Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Прикметники першої групи. Особові займенники. Зворотний займенник. Присвійні займенники

I.Узгодьте прикметники з іменниками, провідміняйте словосполучення: templum, i, n (Romānus, a, um); collēga, ae, m (bonus, a, um); vir, viri, m (perītus, a, um); poëta, ae, m (Romānus, a, um); lingua, ae, f (antīquus, a, um); verbum, i, n (novus, a, um); gladius, ii, m (meus, a, um); liber (vester, tra, trum).

 

II.Перекладіть словосполучення українською мовою:bellis domestĭcis, in templō Romānō, de poëtis claris, populō antiquō, vir iuste, oppidōrum antiquōrum, togas albas, linguam Latīnam.

III. Додайте відповідні відмінкові закінчення, перекладіть словосполучення:deo magn____, amīcis bon_____, agricŏlam Roman_____, discipŭle bon____, tunicae alb_____, poētārum Graec_______, muri alt_____, pinos alt_____, linguae antique____, in insǔlā ignot____ .

IV. Поставте словосполучення в запропонованих формах:

servus Romānus → Abl. Plur. → Gen. Sing. → Voc. Sing. → Acc. Plur.;

templum antiquum → Acc. Plur. → Dat. Sing. → Gen. plur. → Abl. Sing.;

poēta Graecus → Voc. Sing. → Dat. Plur. → Gen. Sing. → Acc. Plur.

V. Перекладіть слословосполучення:стародавніх міст;латинську мову; в античних байках; мої друзі; старанним учням; про ваших дітей; красиві храми; у твоїх листах.

VI. Доберіть відповідну форму присудка:

1.Iulia et Terentia (salutat, sunt, rident). 2. Titus et Gaius in schola (sunt, clamat, ridētis). 3. Iulia amīcam suam (est, narrat, vocat). 4. Marcus Corneliam (salutat, gaudent, scribit).

VI.Перекладіть українською мовою:1.Historia est disciplīna antiqua. 2. Scientia linguārum antiquārum necessaria est. 3. In Europā videmus reliquias castrōrum et oppidōrum Romanōrum antiquōrum. 4. Si multos amīcos habes, magnas divitias habes. 5. Fabŭlae et mythi antīqui vitam domestǐcam, urbānam et rustǐcam populōrum antiquōrum monstrant. 6. Aliēna vitia bene vidēmus, nostra – male. Unde proverbium: “Aliena vitia in oculis habēmus, a tergo nostra sunt”. 7. Divitiae magnae viris stultis nocent. 8. Templa deōrum apud Romānos antīquos magnifĭca sunt. 9. Fabŭlae de Romŭlo et Remo, bello Troiāno, de claris oppǐdis Italiae notae sunt. 10. Saeculō octavō ante aeram nostram Graeci in Italiam et in insŭlam Siciliam veniunt. Multas colonias ibi condunt, oppĭda pulchra struunt, novam patriam amant et Graeciam Magnam vocant. 11. Si vos valētis, bene est, ego valeo. 12. Ut vos habētis? Sani sumus, ut vides. 13. Dum fortūna tibi ridet, multos amicos habes. 14. De vobis et de vestris libĕris cogitāte. 15. Vita aliōrum est nobis magistra. 16. Cur me querellis exanimas tuis? 17. Tua verba cara mihi sunt. 18. De malis nostris tu prius audis, quam ego. 19. Non credĭmus tibi. 20. Quis nostrum numquam errat? 21. Vita tua periculōrum plena est. 22. Vobis de Roma narro. 23. Crede mihi, semper tibi credo.

V.Напишіть слова, які в сучасних мовах походять від латинських прикметників: falsus, a, um – підроблений, magnus, a, um – великий, varius, a, um – різний, albus, a, um – білий, altus, a, um – високий, antīquus, a, um – стародавній, futurus, a, um – майбутній, necessarius, a, um – необхідний, liber, a, um – вільний.


Читайте також:

  1. Антивоєнні рухи напередодні Першої світової війни
  2. Апеляційне оскарження і перевірка ухвал суду першої інстанції
  3. Афро-азійський світ після Першої світової війни.
  4. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  5. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  6. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  7. Безособові дієслівні форми на –но, -то
  8. Важливою ознакою класифікації є принцип побудови перетворювачів кодів, згідно з яким їх можна поділити на чотири групи.
  9. Види вироків та підстави їх ухвалення судом першої інстанції
  10. Визначте місце України в планах імперіалістичних держав напередодні та на початку Першої Світової війни. В чому полягала трагедія українського народу в цій війні?
  11. Висвітліть положення України в роки першої світової війни.
  12. Відносні прикметники можуть утворюватися від іменника за допомогою суфіксів –ов, -ев, -єв.




Переглядів: 932

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Mandate memoriae sententias Latinas | Mandate memoriae sententias Latinas

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.