МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Половині XIX ст.Розпочніть вивчення цієї теми з характеристики стану в західноукраїнських землях під владою Австрійської імперії, яка проводила антиукраїнську політику Згадайте перших будителів національно-культурної о відродження у Східній Галичині М Левицького та І Могильницького, які організували товариство галицьких греко-католицьких священиків, будителів із Закарпаття М. Лучкая, який у 1830р. вперше в Австрійській імперії надрукував "Граматику української мови", священиків І Кутку та В.Довговича, що опублікували українською мовою "Катехізис" До цього процесу прилучалася інтелігенція Підкресліть, що всі вони дбали перш за все про те, щоб українська мова проникла у шкільну освіту Далі зупиніться на висвітленні діяльності "Руської трійці" - культурно-просвітницької та літературної організації, яку започаткували у Львові в 1833 р. М. Шашкевич, І. Вагилевич та Я. Головацький. З'ясувавши мету організації, охарактеризуйте основні напрямки діяльності "трійчан" та її наслідки (переклад І. Вагилевичем на українську мову "Слова о полку Ігоревім", видання "Читанки для діточок в народних училищах руських" М Шашкевича та альманаху „Русалка Дністрова") Зазначте, що волелюбні традиції "Руської трійці" продовжувалися Про це свідчив вихід у світ у Відні двох томів літературно - публіцистичного альманаху "Вінок русинам на обжинки" (1846 - 1847), публіцистичного твору В Подолинської о "Слово перестороги", у якому автор висловив і обґрунтував ідею політичної незалежності України як демократичної республіки Революція 1848 - 1849 рр. в Австро-Угорщині, яку надарма називали "весною народів", сприяла піднесенню національне - визвольного руху в західноукраїнських землях Саме вона вселяла надію народів на соціальне і національне відродження, на широка демократизацію суспільства, утвердження громадянських свобод Саме так й тлумачила революційні події Головна руська рада (ГРР), створена у травні 1848 р., яка і взяла на себе функції українського національного уряд). До її складу увійшли діячі львівської української інтелігенції, яку очолили Г. Якимонич та М. Куземський. У маніфесті ГРР обґрунтувала правомірність державницьких змагань українців. Разом з тим зверніть увагу на утворення Центральної народної ради, яка виражала інтереси польське - шляхетським кіл Діячі цієї організації виступали проти поділу Галичини на східну (українську) і західну (польську), не хотіли вбачати в українцях окрему народність. З ясуйте також позицію полонізованих українських магнатів і шляхти, що створили "Руський собор" і підтримали Центральну народну раду. Підкресліть і те, що скликаний у червні 1848 р. в Празі з'їзд громадських і культурних діячів слов'янських народів спробував примирити всі три галицькі національні організації, прийнявши програмний документ "Вимоги українців у Галичині". У цьому документі стверджувалася національна і культурна рівність усіх національностей. Зазначте, що найбільших успіхів українська національна революція досягла у культурно-освітній діяльності (видання першої української газети "Зоря галицька", діяльність "Галицьке - руської матиці", з’їзд письменників і прихильників народної освіти, відкриття у Львівському університеті кафедри української мови і літератури тощо). Далі охарактеризуйте події у Львові (листопад 1848 р.), де відбулося збройне повстання, придушене військами. Зверніть увагу на селянський рух та реакцію на нього уряду (скасування панщини за викуп у Галичині в квітні 1848 р., у Закарпатті в березні 1853 р.). з'ясуйте роль Лук'яна Кобилиці, який півтора роки очолював селянський рух на Буковині. Підводячи підсумок, підкресліть, що обнародувана в березні 1849 р. Конституція проголошувала, що тільки імператор має право надавати права і свободи громадянам, запроваджувати нові державні установи. Новий імператор Франц-Йосиф припинив діяльність рейхстагу, а його намісник у Галичині домагався закриття Головної руської ради, яка вимагала автономного устрою в Східній Галичині та розширення діяльності українських товариств та установ. І насамкінець покажіть вплив європейської революції на події в українських землях Російської імперії (ляше протягом 1848 р. на Правобережжі відбулося 330 масових виступів селян). Антимонархічний і антикріпосницький зміст революції відзначали Т.Шевченко та інші представники української інтелігенції.
Стан і розвиток культури в Україні в першій половині XIX ст. Розпочніть вивчення теми з характеристики антиукраїнської політики царизму в галузі культури; зазначте, що власті обох імперій нещадно розправлялися з діячами української культури, членами культурно-освітніх організацій, революційних гуртків тощо. Гоніння української культури російський царизм намагався підкріпити авторитетом науки, і об'єктом критики було обрано основу національної культури - мову. Охарактеризуйте стан освіти і науки в цей період, підкреслюючи, що відкриття університетів у Харкові (1805) та Києві (1834), ліцеїв та гімназій у містах України значно розширило можливості здобуття середньої та вищої освіти дітьми заможних верств, насамперед дворянства. У західноукраїнських землях вищу освіту давали найстаріший в Україні Львівський університет (1661). Технічна академія. Реальна (Торгівельна) академія. Найгіршим було становище з вивченням української мови в школах усіх типів. Більш поблажливим було ставлення царизму до природничих наук, які впливали на розвиток продуктивних сил народного господарства, науково-технічний поступ країни. Слід назвати діячів науки цього періоду - М.Костомарова, І.Срезневського, Т. Осиповського, М. Остроградського, проаналізувати їх конкретний внесок у розвиток різних галузей науки. Висвітлюючи розвиток мистецтва, зверніться до теми українського народно - пісенного фольклору (О. Вересай, А. Шут, І. Крюковський, Ф.Грищенко (Холодний). Творчість кобзарів, бандуристів, лірників сприяла розвитку української літератури, зачинателем якої був І. Котляревський, а творчість Шевченка піднесла її на світовий рівень. Розкажіть про розвиток театрального і музичного мистецтва. Згадайте історію театру в Україні від вертепу до постійних професійних театральних труп. Спеціальні приміщення - театри - були споруджені в Києві (1806), Полтаві (1819) та інших містах. Завершіть тему розповіддю про створення національної української опери. Підкресліть, що творцем й став відомий оперний співак і композитор С.Гулак-Артемовський, вчителем якого був геніальний російський композитор М. Глінка. У 1862 р. він закінчив багаторічну роботу над патріотичною оперою "Запорожець за Дунаєм", сам був і автором лібрето і першим виконавцем ролі Карася на сцені Петербурзького театру в 1863 р. Отже, у цей період продовжувався процес українського національного відродження традицій української культури.
Читайте також:
|
||||||||
|