МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ 10 страницаБуло також докладено зусиль до створення регіональної організації з акредитації, яка б забезпечила достатній рівень компетентності органів з оцінки відповідності та посприяла укладенню угод про взаємне визнання. Спочатку існувало дві такі організації: Європейська організація з акредитації органів із сертифікації (European organization for accreditation of certification bodies (EAC) та Європейська організація з акредитації лабораторій (European organization for accreditation of laboratories (EAL). У другій половині 90-х років минулого століття ці дві організації були об’єднані в одну – організацію Європейської співпраці з акредитації. Основна мета цієї організації полягає у тому, щоб заохочувати взаємне визнання результатів оцінки відповідності між органами з оцінки відповідності різних країн, таким чином сприяючи усуненню технічних бар’єрів у торгівлі, особливо на європейському рівні. До неї входять органи з акредитації випробувальних і калібрувальних лабораторій, а також органів із сертифікації продукції та послуг, систем управління якістю та управління довкіллям, персоналу та органів контролю. Організація також розробляє принципи однакового застосування міжнародних і європейських документів та заохочує укладення угод про взаємне визнання як між органами із сертифікації та лабораторіями, акредитованими членами організації, так і між країнами. 4.2. Генеральна угода з питань Створення системи GATT Після закінчення Другої світової війни у світі під егідою ООН почалися переговори про створення Міжнародної торговельної організації (МТО). У ході Конференції ООН у 1948 р. була прийнята Гаванська хартія, якою затверджувався Статут МТО. Однак Гаванська хартія так і не набрала чинності, оскільки парламенти деяких країн, у тому числі США, відмовилися ратифікувати Угоду про Статут МТО. У ході роботи над Статутом МТО представники 23 країн почали шукати можливості зменшення протекціонізму в міжнародній торгівлі. Результатом такої роботи було прийняття 45 тисяч тарифних знижок, а також затвердження правил міжнародної торгівлі, що стали називатися Генеральною угодою з тарифів і торгівлі (англ.: «General Agreement on Trade and Tariffs» – GATT). GATT набрала сили з 1 січня 1948 року. Умовами GATT спочатку не передбачалося створення міжнародної організації. Норми GATT діяли як звичайний міжнародний договір. Зміни і доповнення норм могли здійснюватися винятково в рамках міжнародних конференцій, що іменувалися раундами. Завдяки запровадженому зазначеною угодою механізму обмеження тарифів, процес лібералізації торгівлі просувався повільно, проте впевнено. Усього з 1946 по 1994 р. було проведено вісім раундів багатосторонніх торговельних переговорів у рамках GATT: 1. 1947 р. (Женева, Швейцарія). 2. 1949 р. (Аннесі, Франція). 3. 1951 р. (Торки, Великобританія). 4. 1956 р. (Женева, Швейцарія). 5. 1960–1961 рр. (Женева, Швейцарія), «Діллон-раунд». 6. 1964–1967 рр. (Женева, Швейцарія), «Кеннеді-раунд». 7. 1973–1979 рр. (Женева, Швейцарія), «Токіо-раунд». 8. 1986–1993 рр. (Женева, Швейцарія), «Уругвайський раунд». Результатом кожного з раундів було прийняття нових угод, що регулюють різні аспекти міжнародної торгівлі, зокрема, зменшують митні ставки. Серйозним недоліком системи GATT була відсутність інституційної основи, тобто міжнародної організації як такої. Угоди GATT не носили обов’язкового характеру для країн-учасників GATT. У подальшому кодекси, присвячені регулюванню субсидій і компенсаційних заходів, технічних бар’єрів у торгівлі, ліцензуванню імпорту, митної оцінки й антидемпінгових заходів, стали складовою частиною Угоди про утворення Світової організації торгівлі. Вони стали обов’язковими для всіх її членів. Уругвайський раунд торговельних переговорів і створення СОТ Останнім раундом багатосторонніх торговельних переговорів у рамках комплексу міжнародних угод GATT був восьмий Уругвайський раунд, що почався у вересні 1986 р. у Пунта-дель-Есте (Уругвай). Прийнятий порядок денний включав питання, що розширюють рамки міжнародної торговельної політики і питання створення повноцінної міжнародної організації як такої. До обговорення були включені питання регулювання торгівлі послугами й інтелектуальної власності, здійснення міжнародних інвестицій. Найбільш складним на сесіях Уругвайського раунду переговорів залишалося питання допуску на ринки сільськогосподарської продукції. У квітні 1994 р. більшість учасників переговорного процесу (123 учасників зі 125) у Марракеші (Марокко) підписали Заключний акт Уругвайського раунду торговельних переговорів і Марракеську декларацію, якою засновувалася Світова організація торгівлі. Переговори в рамках GATT 1947 року були завершені. GATT 1994 року як угода про торгівлю товарами є однією з основних угод у рамках СОТ. Її доповнюють «Генеральна угода з торгівлі послугами» (англ. «General Agreement on Trade in Services» – «GATS») та «Угода про торговельні аспекти прав інтелектуальної власності» (англ. «Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights» -«TRIPS»). Протягом останніх років Україна активно впроваджує у практику міжнародні нормативно-правові документи (Правила ЄЕК ООН та Директиви ЄС), які регламентують методики проведення випробувань, вимоги до випробувального обладнання, вимоги до оціночних показників тощо. У сфері випробувань на основі міжнародного документа прийнято національний стандарт ДСТУ ІSO/ІЕС 17025:2001 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних і калібрувальних лабораторій», який встановлює вимоги до компетентності лабораторій у провадженні випробування. Вимоги щодо представлення результатів випробувань регламентує національний документ у сфері метрології – Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 11.02.98 р. № 113/98-ВР (у редакції від 15.06.2004 р. № 1765-IV). Закон, зокрема, визначає правові основи забезпечення єдності вимірювань в Україні, регулює відносини у сфері метрологічної діяльності та спрямований на захист громадян і національної економіки від наслідків недостовірних результатів вимірювань. У ході вибору та реалізації методів і методик вимірювання чи випробування слід додержуватися принципів, які б допомагали досягненню головних завдань випробувань: – забезпечення придатності метода для використання за призначенням і для забезпечення потреб замовника; – реалізація повторного застосування метода у випадках, коли змінюються або оновлюються ті чи інші структурні елементи метода вимірювань, а також сам об’єкт дослідження; – отримання надійних результатів вимірювань фізичних величин в обсягах, що передбачено методиками вимірювання, які входять до складу методики випробувань продукції, на основі додержання правил забезпечення єдності вимірювань; – оцінювання характеристик точності результатів вимірювань, які за формою і змістом відповідали б встановленим вихідним вимогам щодо характеристик якості продукції, а також були б придатними для оцінювання збіжності та відтворюваності результатів вимірювання. Методики випробувань, побудовані на зазначених засадах, дозволяють організувати: – вимірювання технічних характеристик продукції на усіх стадіях її життєвого циклу (проектування, виготовлення, випробування та експлуатація); – порівняння оцінок певної характеристики об’єкта, отриманих у різний період, різними методами вимірювання та випробування, за різними робочими методиками вимірювання та випробування, із застосуванням різних засобів вимірювальної техніки, випробувального обладнання та різними виконавцями робіт; – міжлабораторні зіставлення (порівняння) результатів вимірювання характеристик об’єкта випробувань з метою підтвердження його характеристик якості чи перевірки спроможності випробувальних лабораторій; – вхідний контроль якості продукції чи окремих її складових; – підтвердження відповідності виготовленої продукції вимогам, встановленим чинними нормативними документами. Робочі методики випробувань є основною, проте не єдиною складовою СУЯ продукції, одна з них – метрологічна кваліфікація фахівців (операторів), які проводять випробування продукції, оцінюють результати вимірювань її характеристик і приймають відповідні рішення. Під час уповноваження чи атестації вимірювальних, калібрувальних, випробувальних лабораторій рекомендації щодо методик випробувань і метрологічної підготовки операторів – згідно з положенням ДСТУ ISO/ІЕС 17025:2001 – належать до найголовніших критеріїв, за якими визначається технічна компетентність цих лабораторій. На жаль, в окремих уповноважених чи атестованих лабораторіях під час випробувань продукції (навіть з метою її сертифікації) допускаються суттєві помилки у методиках випробувань продукції, грубі порушення правил забезпечення єдності вимірювань під час оброблення результатів спостережень і подання результатів вимірювання. На деяких із них ми зупинимось детальніше. Поширеним недоліком методик випробувань продукції стала відсутність у них вказівок і відповідних алгоритмів щодо оцінювання такої характеристики похибки результату вимірювання, як середнє квадратичне відхилення. Відсутність цієї характеристики похибки результату вимірювання у протоколі випробувань продукції не дозволяє порівнювати між собою щойно отримані результати і результати раніше проведених вимірювань певного параметра об’єкта (наприклад, для перевірки легітимності висновків попередніх випробувань). Як уже було зазначено, у 1970–1990-х роках міжнародною спільнотою з метою поліпшення якості вимірювання та розроблення нового підходу до оцінення якості вимірювання було розроблено «Настанову з подання невизначеності вимірювання» та інші міжнародні угоди та нормативні документи (у тому числі міжнародні стандарти ISO/ІЕС 17025:1999 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій»; ISO/ІЕС 17025:2005 (Друга редакція 2005-05-15) «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій»). У них було вміщено єдині у міжнародній практиці правила подання невизначеностей вимірювань та їх підсумовування, стандартизації, калібрування засобів вимірювальної техніки, акредитації метрологічних служб, вимірювальних лабораторій тощо. Концепція невизначеності спирається на результат вимірювання та Баєсовський підхід до статистичних оцінок параметрів. Отже, запровадження оптимальних схем, засобів, методів і методик здійснення сертифікації пов’язане з наданням споживачеві гарантій щодо відповідності товарів, що купуються, вимогам конкретних стандартів. З розвитком сертифікації став очевидним її позитивний вплив на торговельні зв’язки між країнами; терміни одержання дозволу на ввезення значно скорочувались для сертифікованого товару; не вимагалися повторні випробування в країні, якщо вона визнавала сертифікат постачальника. [Вгору] [Вниз] 4.3. Роль, переваги та недоліки директив Новий підхід доповнюється Глобальним підходом до оцінки відповідності. Основна мета Глобального підходу полягає в тому, що він вводить гармонізовані процедури оцінки відповідності в директиви Нового підходу. В Україні згідно з Програмою інтеграції України до ЄС, схваленою Указом Президента України від 14 09 2000 № 1072/2000, встановлення вимог щодо безпечності продукції (послуг) та безпеки праці, а також забезпечення їх виконання має вирішуватися відповідно до правил і принципів європейського законодавства. Так, вимоги директив Нового підходу повинні впроваджуватися в Україні через технічні регламенти з підтвердження відповідності (далі – технічний регламент), які є нормативно-правовими актами Технічні регламенти встановлюють єдині вимоги до продукції та процедури з підтвердження відповідності продукції цим вимогам і принципи маркування національним знаком відповідності в законодавчо регульованій сфері. Вимоги технічних регламентів є обов’язковими. Вимоги технічних регламентів забезпечуються через певні національні стандарти, що мають статус добровільного застосування, та інші нормативні документи, де встановлюються конкретні норми та положення, виконання яких гарантує виконання вимог відповідних технічних регламентів. Перелік цих стандартів має бути опублікований в офіційному виданні. Згідно зі статтею 6 Закону України «Про підтвердження відповідності» технічні регламенти мають затверджуватися Кабміном України, який, у свою чергу, постановою від 26.12.03 № 2022 делегував свої повноваження щодо затвердження цих нормативно-правових актів Держспоживстандарту України. Відповідно до постанови Кабміну України від 100401 № 345 силами технічних комітетів стандартизації, наукових організацій, випробувальних та експертно-технічних центрів розроблено 11 національних технічних регламентів з підтвердження відповідності, які базуються на директивах Нового та Глобального підходів. Підготовлені проекти розглядалися на засіданнях спеціально створених робочих груп, до складу яких увійшли розробники, представники центральних органів виконавчої влади (у тому числі Держнаглядохоронпраці України). Проекти технічних регламентів узгоджено з органами виконавчої влади. Кабміном України прийнято постанову від 07.11.03 № 1585 про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності «Про модулі оцінки відповідності та вимог щодо маркування національним знаком відповідності, які застосовуються в технічних регламентах з підтвердження відповідності». Наказами Держспоживстандарту України затверджено 10 технічних регламентів з підтвердження відповідності та визначено організації, відповідальні за розробку та перегляд національних стандартів, що мають сприйматися як доказ відповідності вимогам технічних регламентів (табл. 1), було розпочато паралельно з розробленням технічних регламентів. Їх впровадження в Україні має значно прискорити процес входження товарів на європейський ринок, знизити виробничі витрати й підняти рівень якості та безпеки товарів до сучасних вимог суспільства. Таблиця 1 – Технічний регламент з підтвердження відповідності
Нині в Україні діє більше 1 700 національних стандартів, гармонізованих з міжнародними та європейськими. Протягом останніх років здебільшого забезпечувалося прийняття гармонізованих стандартів за міжнародними правилами з Ідентичним і модифікованим ступенем відповідності. Розпорядженням Кабміну України від 04.03.04 № 123-р затверджено План робіт з розроблення національних стандартів, гармонізованих з міжнародними та європейськими у сфері підтвердження відповідності промислової продукції на 2004–2011 рр. Перелік уповноважених органів з підтвердження відповідності та національних стандартів, що сприймаються як доказ відповідності вимогам технічних регламентів, публікуватиметься в Бюлетені інформаційних матеріалів зі стандартизації, метрології та сертифікації, який видається Державним підприємством «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості». Згідно з наказом Держспоживстандарту України від 241203 № 256 розробляються ще п’ять технічних регламентів «Про безпеку машин і механізмів», «Про процедури надання Інформації в галузі технічних стандартів і регламентів», «Про безпеку засобів індивідуального захисту», «Про лічильники для холодної води» та «Про лічильники для гарячої води». Технічний комітет стандартизації «Безпека промислової продукції та засоби індивідуального захисту працюючих» (ТК 135), який працює на базі Національного НДІ охорони праці, бере активну участь у реалізації Програми інтеграції України до ЄС у частині розроблення національних стандартів, необхідних для запровадження в Україні європейських директив Нового підходу. Нині прийнято 127 національних стандартів, розроблених членами ТК 135 за Планами державної стандартизації на 2001–2003 роки, ще 10 готуються до прийняття. У Плані державної стандартизації на 2004 р. за ТК 135 закріплено 108 позицій з розроблення національних стандартів, гармонізованих з міжнародними та європейськими. Впровадження національних стандартів, розроблених спеціалістами ТК135, сприятиме запобіганню нещасним випадкам і профзахворюванням на виробництві. Ці стандарти стосуються засобів індивідуального захисту працюючих, спрямовані на забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці, зменшення впливу небезпечних чинників на здоров’я і працездатність людини Вони необхідні також для забезпечення вимог технічного регламенту «Про безпеку засобів індивідуального захисту», через який має бути впроваджено директиву Нового підходу 89/686 EEC. Види сертифікації. Схеми, засоби і методи здійснення сертифікації Сертифікація може мати обов’язковий і добровільний характер. Останнім часом обов’язкова сертифікація часто називається сертифікацією у законодавчо регульованій сфері, а добровільна – у законодавчо нерегульованій сфері (табл. 2). Переваги підприємств у результаті сертифікації: – покращення менеджменту управління; – поглиблення знань щодо процедурних питань, що сприяє прискоренню усунення процедурних проблем; – підвищення ступеня задоволення потреб споживачів; – додаткові конкурентні переваги продукції порівняно з несертифікованими товарами-конкурентами; – розширення частки ринку. Таблиця 2 – Відмінні ознаки обов’язкової та добровільної сертифікації
Обов’язкову сертифікацію проводять на відповідність щодо вимог чинних національних законодавчих актів та обов’язкових вимог нормативних документів, міжнародних і національних стандартів інших держав. Перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації, затверджується Головним національним органом з оцінки відповідності. Роботи з обов’язкової сертифікації здійснюються органами з сертифікації та випробувальними лабораторіями, акредитованими в установленому порядку в рамках діючих систем обов’язкової сертифікації. Законодавчо закріплені вимоги до товарів повинні виконуватись усіма виробниками на внутрішньому ринку та імпортерами при ввезенні їх на територію України. Номенклатура товарів і послуг, що підлягають обов’язковій сертифікації в Україні, визначається Держспоживстандартом України. У країнах Європейської Співдружності (ЄС) завдання сертифікації у законодавчо регульованій сфері такі самі, як і в Україні. Відмінність полягає лише в порядку здійснення сертифікації: випробування і наступна оцінка продукції здійснюються на відповідність гармонізованим для країн ЄС вимогам Директив (законодавчих актів) з безпеки. Перелік видів цієї продукції закріплений у європейських Директивах «нового підходу»
Рисунок 14 – Особливості Директив ЄС «нового підходу» Як видно, новий підхід зосереджує головну увагу на формулюванні гармонізованих вимог для забезпечення вільного руху товарів через встановлення ключових норм охорони здоров’я і безпеки щодо товарів, які є досить небезпечними, і вимагати відповідного контролю з боку держави. Для таких товарів (щоб уникнути ризику встановлення несумісних вимог урядами окремих країн) прийнято «гармонізовані норми», які є чинними в усіх країнах, встановлюють суттєві технічні вимоги (норми) і процедури оцінки відповідності для кожної категорії продукції. Відповідність цим директивам слугує гарантією, що продукція/послуги відповідають вимогам охорони здоров’я і безпеки. Гармонізовані стандарти (ІSО/ІЕС та інші), на які є посилання у директивах, – лише можливий спосіб забезпечення відповідності продукції, виробники не зобов’язані їх використовувати, хоча більшість із них обирає цей шлях. Продукція, вироблена на базі цих стандартів, має презумпцію відповідності, але при цьому виробники завжди мають змогу скористатись іншим підходом для доведення відповідності. У ЄС процеси стандартизації служать як державним, так і приватним інтересам. Виробників, які дотримуються добровільних стандартів ЄС або ІSО, вважають такими, які дотримуються основоположних вимог директив нового підходу. Сертифікація, що основується на цих стандартах, також допомагає виробникам провадити експортну діяльність, а прийняття стандартів сприяє поширенню практики ефективного виробництва і нових технологій. Отже, новий підхід до технічного регулювання – це метод, за яким на законодавчому рівні встановлюють обов’язкові основні вимоги до продукції для забезпечення високого рівня захисту населення, тоді як технічне розв’язання цих завдань – це безпосередня відповідальність виробника. Стандарти, здебільшого розроблені учасниками приватного сектора, є способом допомогти виробникам дотримати цих вимог, при цьому виробники не зобов’язані їх використовувати. Крім того, для більшості товарів, за винятком найризикованіших, відповідність вимогам перевіряють самі виробники, і застосовують самосертифікування. Переваги такого підходу полягають у його гнучкості, сприянні інноваціям і, тим самим, підвищенні конкурентоспроможності економіки. Директиви «нового підходу» встановлюють єдину систему маркування, відому як «маркування знаком «СЕ». Маркування знаком «СЕ» – це заява з боку виробника стосовно того, що продукція відповідає всім чинним законодавчим положенням на виконання певних директив ЄС. Маркування знаком «СЕ» дає змогу компаніям легше отримувати доступ на європейський ринок і продавати свою продукцію без адаптації чи необхідності проходити додаткові перевірки. Маркування знаком «СЕ» застосовується лише до продукції, що підпадає під дію Директив нового чи старого глобального підходів. «Синя книга» Європейської Комісії (Інструкції щодо виконання Директив нового підходу та глобального підходу) містить перелік директив, де застосовується маркування знаком «СЕ». Цей перелік можна отримати на веб-сайті Комісії 61. 1 http://ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/documents/new-approach/index_en.htm. Національні вимоги з безпеки продукції деяких країн-членів ЄС можуть бути суворішими, ніж у зазначених Директивах ЄС. Добровільну сертифікацію проводять на відповідність до вимог, які не віднесені до обов’язкових, тобто в тих випадках, коли суворе дотримання вимог стандартів або іншої нормативної документації на продукцію, процеси або послуги державою не передбачено, тобто коли стандарти або норми не стосуються вимог безпеки і мають добровільний характер для товаровиробника. Якщо для зазначеної продукції встановлені обов’язкові вимоги, то їх завжди включають до вимог добровільної сертифікації. Добровільну сертифікацію мають право проводити підприємства, організації, інші юридичні особи, що взяли на себе функції органу з добровільної сертифікації, а також органи, що акредитовані в державній системі сертифікації. Сертифікація в законодавчо нерегульованій сфері проводиться на добровільних засадах у порядку, визначеному договором між замовником (виробником, постачальником) та органом із сертифікації в системах добровільної сертифікації. Допускається проведення добровільної сертифікації в системах обов’язкової сертифікації органами з обов’язкової сертифікації. Нормативний документ, на відповідність якому проводяться випробування при добровільній сертифікації, вибирається заявником. Заявником може бути виробник, постачальник, продавець, споживач продукції. На відміну від обов’язкової сертифікації, об’єкти якої і підтвердження їх відповідності пов’язані з законодавством, добровільна сертифікація стосується видів продукції (процесів, робіт, послуг), що не увійшли до обов’язкового переліку і визначаються замовником. Добровільна сертифікація обмежує доступ на ринок неякісних товарів за рахунок перевірки таких показників, як надійність, естетичність, економічність тощо. Рішення про добровільну сертифікацію пов’язане з проблемами конкурентоспроможності товару, просуванням товарів на ринок (особливо зарубіжний), перевагами покупців, які все більше орієнтуються у своєму виборі на сертифіковані товари. Серед причини, що спонукають підприємства здійснювати добровільну сертифікацію, важливо відзначити: – забезпечення задоволення потреб та надання гарантій споживачам; – тиск з боку споживача; – забезпечення конкурентоспроможності товарів; – необхідність збільшення своєї частки ринку; – полегшення просування товарів на ринки збуту; – застосування новітніх технологій, що формують безпеку та якість продукції; – підвищення якості продукції; – підвищення ефективності виробництва; – зниження витрат виробництва Сертифікація, зазвичай, проводиться за встановленими в системі сертифікації схемами стосовно до конкретної продукції, технологічного процесу чи послуги, на який поширюються ті ж самі стандарти і правила. Схеми (моделі), що використовуються під час обов’язкової сертифікації продукції, визначає орган з сертифікації. Згідно з рішенням Ради Європейського Співтовариства від 12.12.90 (90/683/ЕЕС) країни-учасниці ЄС використовують для сертифікації вісім схем (моделей) сертифікації, кожна з яких є різною сукупністю певних типових процедур. Можливість чи необхідність використання того чи іншого модуля під час оцінки відповідності конкретного виду продукції Європейській Директиві встановлюється у самій Директиві. При виборі схем повинні враховуватись особливості виробництва, випробувань, поставки і використання конкретної продукції, необхідний рівень доказовості, можливі витрати заявника. Схема сертифікації повинна забезпечувати необхідну доказовість останньої. Для цього рекомендується використовувати загальновизнані схеми, в тому числі й у міжнародній практиці. При цьому враховуються особливості виробництва, випробувань, поставки і використання конкретної продукції, можливі витрати заявника. Схеми мають бути зазначені у документі, який встановлює порядок проведення сертифікації конкретної продукції. Засоби і методи сертифікації представлені на рис. 15–16.
Рисунок 15 – Засоби сертифікації
Рисунок 16 – Методи сертифікації Відповідно до Директиви про відповідальність за продукцію, виробник відповідає, без наявності провини, за будь-яку шкоду, спричинену недоліками у його продукції, за умови підтвердження причинно-наслідкового зв’язку між недоліком і спричиненою шкодою. Протягом декількох років споживча політика у межах ЄС зазнає перегляду з метою удосконалення реагування на зростання конкуренції у глобальній економіці, а також на потреби громадян у поліпшенні захисту їхніх споживчих інтересів, особливо у транскордонній торгівлі. З цією метою 18 грудня 2006 р. Рада Європи та Європейський Парламент ухвалили Споживчу програму на 2007–2013 рр., яка спрямована на досягнення таких цілей: 1. Забезпечити високий рівень захисту прав споживачів, головним чином через удосконалене надання інформації з питань, що стосуються споживачів, поліпшене консультування та краще представництво інтересів споживачів. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|