МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Хімічний склад живих організмівХімічний склад живих організмів, визначає структурні особливості, будову і функції їх на субклітинному, клітинному, тканинному і організменному рівнях. До складу організму людини масою 70кг входить 21,4% білків (15кг), 1% вуглеводів (0,7кг), 10% ліпідів (7кг), 10% мінеральних речовин (7кг) і 57% води (40кг).
В організмах людини і тварин виявлено більше 70 хімічних елементів, що входять до складу органічних і неорганічних сполук. Деякі з них знаходяться у вигляді іонів. Хімічні елементи є складовими частинами сполук організму і виконують певні біологічні функції.
Вода – одна з найважливіших складових усіх організмів. Організм дорослої людини містить 60 – 70% води. Ще більше води міститься у соковитих частинах рослин і мікроорганізмів.
þ Усередині клітин. þ Ззовні клітин. þ Біологічні рідини організмів – кров, лімфа, різні соки.
Ä Плоди і овочі ‑ 70 – 90%. Ä М’ясо – 52 _ 78% Ä Риба – 55 ‑ 85% Ä Молоко – 88%. Ä Хліб – 35 ‑ 50% Ä Цукор – 0,14%
Харчування – це сукупність процесів, пов’язаних із вживанням та засвоєнням в організмі речовин, що входять до складу їжі. Харчування включає: послідовні процеси надходження, перетравлювання, всмоктування та засвоєння в організмі харчових речовин, необхідних для покриття енерговитрат, побудови та відновлення клітин і тканин тіла та регуляції функцій організму. Харчові продукти – це складні системи з єдиною внутрішньою структурою та загальними фізико-хімічними властивостями, характеризуються різноманітністю хімічної природи та складом компонентів, що їх утворюють. 3 основні групи компонентів, що формують хімічний склад харчового продукту: 1. Харчова сировина -об’єкти рослинного, тваринного, мікробіологічного, мінерального походження, які використовуються для виготовлення харчових продуктів; 2. Харчові добавки –природні, або синтезовані речовини, сполуки,які спеціально вводять у харчові продукти в процесі виготовлення з метою надання харчовим продуктам певних (визначених) властивостей або збереження їх якостей; 3. Біологічно-активні добавки– концентрати природних речовин, або тих, що ідентичні природним біологічно активним речовинам, призначені до безпосереднього прийому з їжею або введення до складу харчових продуктів. Всі речовини, які входять до складу харчового продукту поділяють на: 1. Харчові (макронутрієнти), аліментарні – клас головних харчових речовин, які є джерелом енергії та пластичних (структурних) матеріалів; містяться в їжі у відносно великих кількостях (від 1г). Належать білки, вуглеводи, ліпіди. 2. Харчові (мікронутрієнти)– клас харчових речовин, що біологічно впливають на різноманітні функції організму; містяться в їжі в невеликих кількостях (міллі- и мікрограми). · група "парафармацевтики" – речовини їжі, що спричиняють виражену фармакологічну дію. Належать біофлаваноїди, глікозиди, алкалоїди, ефірні масла, органічні кислоти. 3. Нехарчові (неаліментарні) речовини – містяться у харчових продуктах, проте не використовуються організмом у процесах життєдіяльності. Належать різноманітні технологічні добавки (ароматизатори, барвники, консерванти, антиоксиданти) та отруйні речовини.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|