Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття та класиф БУ

Згідно з БКУ БУ – це орган, установа чи орг.-ція. Визначення Конституцією Укр, а також установа чи орг.-ція. Створена у встановленому порядку органами держ влади чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рах відповідно держ бюджету чи місцевих бюджетів.

Особливості здійснення фін-госп д-сті БУ визначають відповідно і особливості орг.-ції та методики обліку їх д-сті:

1)всі БУ існують на засадах загальнодерж або комун форми власності, тому вони не мають статутного к-лу, ін. видів к-лу, а все їхнє майно належить д-ві

2)відсутні госп розрахункові відносини між бюджетом і д-вою

3)керівники БУ обмежені у праві реалізації чи праві передачі майна

4)будь-яка БУ не може бути визнана банкрутом

5)БУ не є платниками податків в частині своєї осн (статутної) д-сті. Проте БУ сплачує певні види податків та окремі види обов’язкових платежів:

-податки, платниками яких є фін установа (ПДФО, ЄСВ)

-податки з майна БУ, якщо звяльнення прямо не передбачено податк кодексом Укр

-податки з ін. неосновної д-сті та кошти. Отримані від комерц д-сті.

6)методичне та організац керівництво бух обліком здійснюється не Мін фінансів, а головне упр-ння держ казначейства Укр (ДКУ)

7)діє спец план рах

8)ведення БО здійснюють бухгалтерії окремих установ на чолі з гол бухгалтером або централізовані бухгалтерії. Ін. способи ведення обліку визначені чинним законодавством не знаходять практичного втілення.

БУ класиф за такими ознаками:

1)за ф-ціями, що ними виконуються: -органи упр-ння (міністерства, міліція, ін.); -установи соц.-культурного комплексу; -соц служби (ПФ, ін.)

2)за обсягом наданих прав:

-гол розпорядники (це БУ в особі їх керівників, які визначаються відповідно до ч.1 ст 22 БКУ та затверджуються ЗУ «Про держ бюджет» або рішенням про місцевий бюджет шляхом встановлення їм бедж призначення;

-розпорядники бедж коштів нижчого рівня (розпорядник, який у своїй д-сті підпорядкований гол розпоряднику і його д-сть керується через головного.

3)в залежності бюджету від якого здійснюється фін-ння: -держ бюджет; -бюджети місцевого самоврядування; -місцеві бюджети.

2. Бюдж облік: предмет, метод, ф-ції, значення та завдання

Бюдж облік як один із видів БО є науково обґрунтованою с-мою нагляду, відображення, групування і узагальнення та контролю за кількісними і якісними показниками виконання бюджету.

Предметом бедж обліку є: процес виконання держ бюджету, який відображає одну із сторін розширеного в-цтва. Предметом бедж обліку є кошти держ бюджету й бюджетів усіх рівнів бедж с-ми та процес їх виконання.

Методом бедж обліку є: сукупність прийомів та способів, які використовуються для одержання необхідних даних з виконання бюджету використання коштів; документальність; відображення на рах аналіт й синтез обліку; заповнення бух док-тів; контроль за станом обліку; звітність про стан усіх об’єктів обліку.

Ф-ції бедж обліку: нагляду; відображення; узагальнення; контролю; ф-ція збереженості коштів.

Завдання бедж обліку:

1)забезпечити правильну орг.-цію обліку, точність і своєчасність відображення всіх госп операцій з виконання кошторисів

2)забезпечити рац і ефективне використання коштів БУ за цільовим призначенням відповідно до затвердженого кошторису

3)забезпечити повноту і своєчасність проведення інв.-ції ТМЦ. Грош коштів і розрахунків

4)забезпечити повноту й достовірність складання звітності

5)забезпечити контроль за виконанням зобов’язань, наявністю і рухом майна, використанням матер і фін ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів

6)своєчасне запобігання негативним явищем у фін-госп д-сті, виявлення і мобілізація внутрігосп резервів

7)фор-ння повної, достовірної інф-ції про госп процеси й результати д-сті орг.-цій, установи. Необхідної для оперативного керівництва та упр-ння, а також для її використання інвесторами, постачальниками, покупцями, кредиторами та ін..

Значення бедж обліку:

1)служить інструментом, що дозволяє здійснювати керівництво процесом виконання бюджету, сприяє додержанню фін дисципліни й режиму економії у витрачанні бедж коштів; виявляє додатковий прибуток бюджету

2)велика роль у бедж плануванні

3)особлива роль у розвитку фін науки.

3. Форма БО та облік реєстри БУ

БУ можуть вести БО використовуючи такі форми БО: меморіально-ордерна (Журнал-Головна), журнально-ордерна і автоматизована.

При меморіально-ордерній формі осн реєстрами аналіт обліку є меморіальні ордери (МО), які мають закріплений за ними номер, назву і форму, а саме:

МО №1 «Накопичувальна відомість за кас операціями»

МО №2 «Накопичувальна відомість руху грош коштів заг фонду в органах ДКУ установах банків»

МО №3 «Накопичувальна відомість руху грош коштів спец фонду в органах ДКУ установах банків»

МО №4 «Накопичувальна відомість за розрах з ін. дебіторами»

МО №5 «Зведення розрахункової відомості із ЗП та стипендії»

МО №6 «Накопичувальна відомість за розрах з ін. кредиторами»

МО №7 «Накопичувальна відомість за розрах в порядку планових платежів»

МО №8 «Накопичувальна відомість за розрах з підзвітними особами»

МО №9 «Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення необ активів»

МО №10 «Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення МШП»

МО №11 «Зведення накопич відомості про надходження продукції харчування»

МО №12«Зведення накопич відомості про витрачання продукції харчування»

МО №13 «Накопичувальна відомість витрачання матеріалів»

МО №14 «Накопичувальна відомість нарахування доходів спец фонду БУ»

МО №15 «Зведення відомості за розрах з батьками на утримання дітей»

МО №16 «Накопичувальна відомість позабалансового обліку»

МО № - (форма 274)

МО узагальнюється в Журнал-Головній.

Крім МО. Ведуть картки і книги аналіт обліку, а саме:

-картка аналіт обліку (АО) готівкових операцій

-картка АО кас видатків

-картка АО факт видатків

-картка АО отриманих асигнувань

-картка АО асигнувань, перерахованих підвідомчим установам

-картка обліку асигнувань та прийняття зобов

-картка АО капіт видатків.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  6. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  7. А/. Поняття про судовий процес.
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  11. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  12. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.




Переглядів: 560

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Найважливіші представники полісахаридів | План рах БУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.