Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні вказівки.

Перше питання, що виноситься на заняття, пов’язане з аналізом основних напрямів внутрішньої та зовнішньої політики США після Першої Світової війни. Користуючись підручником, знайдіть та законспектуйте в зошиті діяльність президентів США У.Гардінга, К.Куліджа,Г.Гувера.

Для висвітлення другого питання важливо з’ясувати причини запровадження урядом США «Нового курсу», його цілі. Дати аналіз законодавчих актів президента Ф.Рузвельта. Насамперед потрібно зупинитися на фінансових нововведеннях, потім розглянути закон 1933 р. про відбудову національної економіки і діяльність Національної адміністрації про оздоровленню промисловості, а також розкрити зміст закону про регулювання сільського господарства. У відповіді на питання про соціальні реформи головну увагу варто приділити політиці регулювання трудових відносин на підставі закону Вагнера (1935 р.), а також законом уряду в боротьбі з безробіттям. Завершити питання слід об’єктивною оцінкою «Нового курсу».

Готуючись до відповіді на третє питання пригадайте, коли закінчилась Друга Світова війна, яка практично не зачепила територію США, і яка роль США у перемозі над фашизмом. Знайдіть та занотуйте в зошиті політику урядів Г.Трумена, Дж.Ф.Кеннеді, Л.Джонсона, Р.Ніксона, Дж.Картера, Рональда Рейгана, Дж.Буша-старшого та Б.Клінта.

Відповідаючи на четверте питання семінарського заняття, слід дати опис структур органів влади США. На підставі аналізу статей Конституції США розглянути формування та діяльність вищих органів влади і управління. Виходячи з принципу поділу влади на законодавчу, виконавчу і судову, доцільно розглянути кожну з них докладно. Необхідно звернути увагу на взаємовідносини вищих органів влади та управління на встановлену Конституцією «систему отримань і противаг».

Розкриваючи п’яте питання потрібно характеризувати законодавство США новітнього періоду, основні поправки до Конституції США. Також при вивчені даного питання слід звернути увагу на рух негритянського населення за рівність прав громадян і феміністський рух і ліквідація дискримінації за ознакою статі. Завершити питання необхідно аналізом законів 1957, 1964 р, які забезпечили правові гарантії рівності американців у трудових відносинах, сфері обслуговування та ін., а також виправлення до Конституції про рівноправність жінок і чоловіків за 1972 р.

 

Словник термінів:

Бюджет – кошторис доходів та витрат держави, підприємства.

Виборщики – особи, які у випадках непрямих виборів дістали від своїх виборців доручення обрати на відповідний пост посадову особу або ще одну колегію. Інститут виборщиків застосовується в США при проведенні президентських виборів.

В’єтнамська війна 1964-1973 рр. – збройний конфлікт між Північним і Південним В’єтнамом безпосередніми учасниками якого стали США та їх союзники.

Вотергейська справа – політичний скандал у США, який одержав свою назву від комплексу установ і будівель у Вашингтоні, де містився головний виборчий штаб Демократичної партії під час президентської виборчої компанії 1972 р. П’ятеро осіб, найняті Республіканською партією проникли у Вотергейт з електронним обладнанням для шпигування і були затримані.

Засуджений – особа, щодо якої судом винесено обвинувальний вирок із призначенням покарання.

Змагальність – принцип судочинства, що полягає у наданні рівних прав сторонам або учасникам процесу вільно брати участь у спорі щодо захисту своїх інтересів при розгляді справи у суді.

Загальна Декларація прав людини– прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 р. складається з преамбули і 30 статей. Це конкретизація і розвинення Статуту ООН, згідно з яким держави зобов’язалися співпрацювати «у заохоченні і розвитку поваги до прав людини і основних свобод для всіх, без розрізнення раси, статі, мови, релігії.

Імпічмент – вираження недовіри однієї з гілок влади іншій, яка мала своїм наслідком вихід останньої у відставку.

Закон Вагнера (1935 р.) – легалізовано діяльність профспілок на загально федеральному рівні, відмінено кримінальну відповідальність за їх створення.

Закон про громадянські права (1957 р.) – згідно цього закону створювалась спеціальна комісія, яка розглядала скарги громадян щодо дискримінації за расовою, релігійною та іншими ознаками.

Закон про громадянські права (1964 р.) – гарантує рівну участь афроамериканців у виборчих компаніях, рівність при прийнятті на роботу.

Конгрес – законодавчий орган (парламент) у США.

Конституція – основний закон (або сукупність найважливіших законів) держави, що має найвищу юридичну силу.

Магістрат – 1) у деяких західних країнах – орган місцевого самоврядування (муніципалітет); 2) у США – сукупність усіх державних службовців, у тому числі й судових.

«Новий курс» - це програма виведення США із стану економічної депресії 1929-1933 рр., запропонована Ф.Д. Рузвельтом.

Президентська республіка– форма правління, в якій президент обирається всенародно чи спеціальною процедурою, він вже є главою уряду і здійснює виконавчу владу, а законодавча влада належить парламенту. Президент має право відкладного «вето». (наприклад, США).

Публічне право– сукупність правових норм, які регулюють відносини у сфері загальнодержавного інтересу громадян країни.

Республіка – форма правління, де верховна влада в державі здійснюється виборним представницьким органом.

Рух за громадянські права – розпочався в середині 50 – х рр.. ХХ ст. у США і ставив за мету прийняття федерального законодавства, яке проголосило б незаконними расову сегрегацію і дискримінацію та надало б чорним однакові права з білими.

Тафта-Хартлі закон – закон 1947 р. про регулювання трудових відносин США. Названий на ім’я сенатора Р.А.Тафта та члена палати представників Ф.Харлі. Цей закон поставив профкоми під контроль держави; значному обмеженню підверглось право на страйки. Тим самим права трудящих були значно ущемлені.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  3. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  5. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  6. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  7. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  8. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  9. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  10. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
  12. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю




Переглядів: 652

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття 22. | Іменний покажчик.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.