Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне заняття № 17

Тема: Кількісні числівники. Порядкові числівники. Розділові і прислівникові числівники

I. Запишіть словами: 58, 71, 111, 214, 563, 944, 1332, 1685.

Напишіть словами та римськими цифрами:78-ий, 124-ий, 386-ий, 745-ий, 1296-ий.

ІІІ.Провідміняйте словосполучення: unus civis, duae puellae, tria oppida, tria milia militum.

IV.Доповніть речення:

1. Duo et duo sunt ________ . 2. Unum et octo sunt ________ . 3. Tria et quattuor sunt ________. 4. Octo de decem sunt _______. 5. Tria et septem sunt________. 6. Tria de ______ sunt quinque. 7. ______ et quattuor sunt novem. 8. ______ et quinque sunt octo. 9. _______ de quinque sunt tria. 10. Quinque et _______ sunt decem.

V.Узгодьте кількісні числівники з іменниками: annos (tres, duo, novem, viginti, ducenti, sescenti); militĭbus (duo, quattuor, quadringenti); amicis (tres, duo, novem).

VI. Утворіть порядкові числівники:duo, viginti, triginta unus, centum tres; unus, undeviginti, quadraginta duo, ducenti quattuor; quattuor, duodeviginti, quinquaginta tres, trecenti quinque; sex, septendecim, sexaginta quattuor, quadringenti sex; quinque, quindecim, septuaginta sex, quingenti septem.

VII. Перекладіть наступні вирази:

unus gradus, quadringentae persōnae, secunda filĭa, vicesĭmum consilium;

una femĭna, quadringenti popŭli, tertius filĭus, duodetricesĭmus annus;

unum malum, quingenta decōra, quarta stella, tricesĭmus nauta;

duae puellae, quadringenta oppĭda, quintus servus, octogesĭmus gradus;

tria verba, sescenti discipŭli, septĭma soror, nonagesĭmus numĕrus;

ducenti libri, septingentae stellae, sextus lĭber, trecentesĭma regīna;

ducentae scholae, octingenta signa, nonus eques, sescentesĭmum verbum;

ducenta māla, nongenti medĭci, octavum carmen, bis millesĭmus annus;

trecenti amīci, sescenta exempla, quadringentеsĭmus servus;

duo fructūs, septigenta nomĭna, tertius decĭmus dux, quadragesĭmum decōrum.

VIII. Напишіть латинською мовою дати:1389 р., 1738 р., у 1864 р., 1941 р., у 4 столітті до н.е., у 72 р. до н.е.

IX. Перекладіть речення:

1. Conscientia – mille testes. 2. Illi septem colles Romae antīquae noti sunt. 3. Quattuor sunt anni tempŏra: ver, aestas, autumnus, hiems.
4. Sex mensis dimidĭum anni est. 5. Septem sapientĭum sapientissĭmus erat Solo. 6. Unus pro omnĭbus et omnes pro unо. 7. In legiōne Romāna Caesăris temporĭbus sex milia milĭtum erant. 8. Tria genĕra aquārum sunt: aquae maris, fontium, fluviōrum, quĭbus omnĭbus Neptūnum praeesse antīqui putābant. 9. Duos qui lepŏres sequĭtur, neutrum capit. 10. Tertium non datur.

Х. Перекладіть на латинську мову:

1.Є чотири пори року: весна, літо, осінь, зима. 2. Рік налічує 365 днів. 3. У бібліотеці було 3 тисячі книг.4.Учні прочитали 82 книги. 5.Я маю сто книг. 6. У школі тисяча учнів. 7. Я прочитав одну книгу. 8. Я прочитав цю байку тричі. 9. Славетний український поет народився 1814 року.

ХI. Продовжте речення:

1. Natus (nata) sum annō …. 2. Mater mea nata est annō …. 3. Pater meus natus est annō …. 4. Frater meus natus est annō …. 5. Soror mea nata est annō …. 6. Avus meus natus est annō …. 7. Avia mea nata est annō ….

ХII. Перекладіть українською мовою:

De annis, mensĭbus et diebus

Romǔlo regnante, annus decem menses habēbat et primus anni mensis Martius erat, qui a deo Marte nomen suum traxit. Secundus mensis erat Aprīlis, a Venĕre deā, quae apud Graecos Aphroditae nomen habēbat, appellātus. Tertius – Maius, a Maia deā, antiquissǐmā Italōrum deā, et quartus mensis Iunius a Iunone, Iovis uxore, nomen habebat. Quintus mensis primo Quintīlis appellabātur et sextus – Sextīlis, sed postea Romāni Quintīlem in Iulii Caesaris honorem Iulium nominavērunt, mensem autem Sextīlem – Augustum, in Octaviāni Augusti honorem. Septĭmus mensis September appellabatur, octāvus – October, nonus – November, decĭmus – December. Numa, alter rex Romanōrum, numĕrum mensium duōbus auxit et ordĭnem horum mutāvit. Mensis Ianuarius a Iano, principii deo, et Februarius a februo, Romanōrum ritu sacro, appellātus est. Postquam Gaius Iulius Caesar anno quadragesĭmo sexto ante aeram nostram annum ad cursus solis accomodāvit, annus trecentōrum sexaginta quinque diērum fuit, et unus dies quarto anno, qui bisextīlis appellabātur, intercalabātur. Ianuarius primus anni mensis factus est, sed nomĭna aliōrum mensium mutāta non sunt.

Alii menses anni triginta, alii triginta unum dies, mensis autem Februarius duodetriginta aut undetriginta dies habēbat.

Primus mensis dies Kalendae appellabatur, quintus – Nonae, tertius decĭmus – Idus. Mensĭbus autem Martio, Maio, Iulio et Octobri Nonae fuērunt septĭmus, Idus – quintus decĭmus mensis dies.

Postea mensis in septimānas divīsus est. Dies septimānae fuērunt: Lunae dies, Martis dies, Mercurii dies, Iovis dies, Venĕris dies, Saturni dies, Solis dies. Dies a nominĭbus deōrum et deārum appellati sunt.

Aenigma Sphingis

Antiquis temporĭbus Thebāni crudelitate Sphingis, horribĭlis monstri, multa mala patiebantur. Sphinx, in saxo ante portas oppĭdi sedens, omnĭbus aenigma proponebat et eos qui solvĕre non potĕrant, interficiebat. Hoc autem erat aenigma: “Quid ingredĭtur mane quattuor pedĭbus, meridie duōbus, vespĕri tribus?” Oedĭpus adulescens ad oppĭdum Thebas venit et illud aenigma solvit: “Homo” – inquit. Tum Sphinx de saxo se deiecit. Oedĭpus cum laetitia a plebe acceptus est et rex fit (factus est) (став) Thebanōrum.

De Romae descriptione

In antīqua descriptiōne urbis Romae, orbis terrārum capĭtis, omnia aedificia enumerantur.

Romae erant octo pontes, duodĕcim fora, octo campi, triginta septem portae, inter quas clarissĭma Porta Appia, quadringenti viginti tres vici, mille nongentae domus, multae insŭlae, duo macella, ducenta horrea, undĕcim thermae, undeviginti aquaeductus, octoginta balnea, mille putei, duodetriginta bibliothēcae, duo circi, tria theatra, quadraginta templa, decem basilicae, triginta sex arcus e marmǒre.

Mandate memoriae sententias Latinas

ü Amōrem canat aetas prima. – Хай про кохання співає юність.

ü Audiatur et altĕra pars. – Нехай буде вислухана й інша сторона.

ü Conscientia est mille testes. – Совість – тисяча свідків.

ü Duabus sellis sedēre. – Сидіти на двох стільцях.

ü Duo cum faciunt idem, non est idem. – Коли двоє роблять те саме, це вже не те саме.

ü Duōbus certantĭbus tertius gaudet. – Коли двоє б’ються, третій радіє.

ü Duos qui lepores sequitur, neutrum cepit. – Хто ганяється за двома зайцями, жодного не спіймає.

ü Falsus in uno, falsus in omnĭbus. – Фальшивий в одному – фальшивий в усьому.

ü Homo trium litterārum. – Людина трьох літер (обмежена людина).

ü Nemo duōbus servīre potest. – Ніхто не може служити двом.

ü Nemo simul domĭnis par est servīre duōbus. – Ніхто не служить водночас однаково двом хазяїнам.

ü Post tres saepe dies vilescit piscis et hospes. – Після трьох днів часто набридають риба і гість.

ü Primus inter pares. – Перший серед рівних.

ü Tertium non datur. – Третього не дано.

ü Testis unus, testis nullus. – Один свідок – не свідок.

ü Tres faciunt collegium. – Троє становлять товариство.

ü Tribus verbis. – У трьох словах (коротко).

ü Una hirundo non facit ver. – Одна ластівка не робить весни.

ü Unum castigābis, centum emendābis. – Одного покараєш – сотню виправиш.

ü Unum malo datum, quam promissum geminātum. – Волію, щоб мені раз дали, ніж двічі обіцяли.

ü Unus pro omnĭbus et omnes pro uno. – Один за всіх і всі за одного.

ü Unus vir – nullus vir. – Один муж – ще не муж.

ü Vox unius – vox nullius. – Один голос – не голос.

 


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Алергія та анафілаксія, їх практичне значення .
  5. Бактеріофаг, його природа і практичне застосування. Вплив бактеріофага на мінливість мікроорганізмів.
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Відповідь на практичне завдання.
  12. Вступне заняття




Переглядів: 831

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Neptunus et Mars | Pater noster

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.