Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні вказівки.

Відповідь на перше питання розпочніть з передумов утворення Єдиної держави та боротьбу поглядів з цього питання. Особливу увагу необхідно звернути на підготовку і прийняття Конституції СРСР у 1924 р. Студенту необхідно вміти характеризувати економічні і політичні основи держави, систему вищих органів влади і управління, виборчого права та громадянських прав і свобод, вказати на її відмінності від Конституції РРФСР 1918 р. Результати аналізу занотуйте в зошиті.

Готуючись до відповіді на друге питання слід виходити з того, що створення судових та прокурорських органів проходило паралельно з виконанням програми нової економічної політики. З переходом до нової економічної політики стала необхідною кодифікація радянського законодавства. Слід добре вивчити кодифікацію права, рівних якій як за обсягом, так і за оперативністю історія не знала. Треба знати причини кодифікації права в 1920 р. Протягом лічених років було створено кодифіковані акти усіх основних галузей права. Проаналізуйте ці кодекси.

Підготовка до третього питання семінарського заняття передбачає аналіз причин прийняття Конституції 1936 року. Протягом 1920-1930- рр. у Радянському Союзі докорінно змінилась політична обстановка. З проведенням так званих індустріалізацій та колективізації було ліквідовано приватну власність на засоби виробництва. Розкуркулення та репресії проти колишніх «непманів» - підприємців винищили верству населення, яка є носієм демократії. Громіздка конституція органів влади рад не перешкоджала реальному владарюванню партійної верхівки. Таким чином, у 1930-х рр. було створено всі умови для юридичного закріплення диктатури ВКП(б). За Конституцією СРСР 1936 р. Проаналізуйте структуру органів влади і управління та які права і обов’язки громадянина. Побудові ієрархії прав людини та відповідність їх сучасним уявленням про правовий статус і зробіть висновки щодо пріоритетів у системі цінностей тогочасного радянського законодавства. Обміркуйте питання про можливість побудови ієрархії прав людини і відповідність її сучасним уявленням про правовий статус особи.

Четверте питання потребує вивчення основних напрямків розвитку державності – удосконалення демократії, активна участь громадян в управління державою, посилення народного контролю за діяльністю державного апарату у 60-80-х рр. ХХ ст. залишилися побажаннями. Життя свідчило, що в РРФСР (як і в СРСР в цілому) не закріплені принципи правової держави. Було звужено законодавчу владу найвищих органів, роль і прояв Конституційного режиму. Діяло чимало законів, які закріплювали командно – адміністративні методи управління. Нові законопроекти розроблялися без участі широкої громадськості. Ще більше посилилось переплетіння законодавчих, виконавчих і контролюючих органів. Студенту треба проаналізувати причини та характеристику прийняття Конституції СРСР (1977 р.) і РРФСР (1978 р.). Слід ретельно опрацювати Конституції, з’ясувати і виписати в конспект систему найвищих органів влади та їх компетенцію. Виявіть, які нормативні акти було прийнято з метою удосконалення організації органів правосуддя, прокуратури, юстиції, внутрішніх справ. В період, що розглядається, було прийнято Кримінальний кодекс (1960 р.), КПК РРФСР (1960 р.), Кодекс законів про працю (1972 р.). Проаналізуйте ці кодекси.

Для підготовки до відповіді на п’яте питання, треба проаналізувати передумови розпаду СРСР. Зверніть увагу на те, що незворотний процес розпаду розпочався задовго до 90-х років. Необхідно дати характеристику роботи з’їзду народних депутатів РРФСР та прийнятим нею основним законодавчим актам, зокрема «Декларації про державний суверенітет РРФСР» та ін. а також висвітлити хід виборів Президента Росії. Проаналізуйте перші кроки Росії в галузі політичного та економічного будівництва. Занотуйте до конспекту структуру нової Конституції РФ, повноваження Державної Думи та федеральних зборів Президента та Уряду. Реформування правової системи в Росії відбулося паралельно з політичними та економічними реформами в суспільстві. Копітка робота з кодифікації галузевого законодавства принесли плоди. На сьогодення прийнято Кримінальний кодекс, цивільний кодекс та ін. Занотуйте в зошиті зміст цих кодексів. У 1994-1996 рр. прийняти закони про суд та судоустрій. З’ясуйте, які суди за цими законами віднесено до судів загальної юрисдикції.

 

Словник термінів:

Адвокат– особа, яка надає юридичну допомогу, здійснює правовий захист.

Апеляція– форма оскарження судового рішення у цивільній чи кримінальній справі.

Адміністративно-командні методи управління – методи, які базуються на безпосередньому владному впливі на об’єкти управління. Головний метод А.-К.-у.– директивність без зворотнього зв’язку, яка поширюється на всі сфери життя – економічну, соціальну, духовну.

Амністія– повне або часткове звільнення від покарання осіб, які скоїли злочин, або заміна цим особам призначеного судом покарання більш м’яким.

Перебудова - рух, розпочатий за ініціативою М.С.-Горбачова та його команди у квітні 1985 р., спрямований на кардинальну зміну політичної системи, економічних і духовно - моральних відносин шляхом проведення відповідних реформ, на демократизацію усіх сфер життєдіяльності суспільства і створення правової держави, здатної, зберігаючи соціалістичний вибір, повернути країну в лоно цивілізованого розвитку.

Розшук- діяльність органів слідства чи дізнання, спрямована на пошук обвинувачених, які ухиляються від слідства і суду.

Репресія- каральний захід, покарання збоку державних або адміністративних органів.

Союз Радянських Соціалістичних Республік- держава в Євразії, що існувала в 1922 - 1991 рр. Побудована заходами Російської Комуністичної

партії (більшовиків) на уламках Російської імперії.

Судова система- сукупність усіх судів держави, що здійснюють правосуддя.
Судочинство- порядок провадження у судових справах судами відповідної юрисдикції.

Терор- застосування насильства, залякування і пригнічення всіма засобами, аж до фізичного знищення.

Тоталітарний режим- політичний лад - при якому державна влада зосереджується в руках певної групи (найчастіше політичної партії), яка захищає демократичні свободи, повністю підпорядковує всі сфери життя своїм інтересам і утримує контроль над суспільством методами терору, політичного і духовного закабалення.

Ухвала суду— акт застосування норм процесуального права, спрямований на вирішення окремих питань, що виникли в процесі розгляду кримінальної або цивільної справи , наприклад при заявлені клопотання тощо.

Федерація- форма державного устрою, за якого держава складається з рівноправних одиниць (республік, земель,країв), однак має єдині законодавчі й виконавчі органи, законодавство,тощо.

Цивільний кодекс– систематезований звід норм, які регулюють майнові та пов’язані з ними особисті немайнові відносини.

Цивільно-процесуальне право –система правових норм, які регулюють суспільні відносини у сфері здійснення правосуддя у цивільних справах.

Честь і гідність громадян – особисті невід’ємні від особи немайнові блага, що охороняються як цивільним, так і кримінальним правом.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  3. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  5. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  6. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  7. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  8. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  9. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  10. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
  12. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю




Переглядів: 426

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття 24. | Іменний покажчик.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.087 сек.