики, запрошується до участі Європейська конференція керуючих органів пошти і телекомунікацій. Основні об’єкти стандартизації у СЕНЕЛЕК: – промислове і побутове обладнання з номінальною напругою від 50 до 1000 Вт змінного струму 75–1500 Вт постійного струму; – медичне електрообладнання; – електромагнітна сумісність, у тому числі радіоперешкоди; – обладнання для використання в потенційно вибухонебезпечній атмосфері (вибухозахищене обладнання); – метрологічне забезпечення засобів вимірювань, включаючи електронні. Крім того, за завданням ЄС та ЄАВТ СЕНЕЛЕК розробляє європейські стандарти на окремі види електрообладнання, що потрібні європейському ринку, але їх постачанню заважають технічні перешкоди як існуючі, так і потенційні, які можуть виникнути в майбутньому. Ще один напрям діяльності СЕНЕЛЕК – гармонізація стандартів, якою керує Технічна рада, спеціально створена для розгляду рекомендацій і пропозицій програмних комітетів. Ця робота необхідна як для уникнення дублювання IEC, так і для вчасного застосування міжнародних стандартів IEC (а також їх проектів) як бази для євронорм або прийняття їх як регіональних. Подібний аналіз проводиться і відносно інших організацій регіону. Якщо будь-який стандарт вибраний за базовий, то СЕНЕЛЕК пропонує всім національним організаціям зі стандартизації зупинити розробку стандарту в цій галузі. Як національний буде прийнятий європейський стандарт СЕНЕЛЕК, створений на основі міжнародного. Така процедура передбачена загальними внутрішніми правилами СЕN/СЕНЕЛЕК, називається «Угода про бездіяльність» . Регіональні стандарти, що прийняті СЕНЕЛЕК, можуть мати три форми: європейський стандарт (EN), документ про гармонізацію (НД), і попередній стандарт (EVN). Євронорма СЕНЕЛЕК (EN) – це європейський стандарт з узгодженим технічним текстом, що приймається країнами-членами як національний нормативний документ. Правила організації забороняють при цьому вносити будь-які зміни в текст стандарту. EN публікується на трьох офіційних мовах (англійська, французька, німецька), але допускається також видання титульного листа з офіційною заявою про індоссамент. Індоссамент – посвідчення прав передачі будь-якого документа від одної особи до іншої, у даному випадку – від СЕНЕЛЕК до національної організації). Нумерація євронорм починається з 50001. На національному рівні допускається публікація EN на мові країни з чітким дотриманням тексту і відсутністю будь-яких відхилень. Ті чи інші національні особливості умов застосування стандарту можуть бути введені в нього у формі інформаційного додатка. Незважаючи на подібність в роботі технічних органів СЕНЕЛЕК і СЕN, все-таки необхідно підкреслити специфіку Комітету з електронних компонентів (СЕСС) і програмних комітетів. СЕСС займається оцінкою якості електронних компонентів, що вважається доволі специфічною галуззю діяльності. Комітет має свій власний Генеральний секретаріат і безпосередньо підкоряється Генеральній асамблеї СЕНЕЛЕК. Окремий бюджет СЕСС формується з внесків країн-членів. Програмні комітети підзвітні Генеральній асамблеї під час її сесій, їх діяльність не розповсюджується на СЕСС і Комітет з інформатики. Вони повинні постійно відстежувати роботу зі стандартизації на всіх рівнях з метою своєчасної корекції діяльності СЕНЕЛЕК. Так як і СЕN, СЕНЕЛЕК зацікавлений у прискоренні роробки та прийнятті європейських стандартів. У цьому напрямі застосовані деякі заходи: об’єднання етапів опитування і голосування, посилення служби перекладів, прийняття рішення про участь усіх ТК СЕНЕЛЕК в розгляді стандартів IEC (у тому числі на стадії проектування і підготовки до публікації) для швидшого прийняття рішення про їхній індоссамент. Усім країнам-членам запропоновано проводити аналіз фондів національних стандартів, що не мають аналогів в IEC, щоб виявити серед них придатні для застосування як базові при розробці стандартів СЕНЕЛЕК. Інформаційне забезпечення, як зазначалось вище, здійснюється на основі директив ЄС разом з Комісією європейського союзу (КЄС). Робоча група СЕN/СЕНЕЛЕК сумісно з КЄС встановила порядок розповсюдження інформації, зобов’язавши кожного члена-комітету СЕНЕЛЕК і кожної організації зі стандартизацій – члена СЕN своєчасно повідомляти один одного про свої плани зі стандартизації, що закладається в програму регіональної стандартизації. Для упорядкування діяльності в даній сфері створений Комітет управління інформаційними технологіями, а для виключення дублювання до участі в розробках запрошується Європейська конференція поштового і телефонно- телеграфного зв’язку. Комітет займається плануванням і розміщенням технічних завдань на підготовку проектів стандартів, складанням графіка робіт і підготовки пропозицій з прискорення прийняття особливо актуальних стандартів. У галузі інформаційних технологій, крім Комітету, працюють ще дві цільові експертні групи: з сертифікації інформаційної технології і консультувань з питань потреби в стандартизації у галузі виробничих технологій. Діє декілька сумісних робочих груп СЕN/СЕНЕЛЕК: з систем обробки конфіденційних повідомлень, локальних мереж, переносу файлів структури адміністративних елементів та інші; європейська робоча група з відкритими системами, мета якої – досягти згоди всіх зацікавлених сторін з основних напрямків європейської стандартизації. Технічні документи цієї групи призначені для усіх міжнародних організацій і СЕN/СЕНЕЛЕК. Крім СЕN/СЕНЕЛЕК, у європейському регіоні стандартизацією в галузі телекомунікацій займається Європейський інститут з телекомунікаційних стандартів. 2.2.5. Міжнародна електротехнічна комісія Перший Статут Міжнародної електротехнічної комісії (МЕК) був прийнятий на засіданні у Лондоні в 1906 р. та затверджений у 1908 р. Секретаріат МЕК знаходиться у м. Женеві разом із секретаріатом МОС. МЕК заснована як корпоративна асоціація і діє як юридична особа відповідно до цивільного кодексу Швейцарії. У 1963 р. МЕК приєдналася до МОС на автономних правах як електротехнічний відділ. Згідно з Угодою, підписаною у 1976 р, МОС та МЕК утворюють єдину систему міжнародної стандартизації. МЕК діє в галузях електротехніки, електроніки, радіозв’язку і телекомунікацій, приладобудування, МОС – у всіх інших галузях. У 1993 р прийнятий новий Статут МЕК. До складу МЕК входить більше 53 країни світу, в т. ч. Україна (з квітня 1993 p.), які охоплюють майже 85 % населення світу, виробляють 95 % світової електроенергії, а їх науково-технічний та економічний потенціал майже повністю визначає структуру та обсяг світового виробництва продукції (послуг) у галузях діяльності МЕК. Головною метою МЕК, визначеною Статутом, є сприяння та підтримка міжнародної співпраці у вирішенні проблем стандартизації, розроблення, узгодження, перевірки та публікації міжнародних стандартів у галузі електротехніки і радіоелектроніки та суміжних з ними галузях. Основні напрями діяльності МЕК у сфері стандартизації включають: – розробку міжнародних стандартів на продукцію електротехнічної промисловості, електротехнічне обладнання виробничого призначення, електроенергетичне обладнання, електронне обладнання побутового та виробничого призначення; – розробку спільно з ICO міжнародних стандартів безпеки продукції; – стандартизацію методів вимірювання радіоперешкод, що випромінюються електронним і електротехнічним обладнанням. Діяльність МЕК у сфері сертифікації продукції охоплює створення міжнародної системи сертифікації електротехнічних виробів і розробку міжнародної системи сертифікації виробів електронної техніки. Основні напрями діяльності МЕК: – систематизація, аналіз та узагальнення інформації про перспективні напрями науково-технічного прогресу, тенденції розвитку, потреби економіки та міжнародної торгівлі; – встановлення та класифікація об’єктів стандартизації у галузях діяльності МЕК та їх взаємозв’язків; – розроблення стратегічного плану та довгострокових програм робіт зі стандартизації; – розроблення та публікація міжнародних стандартів, технічних орієнтувальних документів МЕК; – вирішення проблем стандартизації, вимог безпеки та правил техніки безпеки будь-якого електротехнічного та електронного обладнання; – співпраця з питань безпеки з МОС та Міжнародною комісією з сертифікації електротехнічних виробів (СЕВ); – розробка та розвиток Міжнародного електротехнічного тримовного словника, стандартизованих термінів і означень; – ведення та розвиток міжнародних систем сертифікації електротехнічних виробів і виробів електронної техніки; – технічна допомога країнам, що розвиваються, у вирішенні проблем стандартизації та сертифікації. Розширення використання електричної та оптичної техніки для зв’язку, передавання різноманітних даних і широке використання інформаційної техніки вимагає чіткої систематизації вимірюваних у цій галузі величин, застосовуваних одиниць ФВ та їх літерних позначень. МЕК має декілька технічних комітетів (ТК), що займаються питаннями метрології та вимірювальної техніки (рис. 5). Наявність двох міжнародних організацій зі стандартизації обумовлена і виправдана не тільки історично, але й завданнями, що стоять перед ними. Завданням ІЕС є сприяння координації й уніфікації національних НД у галузі електротехніки, радіоелектроніки та зв’язку, обмін досвідом, вивчення і пропаганда передового досвіду різних країн, розробка МС тощо. До складу ІЕС входять більше 60 національних комітетів зі стандартизації різних країн. Основна роль у роботі ІЕС відводиться промислово розвиненим країнам. Україна є членом цієї організації з 1993 р.
Рисунок 5 –Склад і структура основних органів ІЕС Структура ІЕС (Рада, ТК, ПК, РГ) аналогічна структурі ISO. Вищим керівним органом ІЕС є Рада, в якій представлені національні комітети країн. Рада збирається на свої засідання щорічно для вирішення питань діяльності організації. Очолює ІЕС Президент, який обирається на три роки. При Раді ІЕС створено Комітет дії, що підпорядкований Раді та надає їй свої рішення на затвердження. Комітет дії розглядає питання з координації роботи окремих ТК ІЕС або загальні питання щодо діяльності всієї організації. Рада обирає 12 членів Комітету дії строком на шість років. Консультативна рада з тенденцій розвитку техніки розглядає зміни, що відбуваються у всьому світі під впливом інноваційних процесів, їх вплив на структуру промисловості та світовий ринок, потребу в нових видах техніки відповідно до стандартизації у міжнародному масштабі. Основну технічну роботу в ІЕС виконують ТК. Кожний ТК працює над визначеною для нього областю техніки. В ІЕС створено 140 ТК, частина яких розробляє стандарти загальнотехнічні та стандарти на конкретні види продукції. Стандарти ІЕС аналогічні до стандартів ISO, тому обидві організації об’єднали свої зусилля в розробці й прийнятті стандартів щодо безпечності та сертифікації продукції, рівня радіоперешкод тощо. На початку своєї діяльності ІЕС займалася високоточною технікою, при цьому увага приділялась номенклатурі виробів, одиницям вимірювання, графічним позначенням. Була відпрацьована система одиниць, що об’єднала електричні одиниці країн метричної і дюймової систем. Роботи, здійснювані ІЕС у цьому напрямі, стали базою для створення Міжнародної системи одиниць фізичних величин (СІ). Відносно самостійний статус в ІЕС має Міжнародний спеціальний ТК з радіоперешкод (CISPR), який був створений у 1934 р. Будь-яка апаратура, що може випромінювати радіоперешкоди, до пуску в експлуатацію підлягає обов’язковим випробуванням на відповідність міжнародним стандартам CISPR. Особливістю діяльності ІЕС у сфері якості продукції є створення міжнародних систем сертифікації. На початку 70-х pp. XX ст. вона першою з міжнародних організацій почала створювати під своєю егідою міжнародні системи сертифікації: систему виробів електричної техніки на відповідність вимогам стандартів ІЕС, систему сертифікації електротехнічних виробів, систему з випробувань електричного обладнання на відповідність стандартам безпеки (ІЕСЕЕ), систему з сертифікації виробів електронної техніки (IECQ). У 1976 р. між ІЕС і ISO була підписана Угода про спільну діяльність і створення єдиної системи міжнародної стандартизації. Вони видають спільні рекомендації та НД. Співробітництво ІЕС та ISO здійснюється шляхом установлення безпосередніх зв’язків між ТК і РГ цих організацій у системі ISO/IEC, а також поза нею утворюються тимчасові та постійно діючі робочі органи, які здійснюють серйозні наукові дослідження, аналіз і розробку прогнозів, форми і методи роботи зі стандартизації в умовах безперервного розвитку науки і техніки. Україна є членом ІЕС з 1993 p., і її інтереси в цій організації представляє Центральний орган виконавчої влади у сфері стандартизації – Держспоживстандарт України. Спеціалісти нашої країни беруть участь у роботі практично усіх ТК ІЕС. З діяльністю ІЕС тісно пов’язані інтереси регіональних та інших міжнародних організацій, таких як ЄЕК ООН, Європейський комітет зі стандартизації в електротехніці (CENELEC), Європейська організація з якості (COQ), Європейський комітет зі стандартизації (CEN), Європейська організація з випробувань і сертифікації (ЕОТС), Міжнародна організація законодавчої метрології (OIML), Міжнародна конференція з питань вимірювальної техніки та приладобудування (ПЕСО), Генеральна конференція мір та ваг (CGPM) тощо [7]. 2.2.6. Діяльність Європейського союзу Діяльність ЄС в галузі стандартизації направлена на виконання положень Римського договору від 1957 р. про утворення єдиного європейського ринку. Договір передбачає виконання законодавчих, розпорядницьких і адміністративних рішень країн-членів. Для початку робіт зі зближення національних стандартів у рамках усунення технічних перешкод у торгівлі була характерна спроба їх гармонізації. Дуже скоро стала очевидною неможливість рішення проблеми таким способом, в наслідок цього здійснюється перехід на утворення єдиних європейських стандартів – євронорм.Але головним напрямом, що реально усуває технічні перешкоди в торгівлі, визнано прийняття Директив ЄС прямої дії, тобто вони містять законодавчі положення і вимоги до параметрів конкретних товарів або процесів. Якщо в них є посилання на євронорму або технічний регламент, це переводить вказані нормативні документи в ранг обов’язкових до виконання. Таким чином був зроблений перехід від гармонізації окремих національних стандартів і технічних регламентів до гармонізації законодавчих положень (технічного законодавства). Рада ЄС визначила основний принцип гармонізації стандартів і сертифікації – гармонізація законоположень обмежується встановленням вимог безпеки в рамках директив. Це означає, що для даної продукції повинні бути забезпечені умови вільної торгівлі в межах ЄС; на органи, що відповідають за стандартизацію промислових товарів, покладається завдання з розробки таких технічних регламентів, які заставляють виробників випускати продукцію, що відповідає загальним вимогам директив. Самі по собі технічні регламенти і євронорми не зобов’язують виробників чітко виконувати їх вимоги. Однак на адміністрацію підприємств покладений обов’язок підтвердити відповідність продукту загальним вимогам директив. Якщо підприємство не враховує вимог євронорми (технічного регламенту) і не може декларувати відповідність продукції їх вимогам, то додається проблема доказу відповідності виробу загальним вимогам директив через сертифікацію. При розробці євронорм широко використовуються національні стандарти країн-членів, особливо німецькі (стандарти DIN), французькі (AFNOR) і міжнародні. Якщо вказані нормативні документи відповідають вимогам інтеграції західноєвропейських країн, їх застосовують як європейські стандарти. Роботи з директив ЄС у галузі стандартизації сконцентровані на регламентації обов’язкових норм з безпеки праці, охороні здоров’я і навколишнього середовища, а також на виявленні стандартів (технічних регламентів), на які потрібно робити посилання в директивах у частині вимог до параметрів якості товарів. Проблемні моменти європейської регіональної стандартизації пов’язані з інноваційними процесами, насамперед, у машинобудуванні та технології. Є два аспекти цих проблем: забезпечення науково-технічного прогресу країн-членів ЄС через стандартизацію і економічна ефективність стандартизації у період розробки нової продукції або технології. Для упорядкування і розробки директив зі стандартизації встановлені такі принципи: – гармонізація законодавств країн-членів ЄС, виходячи з вимог безпеки, охорони здоров’я і захисту навколишнього середовища; – передача визначень технічних норм, що забезпечують ці параметри, Європейському комітету зі стандартизації (СЕN) і Європейському комітету зі стандартизації в електротехніці (СЕНЕЛЕК); – визнання національними урядовими органами відповідності загальним вимогам директив тих виробів, які виготовлені за Європейськими (євронормами) або національними стандартами (технічними регламентами). Якщо виробник випускає продукцію за якимось іншим нормативним документом, то він повинен довести відповідність свого товару вимогам директив сертифікатом відповідності, затвердженим в ЄС, або шляхом сертифікаційних випробувань у відповідних організаціях. Після того як Комісія ЄС дійшла висновку, що в багатьох випадках перешкоди в товарообміні виникають через незнання про існуючі або розроблювані стандарти (технічні регламенти) в інших країнах ЄС, була прийнята директива ЄС «Методи і процеси інформування в галузі стандартів і технічних регламентів». Після її доопрацювання і введення в дію, склалась процедура взаємного інформування, основні моменти якої такі: – кожна країна-учасниця ЄС зобов’язана інформувати відповідну інстанцію про програми підготовки проектів нормативних документів. При цьому з питань регламентів треба звертатись в Комісію ЄС, зі стандартів – у центральні секретаріати СЕN і СЕНЕЛЕК; – кожна з вказаних центральних інстанцій збирає і обробляє інформацію та подає її національним органам зі стандартизації країн-членів і регіональних органів зі стандартизації; – кожна країна-член ЄС зобов’язана повідомляти отриману інформацію зацікавленим колам. Директива стосується усіх видів продукції, крім харчових продуктів, сільськогосподарської продукції, медикаментів і косметики. Основні практичні завдання з регіональної стандартизації покладені на СЕN і СЕНЕЛЕК, які в своїй практиці інформаційного забезпечення керуються даною Директивою. [Вгору] [Вниз] 2.3. Міжнародні та регіональні 2.3.1. Міжнародне бюро мір і ваг Випробовування і контроль якості продукції, сертифікація, акредитація метрологічних лабораторій пов’язані з діями, що ґрунтуються на національних системах вимірювань. При оцінюванні продукції за вимогами стандартів здійснюються вимірювання різних параметрів, починаючи від характеристик самої продукції до параметрів зовнішніх впливів при її зберіганні, транспортуванні та використанні. При сертифікаційних випробовуваннях, встановлюється відповідність товару обов’язковим вимогам, методика і практика вимірювань безпосередньо впливає на відповідність результатів, що пов’язано з визнанням сертифікату. Отже, метрологія буде забезпечувати інтереси міжнародної торгівлі, якщо буде дотримана єдність вимірювань, як необхідна умова відповідності результатів випробувань і сертифікації продукції. Це завдання і є найважливішим у діяльності міжнародних організацій з метрології. Завдяки їхнім зусиллям у більшості країнах світу прийнята Міжнародна система одиниць фізичних величин (CI), діє відповідна термінологія, прийняті рекомендації зі способів нормування метрологічних характеристик засобів вимірювання, з сертифікації засобів вимірювання, з випробувань засобів вимірювання перед випуском серійної продукції. Міжнародні метрологічні організації працюють у контакті з ISO та IEC, що відповідає більш широкому міжнародному розповсюдженню єдності вимірювань. Найбільші міжнародні метрологічні організації – Міжнародна організація мір і ваг (МОМВ) і Міжнародна організація законодавчої метрології (МОЗМ). Міжнародне бюро мір і ваг було створене 20 травня 1875 р. як результат підписання метричної конвенції – угоди між 51 країною. Воно розташоване в Павільйоні де Бретей в Севрі, Франція і має екстериторіальний статус. Міжнародне бюро мір і ваг виконує функцію підтримування однакових значень одиниць СІ в усьому світі. Воно здійснює це через низку консультативних комітетів, членами яких є метрологічні лабороторії держав-членів метричної конвенції, та через власні лабораторії. Бюро виконує дослідження в галузі вимірювань, організовує порівняння національних стандартів і проводить відповідні калібровки. Зокрема, Бюро проводить роботу з визначення стандарту точного часу: UTC. Науковий напрям роботи цієї організації – удосконалення метричної системи вимірювань. МБМВ постійно удосконалює міжнародні еталони, розробляє і застосовує нові методи і засоби точних вимірювань, координує метрологічні дослідження у країнах-членах. Програми наукової і практичної діяльності МБМВ затверджує Генеральна конференція з мір і ваг – вищий міжнародний орган з питань встановлення одиниць, їх визначень і методів відтворення. У її роботі беруть участь усі країни, що приєднались до Конвенції. Генеральна конференція проводиться не рідше одного разу на чотири роки: перша відбулась у 1898 р. У проміжках між конференціями роботою МОМВ керує МКМВ, що вибирається на конференції. До складу комітету входять найкращі фізики та метрологи світу, усього 18 членів. У складі МКМВ працюють 8 Консультативних комітетів, що готують матеріали і рішення Генеральних конференцій. Назви комітетів висвітлюють діапазон діяльності МОМВ: Комітет з електрики, з термометрії, визначення метра, визначення секунди, з одиниць, з маси, фотометрії і еталонів для іонізуючих випромінювань. Країни-члени МОМВ представлені своїми найбільшими науковими інститутами. 2.3.2. Міжнародна організація МІЖНАРОДНА ОРГАНІЗАЦІЯ ЗАКОНОДАВЧОЇ МЕТРОЛОГІЇ – (Organisation internationale de metrologie legale), МОЗМ (OIML) – міжнародна міжурядова організація. Утворена в 1956 р. на підставі Конвенції про заснування Міжнародної організації законодавчої метрології, підписаної 12 жовтня 1955 р. у м. Парижі (Франція). Організація об’єднує більше ніж 80 країн. Членами МОЗМ є держави – учасниці Конвенції. У її роботі можуть брати участь держави – члени-кореспонденти організації (серед них і Україна з 1992). МОЗМ збирає документацію та інформацію про різні національні (метрологічні) служби, що займаються легалізацією, повіркою (верифікацією) і контролем засобів вимірювальної техніки (вимірювальних приладів), які підлягають або можуть підлягати законодавчій і адміністративній регламентації, тобто бути об’єктом правового регулювання; здійснює переклади, тлумачить і видає тексти національних законодавчих актів (нормативно-правових документів), що стосуються засобів вимірювальної техніки, які діють у різних державах, та їх застосування; визначає загальні засади законодавчої метрології, проводить дослідження у цій сфері; готує модельні (типові) зразки проектів законів і правил, які визначають нормативну базу технічного врегулювання щодо вимірювальних приладів та їх застосування; розробляє проекти організації типової служби з повірки і контролю засобів вимірювальної техніки; сприяє відносинам між службами мір і ваг, які відають законодавчою метрологією держав – членів організації. Вищим органом МОЗМ є Міжнародна конференція законодавчої метрології, сесії якої скликаються не рідше одного разу на 4 роки. Конференція обирає зі свого складу голову і двох віце-голів організації, приймає рішення з відповідних питань. Керуючим органом МОЗМ є Міжнародний комітет законодавчої метрології, який збирається на свої сесії раз на рік. Він складається з 20 членів – представників різних держав. Поточну роботу виконує Міжнародне бюро законодавчої метрології, директор якого призначається комітетом. МОЗМ співпрацює з ЮНЕСКО, Міжнародним бюро мір і ваг, Міжнародною електротехнічною комісією, Міжнародною організацією з питань стандартизації, бере участь у роботі ЮНКТАД тощо. В Україні застосовується Міжнародна система одиниць, рекомендована МОЗМ. Організація видає щоквартальний «Bulletin de l’Organisation internationale de metrologie legale» («Бюлетень Міжнародної організації законодавчої метрології»), словники законодавчої метрології, основних і загальних термінів з метрології тощо. Офіційна мова – французька. Місцеперебування – м. Париж. Читайте також:
|
||||||||
|