Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підзаконні акти в системі джерел аграрного права.

 

Підзаконні нормативно-правові акти – це такі нормативні акти компетентних органів, що видаються на підставі закону, відповідно до нього і для його виконання.

 

Види підзаконних актів як джерел аграрного права:

 

а) постанови Верховної Ради України та укази Президента України

Особливість постанов Верховної Ради України полягає в тому, що, не будучи законами, вони є обов'язковими як для парламентських комітетів та інших органів Верховної Ради України, так і для органів виконавчої влади й органів місцевого самоврядування. Постанови Верховної Ради України, що стосуються аграрного сектора економіки, є джерелами аграрного права. До таких належить, зокрема, постанова Верховної Ради РСР від 18 грудня 1990 р. "Про земельну реформу", якою всі землі України оголошені об'єктами реформи, а також постанова Верховної Ради України від 10 липня 1996 р. "Про порядок введення в дію Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".

Укази й розпорядження Президента України, повноваження на видання яких визначені Конституцією України, є обов'язковими для виконання на території України органами виконавчої владитаорганами місцевого самоврядування, підприємствами й організаціями, незалежно від форм власності, а також громадянами. Укази Президента видаються з питань, не врегульованих законами.

Головним чином, укази Президента України як джерела аграрного права спрямовані на: здійснення національної аграрної політики; проведення приватизації майна агропромисловому комплексі; прискорення земельної реформи.

 

До указів Президента України з питань аграрної сфери належать:

- "Про невідкладні заходи щодо прискорення земельної реформи у сфері сільськогосподарського виробництва" від 10 листопада 1994 р. № 666/94;

- "Про заходи щодо реформування аграрних відносин" від 18 січня 1995 р. № 63/95;

- "Про Основні напрями розвитку агропромислового комплексу України" від 29 квітня 1998 р. № 389/98 ;

- "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки" від 3 грудня 1999 р. № 1529/99;

- "Про заходи щодо забезпечення захисту майнових прав селян у процесі реформування аграрного сектора економіки" від 29 січня 2001 р. № 62/2001 та ін.

б) нормативні акти Кабінету Міністрів України й центральних органів виконавчої влади України як джерела аграрного права

 

Постановами Кабінету Міністрів України вирішуються питання, спрямовані на реалізацію законів, якими регулюються аграрні відносини, зокрема з організації сільськогосподарського виробництва, приватизації державного майна в АПК і землі, ціноутворення, оцінювання майна й землі, ліцензування, використання сільськогосподарських земель, сприяння розвитку фермерських господарств, соціальної сфери на селі та ін.:

- "Про заходи щодо поліпшення насінництва сільськогосподарських культур" від 16 червня 1993 р. № 459;

- "Про прискорення організації біржового сільськогосподарського ринку" від 17 листопада 1995 р. № 916;

- "Про прискорення приватизації майна в агропромисловому комплексі та спрощення процедури її проведення" від 19 липня 1996 р. № 755;

- "Про затвердження Положення про порядок справляння та обліку фіксованого сільськогосподарського податку" від 23 квітня 1999 р. № 658;

- "Про порядок використання коштів державного бюджету, що спрямовуються на придбання вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу на умовах фінансового лізингу та заходи по операціях фінансового лізингу" від 10 грудня 2003 р. № 1904.

 

Нормативні акти міністерств, відомств та інших органів виконавчої влади належать до відомчих актів. Їх форма визначається положенням про відповідне міністерство чи відомство. Ними можуть бути: накази, розпорядження, постанови (рішення) колегіальних органів. Наприклад:

наказ Мінсільпроду України від 10 жовтня 1995 р. № 269 "Про затвердження Порядку приймання, зберігання, переробки і розрахунків за молочну сировину на давальницьких умовах";

наказ Міністерства аграрної політики України від 14 липня 2003 р. № 236 "Про затвердження Положення про умови проведення конкурсу на надання часткової компенсації вартості складної сільськогосподарської техніки вітчизняного виробництва".

 

До міжгалузевих (міжвідомчих) нормативних актів, що стосуються аграрної сфери, належать:

Положення про порядок реалізації на зовнішньому ринку сільськогосподарської продукції, затв. наказом Мінсільгоспроду, Мінекономіки, МЗЕЗторгу, Держмиткому від 18 січня 1994 р. № 37-19-1-12/314;

Типове положення про міжрегіональний та районний агроторговий дім, затверджене наказом Мінсільпроду України та Української академії аграрних наук від 18 березня 1996 р. № 85/17;

Порядок проведення розрахунків із постачальниками насіння сільськогосподарських рослин до державного резервного насіннєвого фонду і користувачами, затв. наказом Міністерства аграрної політики України і Міністерства фінансів України від 28 листопада 2003 р. № 423/645;

Порядок використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України на програму розвитку виробництва біодизеля, затв. Наказом Міністерства аграрної політики України і Міністерства фінансів України від 10 листопада 2003 р. № 398/620.


Читайте також:

  1. MOV приймач, джерело
  2. VІ. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
  3. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  4. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  5. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  6. Адресація в системі ЕП НБУ.
  7. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  8. Акти Конституційного суду України в системі національного законодавства.
  9. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.
  10. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  11. Акціонерна власність в економічній системі
  12. Алгоритми арифметичних операцій над цілими невід’ємними числами у десятковій системі числення.




Переглядів: 632

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закони як джерела аграрного права України. | Локальні нормативні акти.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.