Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Параметри кінця процесу стиснення

Тиск у кінці стиснення:

МПа (1.13)

 

Температура в кінці стиснення:

, К. (1.14)

 

Для проміжної перевірки правильності розрахунку в таблиці 1.11 наведено межі тиску і температури кінця стиснення існуючих двигунів.

 

Таблиця 1.11 – Значення тиску і температури кінця стиснення

Тип двигуна Рс, МПа Тс, К
Бензинові 0,9…2,0 600…800
Дизелі 3,5…5,5 700…900

 

6. Параметри процесу згоряння:

 

а) Теоретичний коефіцієнт молекулярної зміни:

; (1.15)

 

б) дійсний коефіцієнт молекулярної зміни:

; (1.16)

 

в) температура в кінці згоряння ТZ визначається з рівняння згоряння:

– для карбюраторних двигунів, які працюють за циклом з підведенням теплоти при V = const :

; (1.17)

 

де ξZ – коефіцієнт використання тепла; Нроб.сум. – теплота згоряння робочої суміші, кДж/кг; – середня мольна теплоємність робочої суміші в кінці процесу стиснення, кДж/кмоль·град; – середня мольна теплоємність продуктів згоряння,кДж/кмоль·град.;

– для дизельних двигунів, що працюють за циклом з підведенням тепла при V = const і P = const:

, (1.18)

 

де – ступінь підвищення тиску; – середня мольна теплоємність продуктів згоряння при сталому тиску, кДж/кмоль·град.

Теплоту згоряння робочої суміші визначають за формулою:

– при α ≥ 1:

, кДж/кмоль роб. сум.; (1.19)

 

– при α < 1:

, кДж/кмоль роб. сум.; (1.20)

 

де ΔHu – хімічна неповнота згоряння палива, кДж/кг;

ΔHu = 119,95 (1 – α) L0.

Середня мольна теплоємність робочої суміші (свіжа суміш і залишкові гази) в кінці процесу стиснення:

, кДж/кмоль·град; (1.21)

 

де – середня мольна теплоємність свіжої суміші в кінці стис­нення, кДж/кмоль·град, приймається рівною теплоємності повітря (визначається за формулою з таблиці 1.12 в інтервалі температур 0 ºС…1500 ºС); – середня мольна теплоємність залишкових газів в кінці стиснення, кДж/кмоль·град, визначається як теплоємність суміші газів, за допомогою формули:

– при α ≥ 1:

; (1.22)

 

– при α < 1:

 

, (1.23)

 

де середні мольні теплоємності окремих компонентів продуктів згоряння визначаються за формулами таблиці 1.12 в інтервалі температур 0°С …1500 °С.

 

Середню мольну теплоємність продуктів згоряння визначають за формулою:

– при α ≥ 1:

, (1.24)

– при α < 1:

 

, (1.25)

де середні мольні теплоємності окремих компонентів продуктів згоряння визначаються за формулами таблиці 1.12 в інтервалі температур 1501 ºС…2800 ºС.

 

Таблиця 1.12 – Значення середніх мольних теплоємностей окремих газів

Назва газу Формула для визначення середніх мольних теплоємностей окремих газів при сталому об’ємі, кДж/кмоль·град, для температур
Від 0 °С до 1500 °С Від 1501 °С до 2800 °С
Повітря = 20,600 + 0,002638 t = 22,387 + 0,001449 t
Кисень = 20,930 + 0,004641 t = 23,723 + 0,001550 t
Азот = 20,398 + 0,002500 t = 21,951 + 0,00145 t
Водень = 20,684 + 0,000206 t = 19,678 + 0,001758 t
Окис вуглецю = 20,597 + 0,002670 t = 22,490 + 0,001430 t
Вуглекислий газ = 27,941 + 0,019 7 t = 39,123 + 0,003349 t
Водяна пара = 24,953 + 0,005359 t = 26,670 + 0,004438 t

 


Середня мольна теплоємність продуктів згоряння при сталому тиску:

 

, кДж/кмоль·град. (1.26)

 

Обчисливши всі складові рівняння згоряння їх підставляють у загаль­не рівняння. Невідомою залишається лише температура tZ. Унаслідок перетворень рівняння відносно tZ отримують квадратне рівняння типу:

 

.

Звідки:

, К;

г) тиск у кінці згоряння:

– для бензинових двигунів: , МПа; (1.27)

– для дизелів: , МПа. (1.28)

 

Дійсний тиск кінця згоряння має значення нижче за розрахункове в бензинових двигунах у зв’язку з тим, що в дійсному циклі процес згоряння проходить не миттєво, а протягом деякого проміжку часу і закінчується нижче В.М.Т. У практиці розрахунку для цих двигунів прийнято:

Pz(д) = 0,85Pz,МПа. (1.29)

 

Цією величиною і обмежується висота індикаторної діаграми.

Для подальшого розрахунку і побудови індикаторної діаграми розрахункового циклу береться до уваги величина Pz.

У дизелях з нероздільною камерою згоряння дійсний тиск приймається рівним розрахунковому:

Pz(д) = Pz;. (1.30)

 

д) коефіцієнти, що характеризують процес згоряння:

– ступінь підвищення тиску при згорянні (для бензинових двигунів):

; (1.31)

 

– ступінь попереднього розширення (для дизелів):

(1.32)


– ступінь подальшого розширення (для дизелів):

, (1.33)

(для бензинових двигунів ρ = 1, то δ = ε).

У таблиці 1.13 для перевірки студентом правильності розрахунків наведено межі параметрів кінця згоряння для сучасних двигунів і значення відповідних коефіцієнтів.

 

Таблиця 1.13 – Значення параметрів процесу згоряння

Тип двигуна Tz, K Pz, МПа λ ρ
Бензинові 2400…2900 3,5…7,5 3…4
Дизелі 1800…2300 5,0…12,0 1,4…2,5 1,2…1,7

 

7. Параметри кінця розширення і випуску:

а) тиск у кінці розширення:

, МПа, (1.34)

для дизелів Pz(д) = Pz;

б) температура в кінці розширення:

. (1.35)

Примітка. Для бензинових двигунів .

 

Для перевірки правильності розрахунку в таблиці 1.14 приведені значення цих параметрів для сучасних двигунів:

 

Таблиця 1.14 – Значення параметрів кінця процесу розширення

Тип двигуна РВ, МПа ТВ, К
Бензинові 0,35…0,60 1200…1700
Дизелі 0,20…0,50 1000…1200

 

в) температура залишкових газів:

, К. (1.36)

Якщо отримане значення температури залишкових газів відрізняється від прийнятого на початку розрахунків у межах ±5 %, то можна продовжувати проектування двигуна. В іншому випадку необхідно повторити розрахунки прийнявши нове значення Тr.



Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. IV. План навчального процесу.
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  6. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  7. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів
  8. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.
  9. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  10. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  11. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  12. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій




Переглядів: 1229

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Послідовність теплового розрахунку | Індикаторні параметри, що характеризують робочий цикл

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.