2) Кожну тарілку (їхня кількість залежить від кількості присутніх за столом) розташуй навпроти стільця на відстані 2 см від краю.
3) Праворуч вістрям догори поклади ніж, лезо якого направ до тарілки. На відстані 1 см праворуч від ножа розмістити ложку носиком догори. Зліва від тарілки вістрям догори поклади виделку.
4) Посуд для напоїв розстав за тарілкою на одній лінії з ножем.
5) Розклади серветки і ємкості зі спеціями (сіль, перець).
6. Гра "У Галинки день народження".
— А зараз ми побачимо, у кого гарні манери.
5-6учнів —гості. Учениця (Галинка) сервірує стіл. Вона — іменинниця. Решта учнів оцінюють уміння гостей поводитися за столом і вміння господині приймати гостей.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів. Поділ на групи.
VI. Самостійна робота(в групах).
VII. Оцінювання виконання завдань. Виправлення помилок.
VIII. Підсумок уроку.
—Що належить до столового посуду?
—Для чого він використовується?
—Чого нового ви навчилися на уроці?
—Про яку господиню так говорять: "Уміє готувати, та не вміє подавати"?
—Які ще прислів'я і приказки про культуру харчування ви знаєте?
IX. Прибирання робочих місць.
УРОК ______ Дата _____
Тема. Самообслуговування. Сервірування столу.
Мета. Розширити знання учнів про сервірування столу. Навчити оригінально складати серветки. Розвивати естетичний смак. Виховувати бажання навчитись і дотримуватись гарних манер.
Матеріали та інструменти.Паперові серветки, зразки виробів, ножиці, підручник (с. 110-112).