Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

„ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ”

1. Сучасний погляд на проблему антропосоціогенезу.

2. Антропологічні особливості українця.

3. Сутність культурної еволюції та її відмінність від біологічної.

4. Генезис та етапи культурної еволюції.

5. Виникнення мистецтва як унікального механізму культурної еволюції.

6. Археологічні культури стародавніх слов’ян, їх особливості та місце в старослов’янській історії.

7. Традиційна культура українського народу.

8. Основні та характерні заняття українців.

9. Світоглядні уявлення українського народу.

10. Календарні свята та обряди українського народу.

11. Сімейна обрядовість українського народу.

12. Самобутність культури східних слов’ян.

13. Міфологія і мистецтво східних слов’ян.

14. Трипільська культура.

15. Кімерійці, скіфи і сармати в Україні.

16. Походження слов’янських мов.

17. Язичницькі міфи та обряди.

18. Співвідношення язичництва та християнства в культурі Київської Русі.

19. Київська Русь – якісно новий етап у розвитку слов’янської культури.

20. Бібліотеки і школи Київської Русі.

21. Освітня справа та літописання Київської Русі.

22. Давньоруські літописи.

23. Розвиток церковної архітектури та градобудівництво в Київській Русі.

24. Визначні архітектурні пам’ятки Київської Русі.

25. Монументальний живопис та іконопис Київської Русі.

26. Мистецтво ремесла Київської Русі.

27. Пам’ятки культури Київської Русі.

28. Мозаїка як вид монументального мистецтва.

29. Галицько-Волинське князівство – продовжувач культурно-освітніх традицій Київської Русі.

30. Пам`ятки української культури XII–XIV ст..

31. Київський і Галицько-Волинський літописи.

32. Загальні тенденції розвитку української культури ХІV–ХVІ ст.

33. Формування української духовної книги (ХV–ХVІ ст.).

34. Загальна характеристика українського бароко.

35. Українська барокова архітектура.

36. Українська барокова музика.

37. Українська барокова поезія.

38. Дерев’яна архітектура в Україні.

39. Філософія Григорія Сковороди.

40. Поетична творчість Г. Сковороди

41. Педагогічна діяльність Г. Сковороди.

42. Роль козацтва в розвитку української культури.

43. Козацькі літописи.

44. Тема козаччини в українському народному малярстві (XV-XVII ст.).

45. Українська культура доби Гетьманщини.

46. Гетьмани та козацька старшина як культурно-освітні діячі в Україні.

47. Просвітницька діяльність Івана Мазепи.

48. Культура шлюбних взаємин та ставлення до жінки в українських землях з часів Київської Русі до кінця ХVІІІ ст.

49. Причини виникнення, етапи розвитку та основні осередки братств.

50. Братства та їх роль у розвитку української культури ХVІ – початку ХVІІ ст.

51. Українські народні думи та пісні XV–XVII ст., їх тематика та особливості.

52. Педагогічна, літературно-філософська та видавнича діяльність братств.

53. Розвиток ювелірної справи, мистецтва емалі та золотарства в Україні доби бароко.

54. Визначні пам’ятки українського гаптарства XVII ст.

55. Граверство ІІ половини XVII ст. та його вплив у Центральній й Східній Європі.

56. Пам’ятки давньої української гравюри.

57. „Лаврські листи”, їх образно-художні, сюжетні особливості та форми соціального побутування.

58. Внесок Києво-Могилянської академії в розвиток української культури.

59. Історія українського друкарства.

60. Національно-культурне відродження в Україні на межі ХІХ-ХХ ст.

61. Українське образотворче мистецтво ХІХ–ХХ ст.

62. Український авангард і європейська художня культура кінця XIX – початку XX ст.

63. Поезія І. Котляревського.

64. Творча діяльність Д. Бортнянського.

65. Творча діяльність М. Березовського.

66. Хорові концерти А. Веделя.

67. Живопис Г. Левицького.

68. Творча діяльність О. Антропова.

69. Живопис В. Боровиковського та А. Лосенка.

70. Драматургія Ф. Прокоповича.

71. “Кобзар” Т. Шевченка.

72. Т. Шевченко – художник.

73. Микола Гоголь і Україна.

74. Поезія та проза І. Франка.

75. Лірика та драматургія Лесі Українки.

76. Леся Українка і музика.

77. Творчий доробок О. Кобилянської.

78. Опери та фортепіанна творчість М. Лисенка.

79. Видатний український піаніст Ю. Зарембський.

80. Мистецтво В. Горовиця та його вплив на розвиток української фортепіанної школи.

81. Український культурний рух періоду Першої світової війни.

82. Мистецькі об’єднання в Україні 20–30-х років ХХ ст

83. Формування українського національного театру.

84. Елітарна культура і масова культура, специфіка проявів на теренах України.

85. Феномен української радянської культури.

86. Основні тенденції розвитку художньої творчості в роки Другої світової війни та перше повоєнне десятиріччя

87. Тоталітаризм і українська культура 50-80-х років ХХ ст.

88. Творча діяльність П. Тичини.

89. Творчий доробок М. Рильського.

90. Творчість В. Стуса.

91. “Поетичне кіно”: С. Параджанов, Ю. Іллєнко.

92. Значення надання державного статусу українській мові для українського культурного відродження.

93. Український авангард і європейська художня культура кінця XIX – початку XX ст.

94. Український фольклор і сучасність.

95. Релігійна ситуація в незалежній Україні.

96. Розвиток культури національних меншин в незалежній Україні.

97. Сучасна українська музика.

98. Театральне мистецтво в сучасній Україні.

99. Творчість діячів української культури в еміграції.

100.Культура української діаспори.

101.Мистецтво українського кіно.

102.Передумови виникнення та коротка історія розвитку українського телебачення.

103.Основні види і жанри українського кіномистецтва.

104.О.Довженко – основоположник українського кіномистецтва.

105.Розвиток відео мистецтва та комп’ютерної графіки в Україні.

106.Українські культурні традиції та сучасність.

107.Суперечливий характер українського культурного процесу в сучасних умовах.

108.Культура та екологічні проблеми на межі тисячоліть.

109.Основні напрями та тенденції культурницьких взаємозв’язків у системі „Україна – світ”.

110.Культура українського народу в контексті європейської культури.

 



Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. VII. ТЕСТИ З ДИСЦИПЛІНИ «МІЖНАРОДНА
  3. В результаті вивчення дисципліни студент повинен
  4. В.М.Шоботов. Цивільна оборона: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2004. – 438
  5. Види навчальної діяльності учнів на уроці
  6. Визначення етики бізнесу як наукової дисципліни
  7. Відповідність рейтингових оцінок за окремі види навчальної роботи у балах оцінкам за нац. шкалою
  8. Вступ до дисципліни «Права людини в міжнародному праві». Історичний розвиток концепції прав людини до наших днів
  9. Дисципліни
  10. Дисципліни
  11. Для допуску до атестації студенту необхідно набрати не менше 60 балів з кожного змістового модуля, а загалом – не менше, ніж 42 бали з навчальної роботи.
  12. До семінарських занять з дисципліни




Переглядів: 660

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2.3. Національні культурні традиції на зламі ХІХ-ХХ ст. | ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.