У тепловому розрахунку послідовно визначаються наступні величини:
1. Кількість свіжого заряду:
а) для бензинових двигунів:
кмоль гор. сум./кг палива, (1.4)
де μпал – молекулярна маса парів палива, кг/кмоль, μпал = 110…120 кг/кмоль;
б) для дизелів:
, кмоль гор. сум./кг палива (1.5)
2. Кількість окремих компонентів продуктів згоряння:
а) при повному згорянні (α ≥ 1):
, кмоль СО2 / кг палива;
, кмоль Н2О / кг палива;
, кмоль О2 / кг палива;
, кмоль N2/кг палива;
б) при неповному згорянні (α < 1):
, кмоль СО2/кг палива;
, кмоль СО /кг палива;
, кмоль Н2О / кг палива;
, кмоль Н2 / кг палива;
, кмоль N2/кг палива.
3. Загальна кількість продуктів згоряння рідкого палива:
а) при повному згорянні (α ≥ 1):
, кмоль пр. згор./кг палива; (1.6)
б) при неповному згорянні (α < 1):
,кмоль пр. згор./кг палива. (1.7)
4. Параметри процесу впуску:
а) тиск у кінці впуску:
, МПа (1.8)
де Р0 – тиск навколишнього середовища в МПа; – сумарний коефіцієнт, що враховує гасіння швидкості (β2) і опір системи відносно до перерізу в клапані (ξвп) (для існуючих двигунів значення = 2,6…3,2. При цьому вищі значення відноситься до більш швидкохідних бензинових двигунів);
ω2кл – середня швидкість руху заряду в прохідному перерізі клапана (для сучасних двигунів ω2кл = 70…10 м/с. Більші значення відносяться до високооборотних двигунів);
ρ0 – щільність заряду при заданих атмосферних умовах (кг/м3) визначається за формулою: