МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Визначення вмісту загального та білкового азоту за методом КьєльдаляЯкісне і кількісне визначення білків Методи визначення білків Вміст білка в харчових продуктах визначають за кількістю азоту з використанням методу Кьєльдаля (уніфікований метод, включений в ДОСТи на багато харчових продуктів). Широке поширення отримав метод інфрачервоної спектроскопії (поглинання білками світла з певною довжиною хвилі та вимірювання інтенсивності його відбиття в приладах-аналізаторах). Прилади калібрують за зразками зерна (еталонам) з відомим вмістом білка, що був визначений за методом Кьєльдалю. Відомі методи кількісного визначення білка, що базуються на різному ступені помутніння (нефелометричний метод), здатності білків адсорбувати барвники та заломлювати промені світла (за показником заломлення). Вони характеризуються високою точністю й простотою визначення, хоча мають ряд обмежень. Присутність білків у харчових об’єктах встановлюється за допомогою якісних реакцій: 1. Кольорові реакції. þ універсальні (біуретова на пептидні зв’язки, нінгидринова на α-амінокислоти) þ специфічні, що обумовлені наявністю в білках залишків певних амінокислот (ксантопротеїнова реакція – наявність залишків ароматичних амінокислот, реакція Паулі – гістидину та тирозину, Адамкевича - Вуазене – триптофану, нітропруссидна – цистеину, реакція Сакагучи – аргінину). За результатами специфічних реакцій можна судити про харчову цінність білків. 8Реакції осадження (білки осаджують дією солей, органічних розчинників, концентрованих кислот, лугів, іонів важких металів, температури в ізоелектричній точці). Білкові речовини сировини (борошно, крупи, молоко, м’ясо), включаючи ферменти, часто є визначальними у забезпеченні якості харчових виробів, тому для вивчення фізико-хімічних, біохімічних і фізіологічних властивостей цих сполук обов’язкової умовою є одержання білків в індивідуальному неденатурованому стані. Денатуруючу дію різних факторів можна знизити, якщо проводити операції виділення білів при температурі не вище +40С. У зерні, що використовується для продовольчих, кормових і технічних цілей, вміст білка визначають за ГОСТ 10846-91 «Метод определения белка». Сутність методу полягає у перетворенні азоту білкових речовин у солі амонію в результаті мінералізації зерна у киплячій сульфатній кислоті з подальшим додаванням лугу до продуктів реакції, і відгонкою утвореного аміаку в титрований розчин сульфатної кислоти. Реакцію з білковими речовинами, до складу яких входять амінокислоти, можна представити у вигляді: СН3СНNH2 – COOH + 3H2SO4 → NH3 + 3CO2 + 4SO2 + 4H2O При нагріванні сульфат амонію розкладається з виділенням вільного аміаку: (NH4)2SO4 + 2NaOH → 2NH3 + 2H2O + Na2SO4 Аміак, що виділяється, переганяється з водяною парою. Аміак, що виділився, реагує з надлишком сульфатної кислоти згідно з рівнянням: 2NH3 + H2SO4 → (NH4)2SO4 Залишок сульфатної кислоти, не зв’язаний з аміаком титрують 0,1Н розчином лугу до нейтральної реакції. Потім проводять обчислення вмісту азоту в досліджуваній сухій речовині. Читайте також:
|
||||||||
|